TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mazowsze o likwidowanych PKS-ach: Nic nie można zrobić
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.03.2018 11:07:16
Mazowsze o likwidowanych PKS-ach: Nic nie można zrobić

Sprawa likwidacji linii PKS na Mazowszu wymaga pilnego wyregulowania na poziomie ustawodawczym, rządowym - ocenił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. Potrzebne jest wsparcie państwa na poziomie finansowym i prawnym - podkreślił.

Z końcem czerwca br. roku PKS-y należące do firmy transportowej Mobilis Sp.z.o. - w Ciechanowie, Ostrołęce i Mińsku Mazowieckim - mają zakończyć działalność. W związku z tym od 1 lipca mieszkańcy z tych rejonów zostaną pozbawieni środka transportu do szkół, szpitali, miejsc pracy itp. O tej sprawie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Jak poinformował w komunikacie prasowym przewoźnik, powodem zakończenia swojej działalności jest nierentowność przewozów szkolnych, jak i lokalnych, wynikająca między innymi z braku uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju.

Na środowym posiedzeniu Sejmiku Województwa Mazowieckiego (28 marca) radni mazowieccy mieli przyjąć stanowisko dotyczące konieczności podjęcia działań w zakresie finansowania publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego, jednak postanowili skierować sprawę do komisji sejmikowej.

Adam Struzik podczas posiedzenia Sejmiku podkreślił, że kwestia transportu samochodowego, czyli autobusów i busów, to domena samorządów na poziomie powiatowym i gminnym.

-"My nie możemy dzisiaj złożyć deklaracji, że w zamian za likwidowane komercyjne przedsiębiorstwa transportowe, zdołamy teraz powołać jakąś własną firmę; uważamy, że to wymaga pilnego wyregulowania na poziomie ustawodawczym, rządowym" - oświadczył Struzik.

Zasugerował rozwiązanie, żeby powiaty otrzymywały odpowiedni udział w podatkach, np. część CIT i PIT na ten cel lub budowę systemu refundacji dla deficytowych przewozów osobowych.

-"Dzisiaj my, jako samorząd, dopłacamy tylko do ulgowych przewozów; trzeba zbudować system również dla samorządów powiatowych" - zaznaczył marszałek. Jego zdaniem wtedy te samorządy mogłyby zbudować strukturę przewozu dla linii międzypowiatowych.

Struzik podkreślił też, że samorząd województwa Mazowieckiego w ramach wojewódzkiego planu transportowego w całości odpowiada za transport kolejowy.

-"Mamy dwie spółki kolejowe - Koleje Mazowieckie, które przewożą rocznie 63 mln pasażerów, a druga spółka to jest Warszawska Kolej Dojazdowa, która przewozi 8 mln pasażerów" - powiedział. Jak podkreślił, do obu tych spółek dopłacane jest z budżetu Mazowsza prawie 260 mln zł rocznie.

Radny mazowiecki Jerzy Wielgus (PiS) ocenił, że więcej dyskusji powinno być na temat tego, jak rozwiązać problem konkretnie tam, gdzie przestanie jeździć Mobilis. Podkreślił, że w jednym z punktów ustaw o samorządzie gminnym oraz powiatowym jest powiedziane, że ich zadaniem jest organizacja transportu pasażerskiego. "Czyli to samorząd powinien poczuć się w obowiązku i zorganizować transport" - dodał Wielgus. Jak zaznaczył, nie zna sytuacji Mobilisu. "Ale wiadomo, że przewozy nie są w pełni opłacalne, bo koszty nie zwracają się z samych biletów" - mówił. Ocenił, że powinny być dopłaty z samorządów, żeby to mogło się opłacać.

Dodał też, że o dofinansowanie z budżetu państwa byłoby trudno, "bo Unia Europejska miałaby problem, że dofinansujemy w sposób niewłaściwy podmioty gospodarcze".

Na Mazowszu działa obecnie 17 przedsiębiorstw komunikacji samochodowej, jak informuje komunikat prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Ich głównym zadaniem jest prowadzenie działalności przewozowej osób. Przedsiębiorstwa te prowadzą również często stacje dystrybucji paliw oraz stacje diagnostyczne. Większość skupiona jest na wykonywaniu przewozów o zasięgu lokalnym: gminnym, powiatowym, w części również międzypowiatowym. W zależności od charakteru przewozów pozwolenia na regularne przewozy osób transportem drogowym wydają: marszałek województwa, prezydent, starosta, burmistrz i wójt. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Mobilis
Mazowieckie
PKS Ostrołęka
PKS Ciechanów
  • Leszek Niedziółka – 30.03.2018

    Przez lata nic się nie robiło to i firmy muszą upaść.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....