TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes z kontraktami na 60 autobusów eCitaro G
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.06.2020 11:00:33
Mercedes z kontraktami na 60 autobusów eCitaro G

Przegubowy autobus elektryczny Mercedes-Benz eCitaro G, który w zasadzie nie miał jeszcze oficjalnej premiery (pierwotnie miał zadebiutować na targach IAA 2020, które niestety zostały odwołane) już całkiem nieźle radzi już sobie na rynku.

EvoBus zebrał od sześciu miast zamówienia na dostawę kilkudziesięciu egzemplarzy nowego autobusu przegubowego Mercedes-Benz eCitaro G. W tym roku planowane są pierwsze ich dostawy. Podkreślmy - to pierwszy elektrobus klasy MEGA z trójramienną gwiazdą.

Szersza oferta

Dwa lata temu Daimler Buses zaprezentował eCitaro, czyli w pełni elektrycznie napędzany autobus miejski klasy MAXI. Dzisiaj 12-metrowy eCitaro jest już seryjnie produkowane w fabryce w Mannheim. Teraz dołącza do niego przegubowy, 18-metrowy model eCitaro G, który w zależności od wersji może przewozić do 146 pasażerów.

Tym samym elektryczny przegub zwiększa gamę miejskich autobusów z logo Citaro i daje EvoBus szersza ofertę dla klientów. Co ważne, Mercedes-Benz wyposaża ten pojazd w opcji w innowacyjne baterie półprzewodnikowe.

-"Bardzo się cieszę, że nasz Mercedes-Benz eCitaro ugruntował swoją pozycję od czasu wprowadzenia na rynek. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze, oferując produkty, których pragnie branża i z które pomagają w pracy naszym klientom. Dzięki eCitaro G konsekwentnie kontynuujemy elektryfikację naszych autobusów miejskich, dodatkowo w opcji wyposażając je w innowacyjne baterie półprzewodnikowe. W ten sposób wyznaczamy nowy kierunek zrównoważonego i wydajnego transportu pasażerskiego w centrach miejskich"- mówi Till Oberwörder, szef Daimler Buses.

Baterie półprzewodnikowe

To zdaniem Daimlera innowacyjna technologia akumulatorowa i pionierskie osiągnięcie w motoryzacji. Po kolei jednak.

eCitaro G wprowadzany jest na rynek ze standardowym zestawem akumulatorów litowo-jonowych NMC, które sprawdzone zostały w autobusie solo eCitaro. W kolejnym etapie – który ma nastąpić jeszcze w tym roku - Mercedes-Benz zwiększy wydajność eCitaro G przechodząc na nową generację akumulatorów NMC. Zwiększy to znacznie ich pojemność: z 292 kWh do 396 kWh. Tym samym zwiększy się zasięg przegubowego autobusu.

Jednocześnie eCitaro G rozpocznie jeszcze trzeci rozdział - z innowacyjnymi półprzewodnikowymi bateriami. Będą one opcjonalnie dostępne, jako druga możliwa technologia w eCitaro. Zdaniem Mercedesa ich największa zaleta to wysoka gęstość energii i wyjątkowo długa żywotność.

Pod względem chemicznym akumulatory półprzewodnikowe należą do grupy baterii litowo-polimerowe. Są one nazywane jako półprzewodnikowe, ponieważ zwykle ciekły elektrolit jest tutaj w postaci stałej. Nie ma tutaj też rzadkich surowców, takich jak kobalt, nikiel i mangan, co na pewno jest dużym plusem. Generalnie Citaro G wyposażony w zestaw siedmiu tego typu akumulatorów będzie mógł zaoferować niezwykłą całkowitą pojemność baterii na poziomie aż 441 kWh. Tym samym zasięg ebusu będzie taki sam, jak konwencjonalnych autobusów miejskich.

Akumulatory półprzewodnikowe mają też inny profil użytkowania niż akumulatory litowo-jonowe (NMC). Idealnie nadają się do szybkiego ładowania – np. podczas przerw na przystankach. Dlatego Mercedes-Benz realizuje dwojaką strategię i oferuje eCitaro G z dwiema technologiami akumulatorowymi, tym samym elastycznie dostosowując się do różnych strategii operacyjnych firm transportowych.

Następny krok

Na rok 2022 Mecedes-Benz zapowiada kolejny etap rozwoju swoich elektrycznych autobusów. Od tego momentu eCitaro i eCitaro G będą mogły być opcjonalnie wyposażane w ogniwa paliwowe, jako ekstendery zasięgu.

Zdaniem producenta, technologia ta wyeliminuje wówczas potrzebę pośredniego ładowania i zakupu skomplikowanych szybkich ładowarek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
bateria
wodór
Mercedes

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....