Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mateusz Morawiecki: Tranzyt bez MiLoG-u!

infobus
23.06.2016 13:54
0 Komentarzy

Wicepremier otrzymał ze strony rządu feralnego, że stawki minimalnenie będą stosowane wobec polskich kierowców przy tranzycie przez Niemcy

-?Uzyskałem informację, że minimalne stawki wynagrodzenia wNiemczech nie będą stosowane w przypadku polskich kierowców przejeżdżającychtranzytem przez ten kraj – powiedział po spotkaniu z wicekanclerzem Niemiecwicepremier Mateusz Morawiecki. – Rozmawialiśmy o minimalnej stawce dla naszychkierowców, dla firm transportowych, które wjeżdżają ze swoim towarem doNiemiec. I tutaj uzyskałem informację, jeśli chodzi o tranzyt np. z Polski doFrancji, czy z Polski do Austrii, czy do Belgii (przez Niemcy – PAP), to tutajnie będzie to stosowane (niemieckie stawki minimalne – PAP). Natomiast, jeślichodzi o stawki godzinowe minimalne w przypadku transportu do Niemiec, toNiemcy chcą je stosować” – powiedział w środę PAP Morawiecki po spotkaniuw Berlinie z wicekanclerzem Sigmarem Gabrielem.

Pytany, czy polską stronę uspokaja takie postawienie sprawy,Morawiecki odparł, że cieszy się, że jest taka informacja.

„To jest lepszeniż gdyby w stosunku do tranzytu również to obowiązywało, ale my nie chcemy,żeby taki gwałtowny jednorazowy wzrost kosztów dla naszych firm transportowychutrudniał również transport do Niemiec” – zaznaczył.

Morawiecki poruszył też z wicekanclerzem i ministremgospodarki Sigmarem Gabrielem m.in. kwestię odmowy rejestracji traktorów Ursusaw Niemczech, mimo ważności unijnych świadectw zgodności

W przypadku Niemiec chodzi o przepisy MiLoG, które od 1stycznia 2015 roku wprowadziły płacę minimalną obejmującą również kierowców wtransporcie międzynarodowym. Niemiecka płaca minimalna wprowadzona od 1stycznia ubiegłego roku wynosi 8,5 euro za godzinę. Objęcie nią takżezagranicznych kierowców ciężarówek przejeżdżających przez Niemcy tranzytemuderza szczególnie mocno w polskie firmy przewozowe, które mają drugą co dowielkości flotę samochodów ciężarowych w całej UE. W sprawie niemieckiej płacyminimalnej Komisja Europejska rozpoczęła postępowanie w maju ub.r. (PAP)

Komentarze