TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes ujawnia więcej szczegółów eCitaro G. Do 441 kWh!
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.09.2020 13:00:31
Mercedes ujawnia więcej szczegółów eCitaro G. 441 kWh!

Mercedes-Benz ujawnił więcej detali swojego pierwszego w pełni elektrycznego autobusu przegubowego eCitaro G.

Co najważniejsze, ten pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z trójramienną gwiazdą może być wyposażony w innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe. Jak informuje producent, dzięki tej koncepcji baterii Mercedes-Benz jest liderem technologicznym nie tylko w segmencie autobusów, ale także w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

10 lat gwarancji

Zdaniem Mercedesa, pojazdów z akumulatorami półprzewodnikowymi w standardzie oczekiwano dopiero w połowie tej dekady. Niemiecka marka wyprzedza to oczekiwanie i nowy eCitaro G jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym autobusem miejskim w swojej kategorii, który jest wyposażony w akumulatory półprzewodnikowe. Mają bardzo wysoką gęstość energii, która jest o około 25 procent większa niż nadchodząca generacja tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych z ciekłym elektrolitem. Rezultatem jest imponująca wartość energetyczna 441 kWh nowego eCitaro G. Ta technologia akumulatorów jest również wolna od kobaltu i dlatego jest szczególnie przyjazna dla środowiska podczas produkcji komponentów.

Kolejny plus to długa żywotność baterii półprzewodnikowych. Dlatego przy zakupie eCitaro z akumulatorami półprzewodnikowymi Mercedes daje 280 MWh energii w standardzie i 10 lat gwarancji na akumulatory.

W alternatywie NMC

Ponieważ akumulatory półprzewodnikowe mają ograniczone możliwości szybkiego ładowania, Mercedes-Benz oferuje w opcji nową generację dotychczas stosowanych akumulatorów NMC. Ich skład jest jednak tak specjalnie dobrany tak, aby były przystosowane do ładowania z dużą mocą, a dzięki ich gęstości energii zapewniały pojazdowi szeroki zasięg.

Nowa generacja akumulatorów NMC w autobusach z logo Mercedesa oferuje całkowita pojemność do 396 kWh. Pod względem geometrii, nowe baterie NMC są identyczne z obecnie używanymi i mają takie same połączenia. Oznacza to, że operatorzy transportu korzystający z obecnych wersji eCitaro będą mogli bezproblemowo przejść na nowe baterie, zwiększyć tym samym zasięg swoich pojazdów.

Na koniec dodajmy, że dwie nowe wersje akumulatorów (półprzewodnikowe i NMC) będą również wykorzystywane w autobusie solo Mercedes-Benz eCitaro, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku.

7 mln kilometrów

Daimler Trucks & Buses dokonuje kolejnego przełomu na drodze do elektryfikacji swojej oferty pojazdów: klienci na całym świecie przejechali już ciężarówkami i autobusami z elektrycznym napędem akumulatorowym ponad siedem milionów kilometrów, nie emitując lokalnie dwutlenku węgla.

Pozytywne opinie klientów i wnioski wypływające z intensywnych praktycznych testów przeprowadzonych z udziałem elektrycznych ciężarówek marek Mercedes-Benz, FUSO i Freightliner dowodzą, że już dziś możliwa jest elektryfikacja drogowego transportu towarowego. Ponadto od 2018 r. w wielu europejskich miastach eksploatowany jest elektryczny autobus miejski marki Mercedes-Benz – produkowany seryjnie eCitaro.

W ramach swojej strategii elektryfikacji Daimler Trucks planuje zaoferować do roku 2022 pojazdy elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu ‒ począwszy od FUSO eCantera w segmencie lekkim, poprzez Freightlinera eM2 w segmencie średniociężkim po eActrosa Mercedes-Benz i Freightlinera eCascadia w segmencie ciężkim.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG: "Jako jeden z największych producentów pojazdów użytkowych na świecie, pragniemy być liderem innowacyjności i technologii również w obszarze napędów alternatywnych. Przykładowo nasz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla autobus miejski eCitaro już od roku 2018 jest produkowany seryjnie i elektryfikuje transport publiczny w wielu miastach. Oferując także elektryczne ciężarówki, chcemy zapewnić naszym klientom pojazdy dorównujące konwencjonalnym samochodom ciężarowym pod względem dostępności i wydajności. Właśnie to motywowało nas do oddawania elektrycznych ciężarówek w ręce klientów już na wczesnym etapie prac. Dzięki naszej globalnej obecności, klienci na całym świecie testują różne konstrukcje pojazdów w rozlicznych praktycznych zastosowaniach. Daje to nam szczególną przewagę nad konkurencją. Istotne wnioski wypływające z intensywnego dialogu z klientami i wielu kilometrów pokonanych w ramach testów już od kilku lat uwzględniamy bezpośrednio w przygotowaniu produkcji seryjnej naszych elektrycznych ciężarówek".







Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
bateria
Mercedes

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....