TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes – druga siła w MPK Lublin
Mateusz Krukowski, Maciej Zyśko - Opublikowano: 28.09.2009 21:29:07 14 komentarzy
Mercedes – druga siła w MPK Lublin

Początek roku 2009 zapowiadał spore zmiany w komunikacji miejskiej dla mieszkańców Lublina. 9 stycznia MPK ogłosiło przetarg na 30 nowych, niskopodłogowych autobusów w tym 20 solowych oraz 10 przegubowych. Po ostatnich zakupach (w 2008 roku MPK Lublin nabyło 20 Solarisów U12) oraz okazyjnym zakupie dwóch Mercedesów Conecto, można było się spodziewać ostrej rywalizacji między dwiema firmami - Solaris Bus &Coach S. A. i Evobus Polska. W tym przetargu, lepsza okazała się oferta drugiego producenta, który zaoferował dostawę autobusów za 33 mln 838 tys. 967 zł, podczas gdy bolechowska fabryka oferowała autobusy za 33 mln 985 tys. 516 zł. Ostateczną umowę podpisano 26 marca.

Po długich miesiącach oczekiwania, 22 lipca do Lublina przyjechały pierwsze solowe mercedesy Conecto. Dosyć nietypowa była ich podróż, ponieważ autobusy przyjechały prosto z Turcji, bez wizyty w siedzibie Evobus Polska. Oznaczało to, że reszta prac przy pojazdach będzie się odbywała w zajezdni MPK Lublin. Autobusy zostały wyposażone w system informacji pasażerskiej Pixela, w tym system zapowiedzi przystanków i monitoring przestrzeni pasażerskiej wraz z kamerą cofania.

7 sierpnia na linie wyjechało pierwsze osiem Mercedesów. Już pierwszego dnia pasażerowie bardzo chwalili sobie komfort jazdy, dzięki miękkim siedzeniom i dobremu wyciszeniu, oraz przestronność wnętrza. Osoby starsze nie miały problemu z podróżowaniem dzięki sporej liczbie miejsc siedzących dostępnych bezstopniowo. Kierowcy zachwalają dynamiczny silnik Mercedesa oraz komfort stanowiska pracy. Oprócz zalet, pierwszego dnia można było dostrzec poważną wadę, mianowicie słabą wentylacje. Odbywa się ona przez małe uchylne okna, co w przypadku dwóch pierwszych pojazdów (zakupionych okazyjnie pod koniec 2008 roku), wyposażonych w klimatyzacje jest jeszcze do przyjęcia. Jak na razie, po ponad miesięcznej eksploatacji, kierowcy oraz pasażerowie mają bardzo dobre zdanie o nowo zakupionych autobusach.

Druga partia, tym razem przegubowych Mercedesów, dotarła do Lublina 11 września. Oficjalnie zaprezentowano je mieszkańcom dzień później, podczas dnia otwartego MPK. Tu niestety pojawiły się pierwsze słowa krytyki, które padały szczególnie pod kierunkiem przejścia w przegubie oraz członu B. Uwagę przykuły też siedzenia naprzeciwko III drzwi, w miejscu których według przetargu powinna być wydzielona przestrzeń z miejscami stojącymi. Jak się okazało to nie był koniec niespodzianek. 22 września, gdy Conecto G wyjechały na ulice, pasażerowie doznali szoku. Pomimo informacji w prasie, dopiero tuż przed wejściem do autobusu zauważyli, że tylko I oraz II drzwi otwiera kierowca. Pozostałe są otwierane przez pasażerów za pomocą guzika umieszczonego tuż przy drzwiach. Równie kłopotliwe, co wsiadanie, jest wysiadanie z pojazdów lecz tu dla zmylenia pasażerów, drzwi otwiera się za pomocą guzika z napisem... STOP. Jak się okazało, kierowca nie ma możliwości przełączenia tak, aby wszystkie drzwi były sterowane z kabiny lub za pomocą guzika. Rozwiązanie to budzi kontrowersje, ponieważ jest niezgodne ze specyfikacją przetargu. Dodatkowo, drzwi w członie B zostały wyposażone w fotokomórki które w połączeniu z ludzką niewiedzą i ignorancją, przysparzają sporo problemów kierowcom oraz pasażerom czekającym na opóźnione autobusy. 

Należy zaznaczyć, iż park taborowy największego lubelskiego przewoźnika jest odmładzany zaledwie od zeszłego roku. Po wieloletnich zaniedbaniach zakupów nowych pojazdów, a jedynie doraźnym łataniu taboru używanymi pojazdami, są to drugie tak poważne zakupy lubelskiego MPK. W zeszłym roku zakup objął 20 sztuk krótkich Solarisów Urbino12. Tegoroczny zakup, stawia markę Mercedesa jako drugą co do znaczenia dla lubelskiego MPK, tuż po nieistniejącym już Jelczu. Na chwilę obecną MPK dysponuje 19 szt., używanych Mercedesów O405N2 (w tym trzema 10,5m), 2 szt. Mercedesami O405N CNG (pojazdy obecnie odstawione z powodu wycofywania się przewoźnika z projektu CNG), 22 szt. Mercedesów Conecto LF oraz 10 szt. przegubowych Conecto G.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
MPK
Lublin
  • Fitowski – 06.10.2009

    z tym otwieraniem drzwi ostatnich to przesada

  • Stefan – 07.10.2009

    nigdy nie zrozumiem naszych rodaków. Zamiast wspierać nasz przemysł i kupować polskie autobusy ciągle kupują ten turecki "shit"! Myślicie że to citaro będzie lepsze?

  • krakus – 07.10.2009

    po pierwsze gdzie klima? po drugie w krakowie też rozpisali przetarg pod mercedesa a wygrał solaris bo zaoferował tańsze autobusy. po trzecie jestem za wspieraniem polskiego przemyslu a nie zagranicznego

  • made in ...... – 08.10.2009

    ciekawe jakiej marki kupujecie np. sprzęt AGD, RTV, samochody itp.?

  • straphan – 08.10.2009

    A wspierajcie sobie przemysl polski w najlepsze. Byle nie za MOJE podatki.

  • tantus – 08.10.2009

    @straphan: rozumiem, że z Twoich podatków powinniśmy zatem wspierać przemysł turecki... ;)

  • dobry – 08.10.2009

    Tutaj powinien decydować zdrowy rozsądek, który dyktował wybór oferty solarisa. Na pewno solaris jest lepszy niż to tureckie g***** z logiem mercedesa, a jego cena była tylko minimalnie wyższa

  • straphan – 09.10.2009

    @tantus: za moje podatki powinno sie wybrac produkt, ktory uzyskal najwiecej punktow w przetargu (a przypominam, ze cena to zazwyczaj wiekszosc punktacji). Skoro najwiecej punktow w przetargu uzyskal Mercedes, to po jaka cholere mam doplacac do utrzymania czyichs miejsc pracy w jakiejs spolce komercyjnej - tym bardziej, ze wcale nie sa one zagrozone wynikiem tego przetargu.

  • tb – 10.10.2009

    Co do wspierania własnego przemysłu i ochrony własnych miejsc pracy. To w Polsce produkuje się więcej autobusów niż nasz rynek może wchłonąć, gdyby każde państwo zaczęło wybierać własne autobusy, to w Polsce musielibyśmy zamknąć kilka zakładów.

  • Zyx – 12.10.2009

    Wszyscy się zastanawiają, skąd się bierze taki twardogłowy beton w rządzie, PKP i całej masie kiepsko prosperujących firm państwowych. Wystarczy poczytać kilka komentarzy w Internecie, by znaleźć źródło. Ludzie, dorośnijcie! PRL skończył się 20 lat temu, mamy gospodarkę wolnorynkową, a to, co proponujecie brzmi jak żywcem wyjęte z jakiegoś przemówienia sekretarza PZPR i bez urazy, ale to właśnie przez takich, jak Wy i takie myślenie ten kraj wygląda, jak wygląda. Jak ktoś chce coś mieć, powinien na to uczciwie zapracować, a nie tupać nóżkami, "bo coś tam mu się należy". Guzik, nic się nikomu nie należy tylko za to, że sobie polską flagą zamacha. Solaris w świetle kryteriów ustalonych przez MPK Lublin przygotował gorszą ofertę i odpadł. Tyle, koniec, kropka. Jedyne, co tu jest nie w porządku, to dostarczenie pojazdów niezgodnych ze specyfikacją i za to Evobus powinien słusznie ponieść konsekwencje finansowe, albo na własny koszt dokonać poprawek.

  • Bextor – 13.10.2009

    @straphan:, Zyx: oj przyda się powtórka z matematyki! 146549zł taniej to znikoma kwota, a strata nas wszystkich ogromna. Nie jest to żadna komuna tylko rachunek ekonomiczny. A ile będzie dodatkowo kosztowało serwisowanie innej marki autobusów, części szkolenie pracowników itp. Zyx pisze: Solaris przegrał bo przygotował za drogą ofertę! A umie Pan policzyć o ile procent droższą? O 0,43%!!! nawet nie o pół procenta! Ale to nie Solaris stracił, to my wszyscy i straphan też straciliśmy. Te prawie 34 mln wyjechały bezpowrotnie z Polski, z Lublina, a spora ich część nie trafiła w postaci podatków do naszego budżetu i ZUSu! Gdyby ten biadolący Straphan mieszkał w Lublinie to ile straciłby ze swoich podatków gdyby jednak wspierał polski przemysł? 40 groszy! tyle przypada na jednego mieszkańca Lublina więcej z Solarisa... bez komentarza. Jestem już na tyle dorosły, że umiem liczyć, że potrafię wyobrazić sobie gdzie byłaby Polska gdybyśmy dbali o swoje mając jednocześnie w ręku kalkulator. Bylibyśmy przynajmniej tak daleko jak Czesi, od których powinniśmy się jeszcze wiele i długo uczyć!

  • Janosik – 13.10.2009

    Jesli dla ciebie 146549 zł to nic, to podam ci numer konta do wpłaty. Sorki wygrawa tańszy. Co broniło solarisowi dać nizsżą ofertę o 146550zł ?? A uzależnianie się jednego przewożnika od jednej marki pojazdu to szczyt debilizmu i głupoty... jeszcze Bextor popiszesz tych głupot to uwierze ze jesteś z LPR. I dla czego z moich podatków ma być zysk prywatniej firmy typu solaris ?? Jakby był dobry czy tani to by wygrał. A od czechów mozemy uczyć się ważyc piwo. Bo to jedna z dwóch dobrych rzeczy jakie umieją.

  • Bextor – 13.10.2009

    Janosiku ty udajesz czy naprawdę nie rozumiesz? Czytaj ze ZROZUMIENIEM! Nie napisałem, że nic tylko, że znikoma i tak jest! TO TYLKO 4,3 PROMILA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA! MATEMATYKA JANOSIKU, MATEMATYKA! Czyżby już poszła w las? Pytasz co broniło Solarisowi dać niższą cenę - odpowiadam: JAKOŚĆ!, bo jakość to nie taniość. Rozumiem, że jak idziesz kupić sobie np. spodnie to szukasz najtańszych... Innych argumentów nie komentuję, bo mi ręce opadają, a skoro moje wypowiedzi to szczyty debilizmu i głupoty to kto chciałby to czytać! Zostawiam więc więcej miejsca bardziej rozsądnym ode mnie.

  • Janosik – 15.10.2009

    Wiesz, osobiście jakos tej jakości solarisa nei zaobserwowałem w zakupionych do Lublina w zeszłym roku solarisach. Cieknące dachy, padniete wyświetlacze, odklajające się szyby, chyba w 4 z 20 były juz wymienione silniki. O wielu innych usterkach nie wspominam, w każdym razie jednego dnia nie wyjechało 16 wozów z powodu wszelakich usterek. Osobiście uważam jakość solarisa za przereklamowaną, chyba że są odbiorcy typu A i B, co by wiele tułmaczyło.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....