TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes wraca do Wrocławia z Citaro C2
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.06.2017 18:27:57 43 komentarze
Mercedes wraca do Wrocławia z Citaro C2

Wrocławskie MPK dziś ogłosiło wynik przetargu na dziesięcioletnią dzierżawę 40 autobusów przegubowych i 20 klasy maxi. Spółka wybierała spośród dwóch propozycji, które znacząco odbiegały od kosztorysu przyjętego przez przewoźnika.

Przedmiotem zamówienia MPK jest nie tylko dostawa autobusów, ale także udzielenie uprawnień ASO w zakresie obsługi i napraw dzierżawionych autobusów oraz utrzymywanie taboru w stanie przydatności do użytkowania przez cały okres dzierżawy. MPK Wrocław wymagało w tym przetargu od oferentów m.in. wadium w wysokości 2 mln zł oraz polisy OC na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 10 mln zł. W zakresie doświadczenia wykonawcy musieli wykazać, że należycie wykonali w okresie ostatnich 3 lat dostawy łącznie, co najmniej 60 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów (w tym co najmniej 30 sztuk autobusów przegubowych).

O tym czy za drugim podejściem Wrocław otrzyma oferty i jeżeli tak, to od jakich producentów, dowiedzieliśmy się 5 czerwca. Na sfinansowanie dziesięcioletniej dzierżawy MPK zamierzało przeznaczyć 101 789 880 PLN brutto. Oferty, które otrzymała spółka sporo odbiegały od kosztorysu. Tańszą przedstawiło konsorcjum EvoBus Polska i Mercedes-Benz Leasing Polska. Opiewa ona na 168 268 779,29 zł brutto. W tej cenie partnerzy zadeklarowali że dostarczą i wydzierżawią 40 egzemplarzy przegubowych oraz 20 standardowych Citaro C2.

Nieco droższą ofertę przedstawiło konsorcjum MLeasing i MAN Truck & Bus Polska. Za 168 883 495,36 zł brutto partnerzy w ramach wrocławskiego zamówienia chcą dostarczyć 40 przegubowych Lion'sów City G A23 i 20 standardowych, najprawdopodobniej w wariancie A37.

Różnica pomiędzy oferentami była dosyć symboliczna jak na zlecenie o takiej skali. Świadczy to o tym, że obaj gracza konstruowali swoje propozycje na bardzo podobnych założeniach. O tym kto zgarnie wrocławski kontrakt zadecydują cztery kryteria.

Dodatkowo warto wyjaśnić skąd wzięła się tak ogromna różnica między ofertami Mercedesa i MAN-a a kosztorysem. Była ona efektem wskazań SIWZ. MPK wymagało, aby oferenci wskazali maksymalną kwotę jaką może wygenerować dziesięcioletnia dzierżawa autobusów. Przewoźnik chciał, aby zawarto w niej nie tylko czynsz za użytkowanie pojazdów, ale także szacunkowy koszt serwisu i części zamiennych. A to oznacza, że spółka niekoniecznie musiałaby zapłacić tyle na ile opiewały przedstawione jej oferty.

Trzymają się tych reguł MPK dziś rozstrzygnęło przetarg. Przewoźnikowi pomogły w tym cztery kryteria. Najważniejsze znaczenie miała cena, gdyż dzięki niej można było wywalczyć do 50% przetargowych punktów. 5% przyznawano za wydłużenie gwarancji na autobusy do 48 miesięcy. Z kolei 15% przeznaczono na ocenę zużycia energii. W tym celu oferenci musieli załączyć do ofert wyniki testu SORT2 oferowanych autobusów.Wreszcie czas na ostatnie kryterium. Mowa o ocenie technicznej, w której można wywalczyć do 30% punktów. MPK premiowało w niej m.in: 

  • Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia metodą kataforezy 
  • Silnik o pojemności 6,5 – 8 l w autobusach klasy maxi 
  • Silnik o pojemności 10 – 11 l w przegubowcach 
  • Unifikację 
  • Zastosowanie układu hamowania odzyskowego 
  • Obsługę chłodnic bez konieczności demontażu 
  • Wydłużenie okresu międzyobsługowego autobusów powyżej 50 tys. km

W korzystniejszej sytuacji od początku wydawał się być Mercedes. I to on wygrał przetarg. Ofertę MAN-a i jego partnera przebił nie tylko pod względem ceny. Citaro C2 okazało się lepsze od Lion'sa City także w ocenie technicznej oraz zużyciu energii.

W efekcie Mercedes wróci do Wrocławia po ośmiu latach przerwy. Logo gwiazdy na masce będą posiadały 162 autobusy z floty MPK.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
MAN
Mercedes
dzierżawa
  • x – 30.06.2017

    BRAWO!!!!!

  • Filip – 30.06.2017

    Ładnie zjechali z ceny.

  • PiS ponad wszystko!!! – 30.06.2017

    BRAWO!!!! najważniejsze ,że Oblechowo dostało pstryczka w nos. Módlmy się by C2 także wygrało w przetargu na 37 pojazdów w POznaniu!!!

  • hdg – 30.06.2017

    I to jest bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Wrocławia! Brawo, teraz jeszcze spróbować wywalczyć coś lepszego, niż Moderusy Bieda i będzie dobrze! :)

  • fan pis – 30.06.2017

    Do pis ponad wszystko:A ja ci powiem że Solaris jednak robi dobre autobusy.

  • lk – 30.06.2017

    Dobre, ale nie na polski rynek. Ahahahahah

  • leepack – 30.06.2017

    Kto zjechał z ceny?

  • WROC – 30.06.2017

    Jako pasażer wrocławskiego MPK nie jestem zadowolony. Obecne Mercedesy gorzej się sprawują aniżeli dużo starsze od nich Volvo. Zawsze w nich śmierdzi żulem i są jakieś niewygodne. Fotele przednie miękkie z materiału który gromadzi pot szkoda. Wolabym już Solarisy albo Many.

  • Witek – 30.06.2017

    Oryginalne Mercedesy vs.tureckie Podroby. Wrocław potrafi kupić dobre autobusy, a Warszawa nie...

  • Marek – 30.06.2017

    Dwa autobusy na zdjęciu różnią się klimatyzacja, dlaczego?

  • Kierowca z Wrocławia – 30.06.2017

    @WrocTo sobie kup takiego jednego volvo (MPK niedługo będzie się pozbywać najstarszych egzemplarzy) i sobie nim jeździj. Zapytaj dowolnego kierowcę w MPK i każdy Ci powie, ze mercedes do najwygodniejszy i najmniej awaryjny autobus (pomimo, ze obecnie Citaro mają już 8 lat). Brawo Wrocław! Bardzo dobry wybór.

  • Krakowiak – 30.06.2017

    Na taką markę czekamy teraz w Krakowie. Nowe solarisy są w porządku, ale nie chcemy dominacji jednej marki, citaro z 2008 są na prawdę porządnymi i według mnie najładniejszymi autobusami w Krakowie. Byle tylko citaro a nie jakieś paskudne defecto, tfu!

  • Do Marka – 30.06.2017

    Różnią się klimatyzacją, gdyż ten po lewej jest nowszy trochę i ma większą (całopojazdową klimatyzację), a ten po prawej ma tylko dla kierowcy. Teraz zamawiane są już tylko takie z większą, by była dla wszystkich.

  • Marek – 30.06.2017

    Dzięki za info, pozdrawiam serdecznie!

  • TomTom – 30.06.2017

    Solaris nie dostał po nosie, bo po prostu ma w tej chwili po uszy roboty. 200 hybryd dla Belgii, dalej schodzą IU dla Cotral (w sumie 360), Kraków (w sumie 97 sztuk), Grodzio (49) do tego spadło sporo zamówień z umów ramowych dla Postbusa (CH i AT) i Rygi plus zamówienia z Niemiec (Mönchengladbach choćby). Wrocław i Warszawę po prostu odpuścili, bo nie daliby rady już wcisnąć tych zamówień. Osobiście spodziewałem się unieważnienia przetargu (budżet przestrzelony o ponad połowę), ale widocznie MPK stwierdziło, że cena jest OK i to budżet był niedoszacowany.Citaro we Wro sprawują się naprawdę świetnie, trzeba im to przyznać, że nie widać po nich 8 lat codziennych kursów z pasażerami. W sumie wolę Citaro od Lionsów (MANy mają fatalny układ wnętrza).

  • farafiu – 30.06.2017

    Brawo! Dopłacić ponad 67 baniek do interesu zamiast przeznaczyć kasę na nowocześniejsze tramwaje :)))) Młoty jakich mało.

  • P5 – 30.06.2017

    Solaris i tak pewnie by nie wygrał, skoro odjęto by mu punkty za brak unnifikacji silnika.

  • Obserwator – 30.06.2017

    Zależy jak SIWZ skonstruowany. Poza tym tutaj z miejsca widać ustawkę pod jednego producenta, ale teraz jest OK. Trolli brak. Pewnie na wakacjach u babci. Citaro to dobre wozy, ale z czego tu się cieszyć? Przewoźnik zamawia to co chce. A dwa tak jak farafiu zauważył, przeznacza się kasę na nowoczesne autobusy, ale na tramwaje niskopodłogowe nie. Jak w poprzednim artykule użytkownik asgj zauważył - "jamnik nie posmarował, jamnik nie wygrał". W tym wypadku, kolego, mam nadzieję, że przyjdziesz i tutaj napiszesz "gwiazda posmarowała, gwiazda wygrała".

  • leepack – 30.06.2017

    skoro miasto może dołożyć 68mln na autobusy //???to przy podziale na 40 tramwajów wychodzi 1,7mln dodatkowo na sztukę4,8 + 1,7 = 6,5mln sztukaOstrawa kupuje 100% niskiej podłogi za 5,5mln

  • tur – 01.07.2017

    Tylko że te 68 baniek jest rozłożone na 10 lat,a za tramwaje trzeba zapłacić od razu.

  • szakal – 01.07.2017

    Tramy tez można wziąć w leasing.

  • Robo – 01.07.2017

    Brawo Wrocław. Citaro II to najlepsze autobusy na rynku. Warszawa powinna brać z Was przykład Wy dopłacacie do niemieckich Citaro II ,Warszawa zaś dopłaca do tureckich Conecto :-)

  • Uber Alles – 01.07.2017

    A CO miało by trafić innego do BRESLAU ? No co ? POLSKI Autosan ? Nein......

  • Tak nadal tu jest po dobrej zmianie – 01.07.2017

    FATERLAND dba o swoich i swoi ciągną do Faterlandu. To jakby inna strefa. Inny kraj dla Niemca raj.

  • mein Gott – 01.07.2017

    Ojeeej, ale zawistnych polaczków boli dupa, że ktoś śmiał śmieć wybrać lewackiego niemieckiego Mercedesa, zamiast prawdziwego, polskiego Solarisa :D

  • zdenek – 01.07.2017

    uber ales - miasto potomków przesiedleńców za buga + obecnie emigrantów ukrainskich .

  • Obserwator – 01.07.2017

    Jednak się myliłem. Nawet na wsi mają dostęp do internetu.

  • Obserwator – 01.07.2017

    Tur, w Krakowie kupowano Bomby z pomocą BOŚ. Kilka pojazdów było zabezpieczeniem kredytu na nie. Wszystko się da, ale trzeba chcieć.

  • fail – 02.07.2017

    Nie wiem z czego tutaj powod do cieszenia sie. C2 to taki plastikowy szajs jak Made in China. Serio, Facelift byl dobry, ale po wprowadzeniu nowej generacji i silniki Euro VI to to najgorsze gowno jakie dac moze. Ok, dobrze ze nie MAN, to tez badziew.

  • chris.nowak – 02.07.2017

    @fail A co twoim zdaniem jest dobre?

  • chris.nowak – 02.07.2017

    @fail A co twoim zdaniem jest dobre?

  • \ – 02.07.2017

    Czytałes z rozumem? FACELIFT był dobry.. Teraz już nie ma dobrych autobusów. WSZYSTKIE są plastikowym gównem.

  • Rafał – 02.07.2017

    Wielkie gratulacje za dla evobusa

  • – 02.07.2017

    Teraz wiecie, dlaczego polska gospodarka jest taka zla jaka jest.. ;D

  • juiek – 03.07.2017

    Wiemy jest taka zła bo nie startuje w przetargach.Solar jakby wystartował to pewnie by wygrał,ale nie wystartował bo ma tyle roboty że nie wie w co ręce włożyć.Czyli de facto nasza gospodarka jest dobra.

  • – 03.07.2017

    Niet.

  • CCC – 03.07.2017

    Dobre nabytki, świetna wiadomość dla pasażerów.

  • ! – 03.07.2017

    MB deklaruje pierwsze drzwi jako "drzwi wejsciowe", w niemczech jako "ZADNE WYJSCIE", a wszystkie inne z tylu jako "wyjscie" i "trzymaj wyjscie wolne".. Kiedy wiec we Wroclawiu bedzie obowiazywalo wsiadanie pierwszymi drzwiami u kierowcy i okazywania waznego biletu? Z reszta kierowca nie powinien miec ZADNEJ szyby odzielajacej sie od pasazerow.

  • . – 04.07.2017

    @!: niby dlaczego nie powinien mieć? jeździłeś kiedyś autobusem miejskim za kołkiem? wnioskuje, że nie....

  • chris – 04.07.2017

    Nie wiem czy specjalnie podają tak niską kalkulację na sfinansowanie zamówienia bo kwota, którą zamierzali przeznaczyć to chyba przy kalkulacjach na autobusy Autosana. Wydaje mi się że nawet Solaris przekroczyłby tą kwotę.Po samej ocenie ofert widać że chcieli Evobusa. W mojej opinii szkoda że przetarg był łączony a nie osobno na 30 solo i 30 przegubów. Tak może byłaby większa konkurencja. Może i kierowcy będą mieli fajne autobusy ale może dla nich lepiej byłoby gdyby wśród tych wysupłanych dodatkowych 68 mln w jakiejś części przeznaczono na podwyżki wypłat.

  • kku – 04.07.2017

    I jak przy tym wyglądają te wysoko podłogowe tramwaje?

  • # – 05.07.2017

    @.: Bo w Niemczech ZADEN nie ma. Zabronione. A skoro tak zachwalacie i chcecie niemieckie autobusy to prosze bardzo tez z niemieckimi warunkami i zasadami.

  • --- – 06.07.2017

    @Obserwator, co ty pierdzielisz!Jaka ustawka? Zarówno MAN, jak i Mercedes wystawili oferty w ogóle powyżej budżetu MPK! Po prostu MPK już pierwsze odsłonięcie przetargu odsunęło, bo nikt się nie zgłosić, to nie mieli wyjścia, przyjęli. Bo stare Volvo B10BLE i najstarsze Volvo 7000(A) z II połowy lat 90 ledwo zipią.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....