TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid na Kongresie UITP
DAIMLER BUS - Opublikowano: 26.05.2009 15:25:49 2 komentarze
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid na Kongresie UITP

W czerwcu, na wiedeńskim Kongersie UITP, Mercedes-Benz zaprezentuje nowy model Citaro FuelCELL Hybrid. To pierwszy autobus hybrydowy z napędem na ogniwa paliwowe. Ten liniowy autobus miejski będzie kolejnym kamieniem milowym na drodze do bezemisyjnego transportu oraz ochrony zasobów naturalnych w ramach globalnej inicjatywy koncernu Daimler „Shaping Future Transportation”(Kształtowanie Transportu Przyszłości).

Od NEBUSa do Citaro FuelCELL Hybrid

Nowy autobus stanowi jednocześnie kontynuację programu rozwojowego, którego pierwszym owocem był, zbudowany w 1997 r., autobus badawczy NEBUS –pierwszy autobus na świecie wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe. Kolejnymi krokami na tej drodze były: Citaro zasilany ogniwami paliwowymi, Citaro G BlueTec Hybrid z napędem hybrydowym (silnik Diesel + elektryczny) oraz omawiany Citaro FuelCELL Hybrid. Najnowszy autobus to nie futurystyczny projekt tylko jeżdżący w normalnym ruchu ulicznym pojazd. Już wkrótce Mercedes-Benz rozpocznie szeroko zakrojony program monitorowania jego osiągów w codziennej eksploatacji w kilku miastach Europy, gdzie zostaną skierowane na testy. Zasady testów będą oparte o podobne badania CUTE, przeprowadzone z sukcesem przez Unię Europejską w latach 2003-2006. W ramach programu CUTE (projekt HyFLEET:CUTE) oraz innych, podobnych programów badań, od 2003 r. flota 36 autobusów Mercedes-Benz Citaro napędzanych ogniwami paliwowymi była testowana przez 12 przewoźników komunikacyjnych na 3 kontynentach. Łącznie, w ciągu ok. 135 000 godzin eksploatacji wszystkie autobusy przejechały nieco ponad 2 miliony kilometrów. Ich dostępność, wynosząca między 90 a 95% wybitnie demonstruje przydatność technologii ogniw paliwowych do regularnej eksploatacji liniowej.

Doświadczenie Citaro G BlueTec Hybrid

Nowy autobus Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid czerpie z doświadczeń zdobytych podczas testów wymienionych 36 autobusów zasilanych ogniwami paliwowymi. Badania CUTE koncentrowały się jednak na przydatności napędu hybrydowego do regularnej eksploatacji. Dlatego, standardowy silnik Diesla w Citaro zastąpiono napędem ogniwami paliwowymi tak, aby zapewnić autobusowi możliwie najlepszą stabilność. Przy Citaro FuelCELL Hybrid nie trzeba było iść na wynikające z tego kompromisy, bowiem jego technologia napędowa stanowi zupełnie nowe rozwiązanie, w którym wykorzystano podstawowe elementy modelu Citaro G BlueTec Hybrid. Do wspólnych elementów obu konstrukcji należą: osie z silnikami elektrycznymi umieszczonymi w piastach kół, litowo-jonowe akumulatory przechowujące energię oraz wszelkie elementy wyposażenia zasilane elektrycznie.

Citaro FuelCELL Hybrid oparty jest na sprawdzonej konstrukcji popularnego autobusu Mercedes-Benz Citaro. Jego ogniwa paliwowe zasilane są wodorem, jednak dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego z nowoczesnym modułem sterującym, Citaro FuelCELL Hybrid będzie charakteryzować się znacznie niższym zużyciem wodoru, niż w poprzednim modelu. Tym samym, nowy autobus będzie oferował znaczące korzyści w dziedzinie ochrony zasobów naturalnych, jak i redukcji emisji zanieczyszczeń, związanych z produkcją potrzebnego wodoru.

Całkowicie bezemisyjna i cicha eksploatacja

Wyjątkową cechą Citaro FuelCELL Hybrid jest jego niska szkodliwość dla środowiska w normalnej eksploatacji. Autobus nie wytwarza w trakcie jazdy żadnych spalin i jest bardzo cichy. Dzięki temu, jest idealny do zastosowania w zatłoczonych centrach miast oraz w obszarach metropolitalnych. Citaro FuelCELL Hybrid jest tym samym kolejnym krokiem na drodze do zerowej emisji spalin przez transport publiczny, który Daimler zapowiedział już jakiś czas temu. Krok ten odegra znaczącą rolę w rozwoju systemów komunikacyjnych przyszłości.

Ten innowacyjny pojazd podkreśla także ważną rolę Mercedes-Benz i Daimler Buses w dziedzinie rozwoju nowych układów napędowych. Inżynierzy, którzy opracowali autobus z hybrydowym układem napędowym na ogniwa paliwowe mogli korzystać z dużego doświadczenia, jakie w dziedzinie alternatywnych układów napędowych zdobył cały koncern. I tak np. systemy ogniw paliwowych użytych w autobusie są identyczne ze stosowanymi w samochodzie osobowym Mercedes-Benz klasy B F-CELL, którego małoseryjna produkcja rozpocznie się w tym roku. Kilka innych komponentów także zostało zapożyczonych z innych, nowoczesnych modeli, dzięki czemu obie strony skorzystają na przeprowadzonych testach drogowych. Premiera nowego autobusu Mercedes-Benz Citaro FuelCELL będzie miała miejsce na początku czerwca podczas Kongresu UITP w Wiedniu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Daimler Bus
Mercedes
Wiedeń
UITP
  • JP – 27.05.2009

    1.Dlaczego zdjęcia hybrydowego przegubowca są opisane jako 'Mercedes-Benz Citaro zasilany ogniwami paliwowymi'? To tak jakby pomylić lokomotywę spalinową z elektryczną. 2. Co jest hybrydowego w mercedesie FuelCELL Hybrid? Ogniwa paliwowe służą do wytwarzania energii elektrycznej na bazie elektrolizy wodoru, która to energia jest wykorzystywana do napędzania silników elektrycznych. Gdzie jest drugie źródło napędu?

  • tombou – 30.05.2009

    przeciez silniki elektryczne sa w piastach,to jest zródło napedu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....