TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MEGA-przetarg NCBiR rozstrzygnięty! Wszyscy przechodzą dalej
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.12.2018 17:30:40 2 komentarze
MEGA-przetarg NCBiR rozstrzygnięty! Wszyscy przechodzą dalej

Zaczyna się kolejny etap gigantycznego przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę autobusów elektrycznych. Wczoraj, 18 grudnia naukowcy dopuścili do fazy B+R wszystkie trzy podmioty, które przedstawiły oferty cenowe. Gra o prawie 1100 elektrobusów zaczyna się już na poważnie.

Przypomnijmy, że gigantyczny przetarg na dostawę nawet 1082 elektrobusów dla polskich miast został ogłoszony na początku tego roku. Ogólnie rzecz ujmując przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnych. Mają do być autobusy klasy MIDI- do 77 sztuk, MAXI- do 543 sztuk i MEGA- nawet 458 "elektryków". Elektrobusy muszą być przystosowane do ładowania baterii prądem zmiennym przez gniazdo zgodne ze standardem IEC 60309, a także prądem zmiennym i stałym w najnowszej wersji standardu Combined Charging System (CCS). Dodatkowo pojazdy nie mogą posiadać ogrzewania, które byłoby opartych na piecach emitujących wskutek spalania gazy cieplarniane i cząstki stałe.

Do kwalifikacji na pierwszy etap konkursu zgłosiło się dziewięć podmiotów. Przez tą rundę przetargu przeszło osiem aplikacji. Wśród pozytywnie zweryfikowanych wniosków mieliśmy m.in. aplikacje przedstawione przez Autosana, Volvo, Medcom, Solarisa i Ursusa. Drugi etap postępowania, w którym zakwalifikowane podmioty miały przedstawić wstępne oferty cenowe ruszył pod koniec sierpnia.

Do 21 listopada zainteresowani mieli czas na przedstawienie swoich propozycji. I można było poczuć pewien niedosyt. NCBiR otrzymał tylko trzy oferty. W fazie B+R centrum przygotowało na elektrobusy budżet w wysokości 27 490 500 PLN brutto, natomiast całość miałaby kosztować 3 092 466 000 PLN brutto. Dwie z trzech ofert były blisko tych szacunków.

Pierwszą i jednocześnie najdroższą przedstawiło konsorcjum pod wodzą Autosana oraz partnerujących mu firm WB Electronics z Ożarowa Mazowieckiego, Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Maszyn "OBRUM" z Gliwic i Instytutu Elektrotechniki z Warszawy. Koszt wykonania pojazdów w ramach fazy B+R partnerzy wycenili na 29 661 450 PLN brutto. Natomiast całe zamówienie kosztowałoby 5 170 031 448 PLN brutto.

Drugim i jednocześnie najtańszym oferentem okazała Politechnika Śląska, za którą prawdopodobnie stoi inny producent lub firma, która chce wejść do elektrobusowej gry. Akademicy ze Śląska fazę B+R wycenili na 27 486 810,00 PLN brutto. Całość, czyli 1082 elektrobusy? Tutaj mamy koszt rzędu 3 017 038 701 PLN brutto.

Ostatnim oferentem było konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzą Ursus BUS , Ursus, Zakład Elektroniki Przemysłowej Enika z Łodzi, Innovative Trade and Product Strategies z o.o. z Wrocławia i ITM Poland S.A z Zielonej Góry. Ta propozycja jest minimalnie droższa od oferty naukowców ze Śląska. Fazę B+R wyceniono na 27 490 500 PLN brutto, natomiast całość miałaby kosztować 3 119 956 500 PLN brutto.

Więcej o cenach jednostkowych w poszczególnych ofertach pisaliśmy tutaj.

Miesiąc czekaliśmy na rozstrzygnięcie kolejnej rundy tego gigantycznego przetargu. Poznaliśmy je wczoraj. NCBiR do fazy B+R dopuścił wszystkich oferentów. Na pierwsze umowy wykonawcze będziemy musieli trochę poczekać. Najpierw Urząd Zamówień publiczny przeprowadzi kontrolę uprzednią, która ze względu na skalę zamówienia jest w tym wypadku obowiązkowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
Autosan
Ursus
Politechnika Śląska
elektrobus
  • Sebbastian Pioro – 19.12.2018

    Tylko aby te Ursusy nie spłonęły jak ten w Warszawie podczas nocnego postoju (zapewne ładowania)....

  • Wojciech Liberda – 19.12.2018

    Prąd drożeje, ceny za wozokilometr trzeba zmienić...

  • Kuba Prokopczuk – 19.12.2018

    Ale to będzie przekręt tysiąclecia. Miś XXI wieku. Covec i Ansaldi razem wzięte

  • Michał Skrzecz – 19.12.2018

    Czyli nowy przekret wg PiS. Aby utrzymac posade utrzymuje sie dwa trupy

  • Marcin Kamola – 19.12.2018

    Dwóch bankrutów i uczelnia. Nieźle.

  • Bartek Krysiak – 19.12.2018

    Kontrakt życia!

  • Piotr Nowak – 19.12.2018

    Gdzie mają trafić te domniemane pojazdy?

  • solaris150 – 19.12.2018

    Pytanie czy to Rafako jest autobusem reprezentującym przez Politechnikę Śląską ?

  • Aurelia – 20.12.2018

    Dla chylących się ku upadkowi producentów autobusów to ostatnia deska ratunku. Ursus na skraju bankructwa, Autosan nadal bez autobusu elektrycznego. Na Solarisa nasłali CBA za to, że się wycofał z programu pierwszego polskiego autobusu elektrycznego promowanego przez gospodarkę centralnie planowaną. Jak za starych dobrych czasów: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie. Polaku bój się, nadchodzi komuna IV RP.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....