Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mega inwestycja PKS Zielona Góra. 10 x Crossway!

infobus
09.05.2016 17:39
0 Komentarzy

Duże wydarzenie w lubuskiej komunikacji regionalnej i znacząpodniesienie jakości oferowanych usług w zakresie transportu autobusowego. 6maja firma PKS Zielona Góra wprowadziła do obsługi komunikacji międzymiastowej10 nowych autobusów międzymiastowych Iveco Crossway Line 13M.

To największategoroczna inwestycja w tym segmencie rynku w Polsce. Kontrakt o podobnej skalidwa lata temu przeprowadziła firma KGHM Polska Miedź S.A., kupując 27 sztukautobusów marki Autosan w latach 2014-2015.

Pojazdy od piątku kursują na trasach: Zielona Góra ? NowaSól, Zielona Góra ? Krosno Odrz., Zielona Góra ? Słubice, Zielona Góra ? Żary, Zielona Góra ?Świebodzin, Zielona Góra ? Gubin.

Wszystkie przekazane pojazdy reprezentują ten sam model -Iveco Crossway Line 13M z silnikami FPT (Iveco) Tector Euro 6, współpracującymi z manualnymi skrzyniami biegów ZF. Pojemnośćpasażerska najnowszych pojazdów to aż 75 miejsc, w tym 62 miejsca siedzące oraz13 stojących.

Z myślą o pasażerach i niepełnosprawnych

Jak przystało na tak nowoczesną flotę, pojazdy wyposażone w całopojazdoweklimatyzacje, regulowane oparcia foteli, podwójne przyciemniane szyby orazpokładowe Wi-Fi dla pasażerów. Jak podkreślą przedstawiciele ABP Bus&Coach- dealera Iveco Bus w Polsce ? międzymiastoweautobusy wyspecyfikowano dokładnie pod kątem potrzeb lubuskiej firmy oraz jej pasażerów.Nie pominięto walorów estetycznych i wnętrze pojazdu zachęca swoją kolorystyką izastosowanymi materiałami do podróży z PKS Zielona Góra.

Zupełną nowością ? i to w skali ogólnopolskiej ? jestwyposażenie wszystkich zakupionych autobusów PKS-u w windy hydrauliczne (zamontowanew drugich drzwiach) umożliwiające przenoszenie wózków inwalidzkich na pokładpojazdu. Zastosowano tutaj zresztą bardzo ciekawe rozwiązanie w zakresie drzwi:asymetryczne, dwuskrzydłowe środkowe drzwi można otwierać albo jako całość ? wprzypadku zabierania niepełnosprawnego z przystanku i korzystania z zabudowanejw stopniu windy hydraulicznej albo tylko częściowo (uruchamiając tylko szerszeskrzydło). Dodatkowo fotele naprzeciwko środkowych drzwi zamontowano napodeście, co umożliwia ich demontaż (oczywiście w bazie przewoźnika) istworzenie w środkowej części autobusu przestrzeni do transportu wózkainwalidzkiego. Sprytne.

Komentarze