TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAZ w Białymstoku
Marek Kuc - Opublikowano: 08.01.2008 10:03:59 19 komentarzy
MAZ w Białymstoku

Na początku grudnia 2007 r. na białostockie ulice wyjechały zakupione z własnych środków spółki KPKM dwa nowe przegubowe autobusy MAZ 105. Jest to zakup eksperymentalnych gdyż dotychczas pojazdy tego producenta nie były eksploatowane przez białostockich przewoźników. Czynnikiem wyboru białoruskich autobusów była stosunkowo niska cena ok. 700 000 zł netto za sztukę. To znacznie mniej mniej niż za nowe pojazdy z renomowanych firm.W zasadzie jest to poziom minimalny poziom cenowy dla autobusow niskopodłogowych 12-metrowych.. Białostocki przewoźnik decyzję zakupu argumentuje prostotą konstrukcją pozbawioną nadmiaru elektroniki, stwarzającej problemy w serwisowaniu oraz małym zużyciem paliwa. Niska cena jest na pewno rekompensatą za niezbyt nowoczesny wygląd zewnętrzny autobusu i jakość spasowania wielu elementów. Na pewno wielkim plusem są polskie fotele firmy STER. Ciekawostką techniczną jest centralne umieszczenie silnika w „skrzyni”na wprost drugich drzwi wejściowych. Ze względu na to rozwiązanie miejsce dla wózków dziecięcych umieszczono przy trzecich drzwiach. Przewóz osób niepełnosprawnych jest mocno utrudniony ze względu na stopień umieszczony przy każdych z czterech drzwi. Nowe autobusy otrzymały numery taborowe 809 i 810. Jeśli MAZ-y będą dobrze się sprawowały wiosną zostaną zakupione kolejne pojazdy tej marki.

Dane techniczne MAZ 105065

Długość pojazdu

18m

Masa całkowita

28400kg

Ilość miejsc stojące / siedzące

175 /36

Jednostka napędowa

MERCEDES OM906LA o mocy 279 KM

Skrzynia biegów

automatyczna VOITH DIWA D 851.3E

Systemy stabilizacyjne 

ABS , ASR


Sprawdź też:
Białystok
MAZ
KPKM
  • białostoczczak – 09.01.2008

    ale syf

  • Zbigniew Rusek – 09.01.2008

    Już na podstawie tego schematu widać, co nie jest dobre w tym pojeździe. Po pierwsze, tylko 36 miejsc siedzących w 18-metrowym przegubowcu. Dlaczego tak mało. Przeciętny śmiernetlni nie ma wtedy szansy na miejsce siedzące (a w żadnym pojeźnie nie wydziela się miejsc dla osób obładowanycn siatkami a - o zgrozo - wyznacza się dla "dzieciorobów"). Po drugie, ta skrzynia na silnik wewnątrz - naprzeciw drugich drzwi. Zmarnowane sporo miejsca (przez to mało miejsc siedzących), hałas wewnątrz a mogą się nawet przedostawać spaliny i opary olejów (jeśli nie będzie ona dosyć szczelna). Mogłyby być podwójne siedzenia z prawej strony (przynajmniej w doczepie oraz w przednim członie za drugimi drzwiami - pomiędzy pierwszymi a drugimi mogą być pojedyncze).

  • Kamilos – 09.01.2008

    stylistycznie przypomina autobusy z początku lat 90. Mogli lepiej kupic cos uzywanego

  • dobry – 09.01.2008

    Kogo tak poj***lo??? Mogli juz lepiej kupic jelcza M181MB

  • POLAK mały – 09.01.2008

    HEJ TĘPAKI z zarzadu przedsiębiorstwa, moze i ten autobus jest totslnie tani , a co tanie to potem drogie, poza ekonomia jest jeszcze czynnik społeczny, juz zapomnieliście jak na Białorusi rezim łukaszenki tepi wszystko co Polskie!!!!!!!!!!!!!!!!!!, idioci PREZESI klupnijcie sie w wasze głupie dynie!!!!!!!!!!!!!!!

  • Marco – 09.01.2008

    Moze nie tak ostro ale w zupełności zgadzam sie z poprzednikiem, oraz innymi opiniami, czy u nas nie produkuje sie w kraju autobusów???, po co nam wozy z kraju gdzie niszczy sie to co POLSKIE i naszych rodaków ( z wyrazami współczucia dla mieszkanców Białorusi), ale takie działanie są bez sesu, mozna było kupić uzywki z niską podłoga i zapewne więcej by wytrzymały od tego złomstwa, władze KPKM niech sie dobrze zastanowia zanim następnym razem strzela znowu takie gafy i podejma takie bzdurne decyzje, a może lepiej panów prezesów wysiedlić na Białoruś??????!!!!!

  • edek – 10.01.2008

    No to po upadku Jelcza w Krakowie będą jeździły same takie paści bo tanie :-(

  • Jelczus – 10.01.2008

    Upadłość JELCZA nie oznacza wcale zaprzestanie produkcji, a jedynie moze być szansą dla przedsiebiorstwa na pozbycie sie długów

  • krakus – 10.01.2008

    niestety my Polacy nie dbamy o swój rynek i wpuszczamy "wynalazki" typu maz czy solbus [sor] bądz kapena

  • Tomek – 10.01.2008

    Niestety Polak zawsze taki głupi zachwyca sie tym co obce, a nie umie swojego docenić, a poptem jak sie ocknie czasem jest za późno i wtedy larmo i plłacz. Ciekawe że np w Krakowie jakos JELCZAMI jeźdża i da sie jeździć a inni musza przepłacać za autobusy, albo kupować takie badziewie jak w Białymstoku!!!!!!! Oj wstyd rodacy, wielki wstyd!!!!!!! Panowie DYREKTORZY - zastanówcie sie nad soba, moze czas juz Was wymienic!!!!!

  • – 11.01.2008

    Jasne , a teraz idzie na zkupic chleb do francuskiego lub angielskiego marketu bo tam jest po 1,5 a w polskiej piekarni obok po 2,3. Widocznie oferta Jelcza była wyższa (co jest logiczne biorąc pod uwagę lepsze rozwiązania techniczne) ale w kasie było zbyt mało pieniędzy;.

  • Kuba – 12.01.2008

    Tylko w tym francuskim czy angielskim markecie sprzedają w większości pieczywo z polskich piekarni a nie z angielskich czy francuskich. A za takich prezesów jest mi poprostu jako Polakowi bardzo wstyd, że w ten sposób wydają pieniądze Polaków.

  • Białostoczanin – 14.01.2008

    Te autobusy to kupa złomu, jednym słowem SYF i tyle

  • Solanna – 14.01.2008

    Szokiem było dla mnie już kupienie przez Wałbrzych przegubowych Karos, ale coś takiego już mi sie w głowie nie mieści!

  • Misza – 15.01.2008

    Nie macie pojecia o prawdziwej sytuacji na Bialorusi, jestescie jedynie karmieni przez propagande gazety wyborczej i tvn, wiec sie nie wypowiadajcie... zreszta jakos z gierkowska Polska tez wszyscy handlowali choc nie byla to oaza demokracji. Co do autobusu, poczekajmy pare miesiecy wtedy bedzie mozna wydawac osądy. MAZ zdobył uznanie już wielu klientów, jest to w zasadzie - na pewno w swej klasie cenowej jest jednym z najlepszych produktów i jego zakup ma większy sens niż sprowadzanie zlomu z RFN czy Jelcza (wyższe rozwiązania techniczne - buhahaha... konstrukcja rodem z lat 60. po drobnym liftingu)

  • TOBI – 15.01.2008

    A propo wypowiedzi Miszy co do Maza i Jelcze to przypominan ze MAZ jest bardzo starą konstrukcją, licencje na ten złom odkupiono do NEOPLANA i co tu sie Jelcza czepiać, poza tym w naszym kraju produkuje sie autobusy i one powinny być kupowane, a co do Białorusi jak Polaków sie traktuje każdy widzi, czyli według niego prasa, telewizja nadal kłamie jak za czasów dawnego socjalizmu

  • dobry – 16.01.2008

    Misza: tu nawet nie chodzi tyle o łukaszenke, ile o to, że te autobusy nie spełniają standardów, a ich zakup jest kompromitacją białostockiego MPK

  • Jacek – 17.09.2008

    silnik w srodku - lepsze prowadzenie, malo miejsc siedzacych - duzo stojacych, tani, sprawdzony, estetyczny. Macie zastrzerzenia narodościowe i tyle. dobry wóz, byle wiecej takich, a nie starych nieekonomicznych, nieekologicznych i niewygodnych manów.

  • Krzyś – 25.09.2008

    Niektórym to się już chyba w d... poprzewracało od tego dobrobytu. Firma komunikacyjna działa na normalnych zasadach ekonomicznych. Kupuje to na co ją stać. Oferta MAZ-a była ciekawsza, więc wybrali ich autobusy. Proste jak konstrukcja klapy sedesowej. A jakieś sentymenty, polityka czy rejtanowskie darcie koszuli "kupujta nasze bo nasze ino som najlepsze" autentycznie mnie śmieszy. Tak samo jak podnoszą niektórzy larum, że kupuje się autobusy z drugiej strony Polski - są przetargi, w przetargach są określone wymagania, kto ich nie spełnia - odpada (np. brak w Jelczu modelu całkowicie niskopodłogowego o długości ponad 12 metrów, dlatego w Łodzi wygrało swego czasu Citaro G). Również proste. Ale nie dla wszystkich...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...