TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes, Iveco i VDL z nagrodami SBY 2020! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.10.2019 19:00:05
Busworld: Mercedes, Iveco i VDL z nagrodami SBY 2020

Znamy zwycięzców w konkursie Sustainable Bus Awards 2020 - gdzie jurorem jest m.in. redakcja InfoBus.pl. To marki Mercedes-Benz, Iveco i VDL. Gratulujemy!

Urban Sustainable Bus Award 2020

Zaczynamy od miejskiego tytułu Sustainable Bus Award, gdzie wygrał Mercedes-Benz eCitaro, pokonując Irizar ie Tram i Heuliez GX 437 elec.

Elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro zdobył nagrodę Sustainable Bus Award w kategorii Urban. Zdaniem jurorów stanowi dobry kompromis między zrównoważonym rozwojem, komfortem i bezpieczeństwem. Daimler Buses zadeklarował zasięg elektrobusu, który faktycznie odpowiada zakresowi uzyskiwanemu przez autobus w warunkach rzeczywistych. Ponadto eCitaro to punkt wyjścia dla przyszłych kroków technologicznych. Oceniany Mercedes eCitaro był wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o maksymalnej pojemności 292 kWh, które zapewniają zasięg około 170 km w ruchu miejskim (SORT 2). Z kolei od 2021 r. eCitaro będzie dostępny z bateriami o mocy 330 kWh. Kolejnym krokiem będzie zastosowanie baterii półprzewodnikowych. Pojazd zostanie również wyposażony w ekstender na ogniwa paliwowe. Ponadto Mercedes-Benz eCitaro ma całkowicie płaską podłogę, która umożliwia łatwy dostęp osobom niepełnosprawnym. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, oferuje również systemy takie jak: ESP (Electronic Stability Control), SideGuard Assist (system wspomagania skrętu z prawej strony) i prewencyjny asystent hamowania.

Intercity Sustainable Bus Award 2020

W kategorii międzymiastowej nagrodę Sustainable Interbus Award otrzymał autobus Iveco Crossway CNG, który zdobył więcej głosów niż Scania Interlink LD LNG i Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid.

To lekkie zaskoczenie, gdyż Iveco triumfowało w tej kategorii w zeszłym roku- z modelem Crossway LE CNG. Teraz ponownie koncern uzyskał nagrodę w tej kategorii, tym razem jednak dla konstrukcji wysokopodłogowej. Jak widać Crossway nie ma sobie równych, co potwierdza nie tylko na europejskim rynku.

Zdaniem jury Crossway Natural Power w wersji Normal Floor pozwala operatorom poradzić sobie z koniecznością stosowania niskoemisyjnych rozwiązań na trasach podmiejskich i regionalnych, gdzie jak dotąd silniki diesla mają pełny monopol. Nagrodzony 12-metrowy pojazd jest napędzany silnikiem na gaz ziemny o mocy 360 KM, a dzięki rozmieszczeniu zbiorników na dachu zapewnia dużą zwrotność i równomiernie rozłożony ciężar. Ta architektura ma też tę zaletę, że pozwala zaoszczędzić miejsce w bagażniku, co jest kluczowym elementem na trasach pozamiejskich

Coach Sustainable Bus Award 2020

Czas na autokary i Sustainable Coach Award, która idzie do … VDL Futura FHD2-135, który to pojazd zostawił w pokonanym polu modele Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach i Scania Interlink MD LNG.

Nagrodzony autobus wyróżnia się wyjątkowo ekonomicznym układem napędowym, złożonym z DAF MX-11 i przekładni ZF Traxon. Dzięki niemu ten 13-metrowy, dwuosiowy autokar ustanawia rekordy w zakresie zużycia paliwa w testach przeprowadzonych przez różne europejskie magazyny. Nowy silnik DAF MX-11 ma przeprojektowany blok silnika, chłodzenie, wlot powietrza, łożyska i tłoki. Ulepszony proces spalania pozwala osiągnąć maksymalny moment obrotowy już przy 900 obr./min. W połączeniu z ZF Traxon i przełożeniem napędu ustawionym na 2,71, umożliwia redukcję do 100 obrotów na minutę przy prędkości 100 kilometrów na godzinę. Futura FHD2 ma również system automatycznego obniżania nadwozia, który włącza się, gdy prędkość powyżej 95 km / h oraz układ Predictive Powertrain Control, który dostosowuje strategię zmiany biegów do topografii trasy. Do tego dochodzi nowy układ przedziału silnikowego umożliwiający zmniejszenie masy o około 100 kilogramów.

Międzynarodowe jury

Wszystkim zwycięzcom gratulujemy! Na koniec kilka słów o SBY, czyli dorocznej Nagrodzie dla Zrównoważonego Autobusu. Jest to pierwszy i jedyny europejski konkurs, która przyznaje nagrody za zrównoważony rozwój w dziedzinie autobusów. Jury reprezentowane jest przez osiem krajów, a w jego skład wchodzą następujące redakcje: Mobilités Magazine (Francja), Busfahrt (Niemcy), Autobus (Włochy), OV-Magazine (Holandia), InfoBus (Polska), Infotrucker (Rumunia), Carril Bus (Hiszpania), Bus & Coach (UK).

Zobaczcie naszą relację z tej uroczystości:


konkurs, SBY, Mercedes, Iveco, VDL
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konkurs
SBY
Mercedes
Iveco
VDL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....