TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Meteor walczy w Lublinie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 22.07.2014 20:16:57
Meteor walczy w Lublinie
Trwa dobra passa prywatnych przewoźników odwołujących się w ramach przetargów na linie do Krajowej Izbie Odwoławczej w Warszawie. 17 czerwca Izba uznała dwa odwołania firmy Meteor z Jaworzna, która wystartowała w dwóch przetargach na obsługę linii ZTM Lublin. Pierwsze z nich dotyczyło przetargu na świadczenie usług przewozowych używanymi autobusami spełniającymi normę Euro 2, w tym 10 pojazdami 12-metrowymi (212 700 wzkm) oraz 10 pojazdami przegubowymi (184 964 wzkm) w okresie od 1.9.2014 r. do 31.1.2015 r. W postepowaniu swoje oferty złożyły firmy Meteor Jaworzno i Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie obie jednak zawierały błędy formalne. W przypadku lubelskiej spółki chodziło brak dokumentu potwierdzającego opłacenia polisy ubezpieczeniowej, natomiast w przypadku Meteora tłumaczenie wykluczenia jest naprawdę imponująco długie. Dla chętnych dokument ten znajduje się tutaj. W skrócie przewoźnik nie wykazał się dysponowaniem odpowiednimi zasobami zgodnymi z warunkami przetargu, które jednocześnie dawały gwarancji należytego wykonania zamówienia. Jednak śląska firma skutecznie odwołała się od tej decyzji do KIO. Dlatego teraz ZTM Lublin musi raz jeszcze przyjrzeć się ofercie spółki. Jeżeli zamawiający ponownie dopatrzy się uchybień –poczekamy na odpowiedź Meteora, natomiast jeżeli ich nie znajdzie –przewoźnik z Jaworzna zostanie zwycięzcą w tym przetargu. Jeszcze ciekawie wygląda sytuacja w drugim przetarg na świadczenia przez osiem lat usług przewozowych 16 nowymi autobusami przegubowymi. Tutaj swoje oferty złożyło aż sześć firm z całego kraju. Najniższą kwotę (70 839 288,07 zł brutto) zaproponowała firma BP Tour Sp. z o.o. z Lublina i dlatego to jej propozycja została uznana za najkorzystniejszą w przetargu (w postepowaniu zastosowano tylko kryterium najniższej ceny). Pozostałe oferty –wg liczby punktów przyznanych przez komisję ZTM –uplasowały się następująco:- Konsorcjum Meteor i Irex-1 z Jaworzna (71 754 524,35 zł brutto),- Warbus z Warszawy (72 578 237,00 zł brutto) –oferta odrzucona,- Autobusowe Konsorcjum Lubelskie (72 761 284,26 zł brutto),- PKS Zielona Góra (75 323 945,84 zł brutto),- ITS A. Michalczewski z Radomia (81 181 458,00 zł brutto) –oferta odrzucona.Jak widać konsorcjum z Meteorem zajęło drugie miejsce z liczbą 98,72 pkt. Tylko przy jednym, cenowym kryterium wydawać by się mogło, że sprawa jest już zamknięta. Jednak śląskie firmy nie złożyły broni i skierowały skargę do KIO. Prawdopodobnie przewoźnicy wykazali jakieś słabe punkty w ofercie BP Tour i Izba przyznała im rację. Teraz komisja przetargowa musi jeszcze raz ocenić oferty. –„W dniu dzisiejszym (21 lipca) została wydana decyzja w tej sprawie –mówi Justyna Góźdź , rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. - Z odczytanej sentencji orzeczenia wynika, że Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Wykonawcy i nakazała ponowne badanie i ocenę ofert. O szczegółach będziemy mogli mówić po otrzymaniu pisemnego orzeczenia wraz z jego uzasadnieniem.”Skala tego drugiego zamówienia lubelskiego organizatora jest nieporównywalnie większa niż w przypadku pierwszego przetargu. Jego szacunkowa wartość to ponad 75 milionów złotych. Umowa ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana na okres 8 lat. Nowy przewoźnik wyjedzie na ulice Lublina 1 lutego 2015 roku. Zaproponowane przegubowce muszą być wyprodukowane w 2014 r. i spełniać normę Euro 6. –„Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Muszą także posiadać dodatkowo elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej - wylicza Justyna Góźdź. I dodaje: - Autobusy będą wyposażone w kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS.”Zwycięzca przetargu będzie w dzień powszedni obsługiwał linie nr: 9, 10, 17, 18 i 55, w wakacje linie nr: 8, 17, 18, 37 i 40. O tym kto wyjedzie na lubelskie ulice nowymi autobusami w barwach ZTM dowiemy się zapewne już niebawem.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Meteor
Lublin
ZTM Lublin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....