TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAZ 216 wchodzi do gry! Debiut 'pchacza' z Białorusi [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.10.2018 15:15:32 1 komentarz
fot. MAZ

Premiera pierwszego w pełni niskopodłogowego przegubowca od białoruskiego MAZ miała miejsce 9 lat temu. Wreszcie jednak doczekaliśmy się poszerzenia oferty o bardzie standardowy produkt. MAZ wreszcie wprowadzi do sprzedaży przegubowego "pchacza".

Pierwsze w pełni niskopodogłowe przegubowe MAZ-y pojawiły się w 2009 r. Wtedy na targach Busworld zaprezentowano autobus MAZ 205 z układem drzwi 2-2-2-2. Później dołączył do niego model 215, który w porównaniu do swojego "brata" oferował aż pięć wejść. Ich wspólną cechą było to, że były to tzw. przegubowe "ciągniki" czym białoruskie konstrukcje wyróżniały się na tle konkurencji. Od wielu lat MAZ planował uzupełnienie swojej oferty w klasie MEGA o "pchacza". I wreszcie doczekaliśmy się tego momentu.

MAZ opracował autobus przegubowy typu 216. Pomimo znanego od lat designu z miejskiej rodziny 200 pojazd jest całkowitą nowością. 216 to pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus białoruskiego producenta, który posiada stojący silnik w naczepie. Autobus zaprojektowano przede wszystkim jako produkt eksportowy, a więc z myślą o sprzedaży w państwa członkowskich Unii Europejskiej.

Nowy 216 w porównaniu z modelami 205 i 2015 ma skrócony rozstaw osi, będzie dostępny tylko w wariancie z drzwiami w układzie 2-2-2-2 oraz będzie oferował kilka możliwości w zakresie konfiguracji wnętrza. Najbardziej pojemna wersja ma umożliwiać podróż nawet 160 pasażerom. Ponadto uwzględniono wymagania europejskich przewoźników w zakresie ograniczenia całkowitej długości nadwozia.

Poza tym znajdzie sporo rozwiązań, do których już się przyzwyczailiśmy z autobusach typu 203 i pochodnych. Układ jezdny będzie oparty na osiach firmy ZF. Kolumna kierownicza jest cały czas oparta na rozwiązaniu Mercedesa. Niewielka zmiana zajdzie w kwestii napędu. W prototypie zastosowano stojący, niespełna ośmiolitrowy silnik Mercedes OM936, zapewne o mocy 260 kW. Zblokowano go z automatyczną skrzynią biegów amerykańskiej firmy Allison. Wszystko wskazuje na to, że jako opcję przewidywana jest przekładnia ZF Ecolife.

Na "pchacza" MAZ-a długo musieliśmy czekać, może nawet aż za długo. Zapewne wynikało to określonych priorytetów producenta, który uznał, że na wprowadzenie modelu 216 ma jeszcze czas.

Jednak były impulsy, aby pojazd pojawił się znacznie wcześniej. W jednym z większych przetargów na obsługę linii autobusowych w ciągu ostatnich dwóch lat pojawił się przewoźnik, który był mocno zainteresowany pozyskaniem takich autobusów. Firma jednak postępowania nie wygrała, więc temat siłą musiał poczekać na lepsze czasy.

Czy te właśnie nastąpiły? Przez długi czas polskim bastionem MAZ-a był przede wszystkim Śląsk. Tamtejsi przewoźnicy, w szczególności prywatni kierowali się głównie ceną zakupu i szybkim terminem dostawy stawiając na białoruskie autobusy. Wejście do gry przegubowego 216, aczkolwiek mocno spóźnionego może znów trochę namieszać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MAZ
  • zxcvbnm – 19.10.2018

    Nasz Jelcz lepiej wyglądał :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....