TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Masowo znikają PKS-y Mobilisu. Przez brak ustawy?
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.03.2018 07:00:14 9 komentarzy
Po 8 latach znikają PKS-y Mobilisu. Przez brak ustawy?

Mamy falę cięć autobusowych kursów regionalnych na Mazowszu, połączoną z głęboką restrukturyzacją PKS-ów, które od 2010 r. należą do Grupy Mobilis. Teraz także w Ciechanowie i Mińsku Mazowieckim.

Generalnie skala jest niepokojąca. Po decyzji o likwidacji PKS w Ostrołęce - o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, teraz zarząd Grupy Mobilis podjął decyzję o zamknięciu kolejnego przedsiębiorstwa, czyli PKS Ciechanów. Obie firmy mają realizować kursy do końca roku szkolnego. Równolegle "wycinka" dosięgnęła także PKS Mińsk Mazowiecki, który ma działać w zakresie transportu zbiorowego tylko do końca czerwca 2018 r., jednak nie ma być zlikwidowany. Przynajmniej na razie. Potwierdza to sam Mobilis:

-"Dwie nasze spółki są obecnie w stanie likwidacji. Są to: PKS w Ciechanowie S.A. oraz PKS w Ostrołęce S.A. Natomiast w przypadku niektórych, jak np. PKS w Mińsku Mazowieckim, podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu prowadzenia działalności transportowej z dn. 30.06.2018 r. Niestety, otoczenie rynkowe (z roku na rok znaczący spadek liczby pasażerów) oraz prawne (brak stabilnych uregulowań prawnych umożliwiających inwestycje i rozwój) uniemożliwiły nam dalsze podtrzymywanie funkcjonowania ww. spółek" - mówią przedstawiciele zarządu Grupy Mobilis.

8 lat temu

Przypomnijmy, że w 2010 oku sześć PKS-ów z województwa mazowieckiego zostało wykupionych przez Mobilis, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Wówczas MSP mówiło o rozwoju sieci połączeń i nowoczesnym taborze, a ówczesny szef Mobilis, Eugeniusz Szymonik mówił;

-"Cieszymy się, że Ministerstwo Skarbu Państwa wybrało Mobilis Sp. zo.o. na inwestora dla spółek PKS z północnego Mazowsza. Wiążemy z tą inwestycją dalekosiężne plany rozwoju i jesteśmy przekonani, że możemy stworzyć silną grupę przewozową, wyznaczającą nowy standard usług na polskim rynku przewozów pasażerskich. Istotne w tym zakresie będzie doświadczenie i wsparcie naszego właściciela - Egged - który jest największą firmą transportu autobusowego w Izraelu i piątym największym przewoźnikiem autobusowym na świecie."

Teraz wszystko wygląda na to, że Mobilis zamierza maksymalnie ograniczyć swoją obecność na międzymiastowym rynku przewozów autobusowych, podobnie zresztą jak Arriva, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Co dalej?

Czy Mobilis zatrzyma się na likwidacji trzech mazowieckich PKS-ów, czy pójdzie jeszcze dalej? Takie pytanie zadaliśmy zarządowi Grupy:

-"Naszą intencją jest utrzymanie działalności transportowej pozostałych spółek PKS, m.in. PKS Mława, PKS Płock czy PKS Ostróda w średniej perspektywie czasowej. Dalsze decyzje zależą od sytuacji spółek i ogólnej sytuacji rynkowej. Proces restrukturyzacji w spółkach PKS prowadzimy praktycznie od początku ich zakupu. Kierujemy się przy tym przede wszystkim możliwościami optymalizacji ich działalności operacyjnej. Wiele zależy w tym przypadku także od sytuacji na lokalnym rynku przewozów w poszczególnych miastach. Z przykrością stwierdzamy, że na dostrzegalną w całej Polsce nierentowność transportu regionalnego składa się szereg istotnych powodów o charakterze strukturalnym. Znacząco wpływają na to m.in. spadek zapotrzebowania na usługi lokalnej komunikacji autobusowej i bardzo ostra konkurencja cenowa przy bardzo niskim poziomie cen - podkreślają przedstawiciele zarządu Mobilis.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Mobilis
PKS Ostrołęka
PKS Ciechanów
PKS Mińsk Maz.
  • PYLAKA – 14.03.2018

    Większość kursów po MOBILISIE chętnie przejmą inni przewoźnicy

  • hehuh – 14.03.2018

    Warto dodać, że w poprzednim roku zlikwidowali też PKS Bartoszyce.

  • mickam – 14.03.2018

    Jak się jest złym gospodarzem to nie ma się czemu dziwić. Bardzo dziwnie były prowadzone te spółki z rynkowego punktu widzenia.

  • Sebastian Romańczuk – 14.03.2018

    Przez brak ustawy ? No pewnie za mało jeszcze ustaw przepisów i regulacji mamy? A może w drugą stronę przez zbyt dużą liczbę ustaw?

  • Przemysław Mucha – 14.03.2018

    Pks odchodzą w zapomnienie ile jest w polsce pksów co działają do dzis

  • Katarzyna Bartosiewicz – 14.03.2018

    Piotrków trybunalski też 😞.a szkoda.w ciągu jednego roku zniszczyli wszystko

  • Michał Kaniewski – 15.03.2018

    I Piotrków Trybunalski też 😖😪

  • obserwator1970 – 15.03.2018

    Ten Mobilis to same kłamstwa...

  • obserwator1970 – 15.03.2018

    Wiadome jest, że z ich "obiecanek" nic nie będzie. W przeciągu krótkiego czasu zamknęli PKS Bartoszyce, PKS Przasnysz, PKS Mińsk, PKS Ostrołęka, PKS Ciechanów, PKS Piotrków Trybunalski. Tyle ludzi poszło na bruk i to w jaki sposób o tym też głośno się nie mówi?! bo niby po co? nie dość, że nie liczą się z człowiekiem to co do ich oferowanych usług też można mieć zastrzeżenia- ale to odrębny temat.Niby chcą dbać o PKS Ostródę, Mławę i Płock - daję sobie rękę uciąć, że i te Pks-y zamknął z wielkim hukiem. Człowiek się nie obejrzy a po PKS-ach zostanie tylko wspomnienie i niesmak o Mobilisie.

  • Kamil Poltravel Zaranowicz – 15.03.2018

    Opcja polityczna się zmieniła i tyle w temacie. Nie można już lodów kręcić jak wcześniej i likwidują zan8m zaczną się prezesowi Waltzowi do tyłka dobierać.

  • PYLAKA – 15.03.2018

    Nie ma co płakać. PKS Ciechanów wysyłał do Warszawy stare 30-to letnie Mercedesy 303 i mimo że z frekwencją kiepsko bywało to utrzymywali te kursy. Przyjdą inni.Kierowcy pracę znajdą, bo ich brakuje na rynku. Mechanicy podobnie.Ciekawe jak długo PKS Gostynin i PKS GM będzie jeszcze jeździł tymi trupami?

  • mickam – 15.03.2018

    To prawda kierowcy znajdą pracę. Szkoda tylko tych firm, że upadły, a miały się rozwijać. Szkoda, że nikt głośno nie chce powiedzieć o "efektywnym" zarządzaniu sprywatyzowanymi PKSami przez Mobilis. Błędy, błędy i jeszcze raz błędy, no ale teraz można to zamknąć i spieniężyć grunty po co się szarpać.

  • PYLAKA – 16.03.2018

    Zarządzanie PKSami przez MOBILIS było jakie było. Nie ma nad czym się zachwycać :( Ostatnio o wszystkim decydowała Warszawa, a w Warszawie Izraelczycy. Płakać na pewno nie ma nad czym. Kierowcy bez problemu znajdą pracę, może i lepszą. MOBILIS prawdopodobnie wszystkie PKSy które posiada pozamyka.

  • mickam – 18.03.2018

    Jakby ktoś tym logicznie zarządzał i podjął pewne działania rynkowe 8 lat temu to może by to jakoś funkcjonowało, ale trafił się bierny Mobilis, który działał dalej jak przysłowiowy PKS nie dostosowując się do rynku. Ot co można powiedzieć.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....