Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

megabus autobusową ofiarą Brexitu. FlixBus wygrywa!

infobus
29.06.2016 18:35
0 Komentarzy

FlixBus kupił kontynentalną sieć autobusowych połączeń od brytyjskiego konkurenta megabus. Tym samym niemiecka firma wyrasta na największego przewoźnika autokarowego w Europie. To kolejne echo Brexitu. Sprzedaż nie obejmuje PolskiegoBusa, którypodobnie jak megabus.com należy do firmy Grupy Stagecoach Sir Briana Soutera.

Brytyjczycyzachowują też całą siatkę połączeń na Wyspach oraz w Ameryce Północnej. Tu sięnic nie zmienia. Podobnie jak wszystkie rezerwacje klientów megabus.com, które pozostająaktualne i będą wykonane przez FlixBus.

Szybka runda

megabus był najmłodszym rywalem FlixBusa na rynku niemieckim.Od ubiegłego roku, brytyjski przewoźnik próbował przekonać do siebie Niemcówoferując bilety za 1,50 EUR, jednak bez większego sukcesu. W kwietniu br. jegoudział rynkowym wynosił zaledwie dwa procent. Biorąc pod uwagę ten wynik, atakże brak w ostatnim czasie większych sukcesów w innych krajach, pojawił siępomysł, aby odsprzedać europejski oddział największemu konkurentowi, czyli FlixBusowi.Na pewno tę decyzję bardzo przyspieszył Brexit, czyli wyjście Wielkiej Brytaniize struktur Unii Europejskiej. To jak pewnie przewidział Brian Souter, nałożyna brytyjskie firmy transportowe dodatkowe obciążenia, które podwyższą kosztydziałalności, a przede wszystkim wydłużą czas podróży. Stąd szybka decyzja ? sprzedajemy!

Umowa sprzedaży wejdzie w życie 1 lipca. Po tym terminie megabusprzekaże swoje linie i pojazdy do FlixBusa. Nic nie wiemy o wysokości sumy,jaką musieli zapłacić Niemcy. Stagecoach pokaże zysk na sprzedaży dopiero 30kwietnia 2017 r., w swoim rocznym sprawozdaniu finansowym.

Koniec wojny

Przypomnijmy, że megabus w ciągu ostatnich dwóch lat mocnorozwinął swoją kontynentalną sieć, doprowadzając m.in. do uwolnienia rynku autokarowegowe Francji. Charakterystyczne niebieskie autokary możemy spotkać m.in. w Niemczech,Włoszech, Francji, Holandii, Belgii i Hiszpanii, skąd obsługują one regularnepołączenia do/z Wielkiej Brytanii. Wydawało się, że niebiesko-zielonarywalizacja będzie trwała w Europie przynajmniej jeszcze przez kilka lat ? z pozytywnymskutkiem dla europejskich pasażerów. W dalszej perspektywie przewidywaliśmy, żeto właśnie wielki pasjonat autobusów, Sir Brian Souter, wykupi FlixBusa(należącego do funduszu kapitałowego) i zostanie autokarowym liderem w Europie.Brexit jednoznacznie przekreślił te plany.

Z kolei FlixBus, po przejęciu przez fundusz kapitałowy w 2015 roku i fuzji z MeinFernbus,jest na ścieżce dynamicznego rozwoju. Platforma zdominowała niemiecki rynek ekspresowych połączeń autokarowych zudziałem około 70 procent. To umożliwiło ?zielonym? szersze wejście nazagraniczne rynki i szybkie rozwinięcie gęstej sieci międzynarodowych połączeń.FlixBus obecny jest teraz w aż 19 krajach przewożąc rocznie ok. 20 milionówpasażerów. To 100.000 połączeń dziennie do 800 miast! Od 19 maja br. FlixBus nawiązałpartnerską współpracę z PolskimBusem w zakresie wzajemnej sprzedaży bilety na autobusowepołączenia realizowane w Europie. To oznacza czerwono-zielony rozejm

Komentarze