TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

megabus autobusową ofiarą Brexitu. FlixBus wygrywa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.06.2016 20:35:27 5 komentarzy
megabus autobusową ofiarą Brexitu. FlixBus wygrywa!

FlixBus kupił kontynentalną sieć autobusowych połączeń od brytyjskiego konkurenta megabus. Tym samym niemiecka firma wyrasta na największego przewoźnika autokarowego w Europie. To kolejne echo Brexitu. Sprzedaż nie obejmuje PolskiegoBusa, który podobnie jak megabus.com należy do firmy Grupy Stagecoach Sir Briana Soutera.

Brytyjczycy zachowują też całą siatkę połączeń na Wyspach oraz w Ameryce Północnej. Tu się nic nie zmienia. Podobnie jak wszystkie rezerwacje klientów megabus.com, które pozostają aktualne i będą wykonane przez FlixBus.

Szybka runda

megabus był najmłodszym rywalem FlixBusa na rynku niemieckim. Od ubiegłego roku, brytyjski przewoźnik próbował przekonać do siebie Niemców oferując bilety za 1,50 EUR, jednak bez większego sukcesu. W kwietniu br. jego udział rynkowym wynosił zaledwie dwa procent. Biorąc pod uwagę ten wynik, a także brak w ostatnim czasie większych sukcesów w innych krajach, pojawił się pomysł, aby odsprzedać europejski oddział największemu konkurentowi, czyli FlixBusowi. Na pewno tę decyzję bardzo przyspieszył Brexit, czyli wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej. To jak pewnie przewidział Brian Souter, nałoży na brytyjskie firmy transportowe dodatkowe obciążenia, które podwyższą koszty działalności, a przede wszystkim wydłużą czas podróży. Stąd szybka decyzja ? sprzedajemy!

Umowa sprzedaży wejdzie w życie 1 lipca. Po tym terminie megabus przekaże swoje linie i pojazdy do FlixBusa. Nic nie wiemy o wysokości sumy, jaką musieli zapłacić Niemcy. Stagecoach pokaże zysk na sprzedaży dopiero 30 kwietnia 2017 r., w swoim rocznym sprawozdaniu finansowym.

Koniec wojny

Przypomnijmy, że megabus w ciągu ostatnich dwóch lat mocno rozwinął swoją kontynentalną sieć, doprowadzając m.in. do uwolnienia rynku autokarowego we Francji. Charakterystyczne niebieskie autokary możemy spotkać m.in. w Niemczech, Włoszech, Francji, Holandii, Belgii i Hiszpanii, skąd obsługują one regularne połączenia do/z Wielkiej Brytanii. Wydawało się, że niebiesko-zielona rywalizacja będzie trwała w Europie przynajmniej jeszcze przez kilka lat ? z pozytywnym skutkiem dla europejskich pasażerów. W dalszej perspektywie przewidywaliśmy, że to właśnie wielki pasjonat autobusów, Sir Brian Souter, wykupi FlixBusa (należącego do funduszu kapitałowego) i zostanie autokarowym liderem w Europie. Brexit jednoznacznie przekreślił te plany.

Z kolei FlixBus, po przejęciu przez fundusz kapitałowy w 2015 roku i fuzji z MeinFernbus, jest na ścieżce dynamicznego rozwoju. Platforma zdominowała niemiecki rynek ekspresowych połączeń autokarowych z udziałem około 70 procent. To umożliwiło ?zielonym? szersze wejście na zagraniczne rynki i szybkie rozwinięcie gęstej sieci międzynarodowych połączeń. FlixBus obecny jest teraz w aż 19 krajach przewożąc rocznie ok. 20 milionów pasażerów. To 100.000 połączeń dziennie do 800 miast! Od 19 maja br. FlixBus nawiązał partnerską współpracę z PolskimBusem w zakresie wzajemnej sprzedaży bilety na autobusowe połączenia realizowane w Europie. To oznacza czerwono-zielony rozejm


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FlixBus
megabus
PolskiBus
  • Garnuszek – 29.06.2016

    A co z superbus.com, czyli oddziałem estońskim?

  • wrocławianin – 30.06.2016

    "Brexit jednoznacznie przekreślił te plany."A dlaczego właściwie?

  • Hehuh – 30.06.2016

    Głupoty piszą, bo Szkotowi nie wyszło z wspaniałym megabusem.

  • observer – 30.06.2016

    Jasne. Referendum było w zeszłym tygodniu. A takie umowy negocjuje się przez wiele tygodni. Raczej wątpię aby to było podyktowane brexitem. Poza tym, drodzy redaktorzy infobusa, proces wyjścia z Unii Europejskiej, o ile w ogóle dojdzie do skutku, potrwa dobrych kilka lat.

  • Borewicz – 01.07.2016

    Ciekawe czy Polskibus.com w niedalekiej przyszłości zostanie przejęty przez FlixBusa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....