Mercedes i Setra z systemem ABA 4

infobus
11.08.2017 06:40
0 Komentarzy

Daimler Buses i jego marki produktówMercedes-Benz oraz Setra są już tradycyjnie prekursorami w dziedzinie systemówbezpieczeństwa i wspomagania. Wraz z nowym Active Brake Assist 4 (ABA 4)rozszerzonym o funkcję rozpoznawania pieszych.

Daimler Buses otwiera kolejny rozdział: Po raz pierwszyna świecie autobusowy asystent hamowania awaryjnego reaguje automatycznie napieszych. Tym samym system osiąga jeszcze wyższy poziom zaawansowaniatechnologicznego. Gustav Tuschen, dyrektor działu badawczo-rozwojowego DaimlerBuses: „Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi kamieńmilowy w rozwoju systemów wspomagających¬ dla autobusów.“

ABA 4 ostrzega kierowcę i inicjuje manewr hamowania
Zapobieganie wypadkom i ochrona słabszych uczestników ruchu drogowego tocentralne punkty prowadzonych w Daimler Buses prac rozwojowych z zakresubezpieczeństwa. Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszychwpisuje się dokładnie w tę strategię: Ostrzega kierowcę sygnałem optycznym iakustycznym przed grożącą kolizją z pieszymi, inicjując w tym czasieautomatycznie częściowe hamowanie.

Dzięki temu kierowcy pozostają do dyspozycji wszystkiemożliwości pozwalające zapobiec zderzeniu z pieszym: Może ostrzec go klaksonem,rozpocząć pełne hamowanie lub ominąć pieszego, robiąc unik.

Wielotrybowy system radarowy o zasięgu do 250 m
Od strony technicznej Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszychbazuje na nowej generacji technologii radarowej, która stosowana jest także wprodukowanych obecnie samochodach osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz.Urządzenie jest elektronicznie skanującym wielotrybowym systemem radarowymskładającym się z radaru dalekiego i bliskiego zasięgu. Radar ¬dalekiegozasięgu wykrywa pojazdy wielośladowe i nieruchome przeszkody znajdujące się wlinii prostej przed autokarem w odległości nie większej niż 250 m, a takżepojazdy jednośladowe jak rowery w odległości do 160 m i pieszych do 80 m. Radarbliskiego zasięgu obejmuje obszar maksymalnie do 70 m i rozpoznaje nawet pieszychi pojazdy znajdujące się z boku autobusu.

Active Brake Assist: z każdą generacją coraz sprawniejszy
Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowikonsekwentne¬ udoskonalenie istniejącego i wielokrotnie już sprawdzonego ActiveBrake Assist 3, który już teraz przeprowadza pełne hamowanie przed poprzedzającymipojazdami i nieruchomymi przeszkodami. Już dotychczasowe systemy hamowaniaawaryjnego Mercedes-Benz, począwszy od pierwszego Brake Assist z roku 2008 ażpo obecny na rynku od roku 2014 Aktive Brake Assist 3, zrobiły ogromną furorę.

Eksperci do spraw bezpieczeństwa dobrze to wiedzą: ActiveBrake Assist może uratować życie. Dlatego też ustawodawca zareagował nainnowacje Daimler Buses: Układy hamowania awaryjnego od listopada 2015 r. sąjuż wymaganymi elementami wyposażenia ciężkich autobusów turystycznych isamochodów ciężarowych. Już nawet produkowana przez Daimler Buses wersjaseryjna AEBS potrafi więcej niż żąda tego ustawodawca. Nowy Active Brake Assist4 z funkcją rozpoznawania pieszych z jeszcze lepszymi osiągami wyznacza wręcznowe standardy.

ABA 4 będzie dostępny na wiosnę 2018 r. także dlazaprezentowanego niedawno nowego Mercedes-Benz Tourismo, czym Mercedes-Benz poraz kolejny wyznacza nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa. Także autobusyturystyczne Setra, a wśród nich także ComfortClass 500 oraz TopClass 500, będąposiadały na pokładzie ABA 4. ABA 4 dostępny będzie nieodpłatnie, jeśli klientwybierze popularny tempomat odległości (ART), na którego radarach oparte jestdziałanie ABA 4.

Komentarze