TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes wraca do gry o Wrocław? MAN zrezygnował z umowy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2018 15:00:13 3 komentarze
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Mocny zwrot akcji we wrocławskim przetargu na dostawę nawet 100 autobusów przegubowych. Wiele wskazuje na to, że zamiast MAN-ów A23 do Wrocławia trafią najprawdopodobniej kolejne Mercedesy Citaro G C2.

Przypomnijmy, że chodzi o trwający już rok przetarg na dostawę 50 autobusów klasy MEGA z silnikami diesla dla wrocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W zamówieniu zawarto prawo opcji w postaci rozszerzenia dostawy o kolejnych 50 przegubowców. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się wymaganiom przewoźnika wobec nowych nabytków. Dostawy autobusów mają zostać zrealizowane w ciągu maksymalnie 210 dni od podpisania umowy.

Oferty otwarto w pod koniec marca. Przedstawili je EvoBus Polska i MAN. Krajowy dystrybutor autobusów Mercedes i Setra wyraził gotowość realizacji zamówienie za 97 342 200 PLN brutto. Jeden Mercedes Citaro G C2 został więc wyceniony na 1 582 800 PLN netto. Była to cena adekwatna do "gwiazdy" w wersji przegubowej. Tańsza oferta została przedstawiona przez MAN-a. Opiewała ona na 96 247 500 PLN brutto. A to dawało to cenę za jednego Lion'sa City G w wysokości 1 565 000 PLN netto.

Na rozstrzygnięcie musieliśmy czekać trzy miesiące. Wreszcie w pod koniec czerwca jako najlepszą MPK wskazało ofertę producenta "lwów". Jej atutem prócz ceny było także objęcie autobusów dłuższą gwarancją. Wydawało się, pozostawało więc oczekiwanie na podpisanie umowy po dokonaniu przewidzianych w przepisach obowiązkowych formalności.

Po rozstrzygnięciu przetargu, w połowie lipca, wrocławski przewoźnik przekazał dokumentację postępowania do kontroli uprzedniej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola ta trwała około czterech miesięcy i została zakończona w listopadzie. To wreszcie umożliwiało podpisanie umowy.

Duży upływ czasu od chwili przedstawienia ofert, a także zmiany realiów rynkowych, które zaszły od wiosny zrobiły jednak swoje. MAN powiadomił miejską spółkę, że wykonanie zamówienia w tej chwili nie jest możliwe na warunkach określonych w postępowaniu i że odstępuje od zawarcia umowy. W tej sytuacji MPK dokonało kolejnego wyboru dostawcy, który brał udział w tym przetargu, czyli EvoBusa.

Jeśli więc polski dystrybutor autobusów z logo gwiazdy podtrzyma swoją ofertę to do Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku trafią kolejne Citaro C2, tym razem wyłącznie przegubowe. Przypomnijmy, że od lutego MPK eksploatuje 60 autobusów z topowej miejskiej rodziny Mercedesa- 40 przegubowych i 20 standardowych.

A jeśli doliczymy do tego jeszcze 102 "gwiazdy", które do Wrocławia dostarczano od 2008 roku to stolica Dolnego Śląska wyrośnie na jeden z największych bastionów w Polsce miejskich Mercedesów. Ale zobaczymy czy EvoBus zdecyduje się podtrzymać swoją ofertę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
MAN
Mercedes
EvoBus
  • Krzyżówka – 12.12.2018

    Eryk złotowski: tutaj też będziesz pisał te swoje farmazony? W końcu nos się dzieciakom utarł. Brawo!

  • czeslaw2 – 12.12.2018

    Brawo MB!!!! Dosyć wpychania się marnego auta niemieckiego i pseudo wypowiedzi jakoby rzeczone miało być najlepszym.

  • Antek Stefański – 12.12.2018

    MAN wpycha przymusowo swoje autobusy do miast? Od razu widać, że czeslaw2 jest po prostu laikiem (za przeproszeniem), który nie rozumie procedur przetargowych. Fakt, że w wolnym kraju powinien być pluralizm we wszystkich dziedzinach życia, ale to, co robią fakestrony pokroju PKTY, Tk9L i ZZFY, wraz z ich sprzymierzeńcami, to już jest ludzkie przegięcie. A do tego czepiają się każdej Bogu ducha winnej marki tylko po to, żeby uznawać Szrotarisa (za przeproszeniem, ale to określenie jest trafne) za markę idealną. I po raz kolejny to mówię - trzeba podjąć pewne kroki wobec nich, o ile będzie to możliwe...

  • Zdzich – 12.12.2018

    @Antek zauważyłeś że ten czeslaw2 wypisuje ciągle te same teksty? To zwykły automat który zna tylko kilka słów albo ma te teksty zapisane i kopiuj wklej robi.Ten tekst co napisał dzisiaj już kiedyś też był :)

  • czeslaw2 – 12.12.2018

    @zdzich: bardzo interesujący i nic nie wnoszący twój spamerski komentarz. Do usunięcia.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....