TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Medale na TRANSEXPO 2011: Voith Turbo
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 28.09.2011 18:35:22
Medale na TRANSEXPO 2011: Voith Turbo

Kolejnym medalistą tegorocznych targów TRANSEXPO była firma Voith Turbo, która otrzymała tą prestiżową nagrodę w kategorii „Części i wyposażenie autobusów”za sprężarkę powietrza Voith LP 490. Historia tego produktu w ofercie niemieckiego producenta wiąże się bezpośrednio z fabryką Voith Turbo Verdichter-systeme GmbH&Co.KG w Zschopau w Saksonii. Tutaj nawiązując do tradycji firmy Auto Union AG , w 2007 r. rozwinięto nową generację sprężarek powietrza do ciężarówek, auto­busów oraz pojazdów specjalnych. M.in. właśnie owocem tego projektu jest najnowsza sprężarka LP490. Można powiedzieć, że jej całe nowatorstwo tkwi w dwóch elementach:

- wprowadzeniu systemu SLS w trybie tłoczenia, który samoczynnie przechodzi w tryb jałowi i tym samym obniża zużycie paliwa;

- podzieleniu procesu sprężania na dwa stopnie z systemem chłodzenia międzystopniowego. To umożliwia znaczne obniżenie poboru mocy w trybie tłoczenia. Jedno­cześnie następuje obniżenie tempe­ratury sprężania, co pozwala na wydłużenie czasu pracy sprężarki, a tym samym zwiększenie wydajności na godzinę przy tej samej pojemno­ści skokowej. Obniżenie temperatury powoduje mniejsze obciążenie oleju silniko­wego, a także zapobiega rozkłado­wi oleju (cracking) i powstawaniu szkodliwych produktów ubocznych.

Zastosowanie tych unikalnych technologii powoduje, że sprężarka Voith-a charakteryzuje się następującymi plusami:

- pracuje przy wyższym poziomie ciśnienia (do 15 bar);

- ma znacznie wydłużony czas pracy (zdaniem producenta o ok. 85%);

- tłoczy więcej powietrza na godzinę;

- zmniejsza zużycie paliwa o średnio 0,31/ km;

- posiada zdolności rekuperacyjne z możliwością odzyskiwania energii podczas hamowania lub wybiegu;

Ponadto sprężarka zapewnia dłuższe okresy między przeglądami, niską emisja zanieczyszczeń i brak szkodliwych produktów rozkładu oleju.

Koronnym argumentem za przyznaniem nagrody produktowi Voith było zastosowanie tego urządzenia już w produkcji seryjnej. Producent dostarcza nowe sprężarki do silnika Mercedes-Benz OM 457 hLA, stosowanego m.in. w autobusach miejskich Citaro. Docelowo –po wejściu normy Euro 6 –wszystkie jednostki napędowe w Mercedesa będą wyposażone właśnie w nowe sprężarki Voith. Zresztą nie tylko autobusy Mercedesa są oferowane z tym urządzeniem, ale przede wszystkie ciężarówki –od 2011 r. cała rodzina Axor, a od normy Euro 6 –także seria Actros. Mamy tutaj także polski akcent –w fabryce MAN Bus Sady aktualnie trwa montaż próbny serii 300 szt. sprężarek Voith LP 490 do autobusów miejskich z logo lwa. Jeżeli wszystko odbędzie się bez problemów, fabryka zamówi dalsze partie.

Dodajmy, że to nie jedyna nowość jaką Voith wprowadza do systemów napędowych. Podczas wrześniowej prezentacji autokaru Mercedes-Benz Edition 1 z silnikiem Euro 6 zadebiutował tutaj także wodny retarder Voith (Aqua Retarder). To efekt wielu lat ciągłych badań, który teraz –zdaniem Voith –jest kamieniem milowym w rozwoju napędów pojazdów użytkowych. Ten innowacyjny retarder hydrodynamiczny wykorzystuje wodę zamiast oleju jako medium roboczego. Jest on przeznaczony do pojazdów użytkowych klasy ciężkiej. Co ważne w silnikach Euro 6 - ciepło wytwarzane w tym procesie jest szybko i skutecznie odprowadzane przez układ chłodzenia pojazdu. O tym retarderze na pewno napiszemy w kolejnych wydania InfoBusa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Voith
Transexpo

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....