TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedesy-Marcopolo dla BRT w Rio de Janeiro
MERCEDES-BENZ Jacek Pudło - Opublikowano: 28.07.2012 22:47:41
Mercedesy-Marcopolo dla BRT w Rio de Janeiro

Mercedes-Benz pozyskał w Brazylii zamówienie na 90 autobusów przegubowych, przeznaczonych dla systemu BRT w Rio de Janeiro. Motywacją do powstania systemu jest dostosowanie miasta do obsługi ważnych wydarzeń sportowych, bowiem na 2014 rok zaplanowano w Rio mistrzostwa świata w piłce nożnej, a w 2016 roku odbędą się w tym mieście igrzyska olimpijskie.


System BRT w Rio de Janeiro będzie składał się z kilku odcinków o łącznej długości 150 kilometrów.  Autobusy będą eksploatowane na głównej osi systemu. Ponad 50-kilometrowa trasa Transoeste pozwoli zredukować czas podróży o 50% i przewieźć 220 000 pasażerów dziennie. Autobusy przegubowe, które używane będą do obsługi linii, nazywane są w Brazylii „Ligeirao”.

Mercedes już obecnie posiada 70% udział w lokalnym rynku Rio de Janeiro. Autobusy z technologią BlueTec spełniają brazylijską normę PROCONVE P-7, zbliżoną do Euro V. Normę wprowadzono w styczniu 2012 r.

Mercedes-Benz zapewnia nie tylko produkuje pojazdy do obsługi systemów BRT, ale również świadczy usługi w zakresie planowania, wdrażania i rozwoju systemów szybkiego transportu autobusowego. Zespól Mercedesa łączy specjalistów w zakresie ruchu drogowego, inżynierów, planistów strategicznych i lokalnych ekspertów z całego świata. Mercedes współtworzył systemy BRT w miastach takich jak: Sao Paulo (Brazylia), Kurytyba (Brazylia), Bogota (Kolumbia) i Stambuł (Turcja).

Mercedes-Benz do Brasil to największy producent samochodów użytkowych w Ameryce Południowej. Fabryka Sao Bernardo do Campo to największy zakład produkcyjny Daimlera ulokowany poza Niemcami. Jednocześnie, jest to jedyny zakład, gdzie w jednym miejscu produkowane są ciężarówki, podwozia autobusów, kabiny i zespoły napędowe. Istotne znaczenie ma również zakład w Juiz de Fora, gdzie od początku 2012 roku produkowany jest Actros oraz produkowany specjalnie na rynki południowoamerykańskie Accelo.

Mercedesy wyprodukowane dla systemu BRT w Sao Paulo to w istocie Marcopolo Viale BRT na podwoziach O500AM. Drzwi umiejscowiono z lewej strony na wysokości 1100 mm nad poziomem jezdni, gdyż autobus jest dostosowany do obsługi wysokich peronów. Zarówno w przednim jak i tylnym członie znajdują się 2 pary drzwi. Dodatkowe pojedyncze skrzydło zamontowano z prawej strony nadwozia. Pojazd charakteryzuje się większymi rozmiarami niż europejskie przegubowce –jego szerokość to 2 600 mm (wobec 2 550 mm maksymalnie w UE), długość maksymalnie –21 000 mm (wobec maksymalnie 18 750 mm w UE), a wysokość –3 560 mm (dla europejskich przegubowców typowo ok. 3 000 mm). Autobus wyposażony jest w silnik Mercedes-Benz OM 457 LA i skrzynię biegów Voith lub ZF. Silnik umieszczony jest centralnie za trzecią osią, która jest napędzana. Producentem osi pojazdu jest Mercedes, przy czym oś tylna posiada przekładnię dwustopniową ze zwolnicami w piastach i przełożenie całkowite i=7,733. Konstrukcja podwozia opiera się na ramie podłużnicowej. Zawieszenie jest pneumatyczne.

Film z autobusem w serwisie youtube.com.

Prospekt z danymi technicznymi podwozia O500MA na stronie brazylijskiego oddziału Mercedesa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Marcopolo
Mercedes
Rio de Janeiro
BRT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....