TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Miasta chcą zamrozić elektromobilne wymogi na czas kryzysu
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.04.2020 12:00:03
Co z elektromobilnymi wymogami w czasie kryzysu? fot. STM

Jak już informowaliśmy, Zarząd Związku Miast Polskich, wyraził swoje rozczarowanie rządową Tarczą dla samorządów. I przedstawił swoje propozycje.  O tym pisaliśmy w TransInfo TUTAJ

Jeden ze zgłoszonych postulatów dotyczy czasowego zamrożenia ustawy o elektromobilności. Zarówno w zakresie budowy stacji CNG oraz punktów ładowań, jak i zakupów nisko- czy zeroemisyjnych autobusów.

Opinia ZMP

10 kwietnia zarząd Związku wyraził swoje rozczarowanie zawartością projektu, który nie zawiera rozwiązań zgłaszanych wcześniej przez samorządy.

-"Projekt zawiera wprawdzie kilka rozwiązań, które wychodzą naprzeciw szczególnym potrzebom miast podczas stanu epidemii, a nawet szerzej (np. zmiany w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), jednak nie sposób zastosować do nich określenia "tarcza antykryzysowa". Wręcz przeciwnie – z punktu widzenia stanu finansów lokalnych nie tylko nie ma w projekcie żadnych elementów wzmacniających lub choćby osłaniających dochody JST – uważa ZMP.

Kolejny z zarzutów Związku dotyczy braku wsparcia dla zakładów budżetowych i spółek komunalnych, które nie są objętą tarczą antykryzysową przeznaczoną dla gospodarki.

Więcej czasu dla stacji

Związek pyta też też, co ustawą o elektromobilności. Tutaj swoje uwagi – w zakresie zapisów odnoszących się do ustawy o elektromobilności - zgłosił wrocławski departament infrastruktury i transportu.

Dzisiaj miasta objęte obowiązkiem powinny posiadać do 31.12.2020 łącznie 210 pkt ładowania dla pojazdów elektrycznych i 2 stacje tankowania gazem ziemnym. Wrocław choć nie opracowuje planu budowy punktów ładowania i tym samym nie konsultuje go z mieszkańcami, gdyż ponad 130 punktów jest dostępnych w chwili, a deklarację pozostałej liczby punktów złożyli w grudniu 2019r. prywatni operatorzy - to niemniej jednak widzi ryzyko przedłużających się procedur związanych z wydawaniem warunków przyłączeniowych, budowy samych przyłączy w uzgodnionych lokalizacjach.

-"Przesunięcie o pół roku daje gwarancję, że one powstaną i będą dostępne dla użytkowników pojazdów z paliwem alternatywnym – postuluje Elżbieta Urbanek z wrocławskiego magistratu.

Rok więcej dla elektrobusów

Wrocław proponuje też dodać do tego punktu następujący zapis: "przesunięcie o rok wymogu posiada 5 % autobusów zeroemisyjnych w użytkowanej flocie transportu zbiorowego" (wymóg od 01.01.2021 r.)

Zdaniem Elżbiety Urbanek, COVID-19 może spowodować przesunięcie terminów konkursów na zakup autobusów elektrycznych organizowanych przez m.in. Fundusz Transportu Niskoemisyjnego, poza tym z początkiem kwietnia 2020r. NCBR poinformował o zamknięciu Programu Bezemisyjny Transport Publiczny.

-"Nie wszystkie miasta, w tym Wrocław, są przygotowane na zakup autobusów elektrycznych bez udziału środków zewnętrznych, a nawet jak się zdecydują to terminy produkcji i dostawy ze względu na obecną gospodarkę mogą być znacznie opóźnione. Przesunięcie terminów posiadania taboru zeroemisyjnego ma też znaczenie dla tych miast, które już zamówiły autobusy, ale ze względu na przestoje technologiczne producentów związane z COVID-19 mogą fizycznie ich nie otrzymać do końca 2020r. – przekonuje wrocławski urząd

I proponuje konkretne zmiany w Art . 10 :

Art. 10. W ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1124)

1) w art. 60 w ust. 1 i 2 wyrazy "31 grudnia 2020 r." zastępuje się wyrazami "31 grudnia 2021 r.".1) w art. 60 w ust. 1 i 2 wyrazy "31 grudnia 2020 r." zastępuje się wyrazami "31 grudnia 2021 r.".

2) w art. 68 ust.4 1) wyrazy " 5% – od 1 stycznia 2021 r.;" zastępuje się wyrazami "5% - od 01 stycznia 2022 r."




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
ustawa
elektromobilność
ZMP

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....