TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mannheim z pierwszymi elektrobusami. Od Mercedesa
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.01.2019 10:00:45
Mannheim z pierwszymi elektrobusami. Od Mercedesa

7 stycznia firma rnv odebrała trzy całkowicie elektryczne autobusy miejskie Mercedes-Benz eCitaro. W Mannheim pojawianie się elektrobusu innego producenta mogłoby być uznane za nietakt. To właśnie tutaj mieści się jedna z największych fabryk autobusowych w Europie - oczywiście należącą do Daimler Buses.

W uroczystym przekazaniu pierwszych elektrobusów we flocie rnv wzięli udział Oberwörder Till, szef Daimler Buses i Martin in der Beek, dyrektor techniczny RNV w obecności zarządu miasta Mannheim.

-"eCitaro na nowo definiuje konwencjonalny transport autobusowy i jest symbolem przyszłości komunikacji publicznej Po raz kolejny postawiliśmy na całościowe podejście do tego projektu, dlatego mamy już ułożony kompletny pakiet serwisowy zarówno w zakresie ładowania pojazdów, jak i zarządzania oraz doradztwa" - powiedział Till Oberwörder.

-"Elektryczna mobilność jest uosobieniem nowoczesnego, zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu. Nasze lekkie pojazdy szynowe zapewniają lokalny transport publiczny od ponad 100 lat. Teraz nadszedł czas, aby zrobić to samo z autobusami. eCitaro zapewni naszemu autobusowemu transportowi zupełnie "nową twarz" i dosłownie przyczyni się do poprawy jakości powietrza w obszarze działalności rnv" - dodał Martin in der Beek

Liniowe dyspozycje

Pierwsze elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro obsłuży w całości elektryczną linię autobusową w Heidelbergu, która przebiega z dworca głównego przez Seegarten do Karlsplatz do stacji S-Bahn Altstadt. Trasa nr 20 kursuje w godzinach Od 9 do 22 godziny, w odstępach 20-minutowych, na łącznej długości około czterech kilometrów z 12 przystankami.

Z kolei w Mannheim elektrobusy pojawią się na dwóch liniach: jedna prowadzi do stacji Käfertaler na do dzielnicy Franklin. Druga trasa rozpoczyna się przy Platz der Freundschaft, a kończy w nowym osiedlu przemysłowym Taylor, które kiedyś należało do amerykańskich sił zbrojnych. Na każdej trasie będzie działać jeden eCitaro. Obie linie działają między godziną 6 a 24.

Podane czasy eksploatacyjne odpowiadają dziennemu przebiegowi pojazdu na poziomie 200 kilometrów. W tym celu Mercedes zastosował w tych pojazdach baterie litowo-jonowe o całkowitej mocy 243 kWh. Koncepcja baterii jest modułowa i podzielona na dziesięć podzespołów, każdy o mocy około 25 kWh, w tym sześć znajduje się na dachu pojazdu, a cztery - z tyłu pojazdu w dzisiejszej komorze silnika spalinowego i skrzyni biegów.

Zajezdniowe ładowanie

Wszystkie autobusy są ładowane za pomocą wtyczki Combi-2, znajdującej się po prawej stronie w kierunku jazdy nad przednim nadkolem. Nowy standard ISO 15118 oferuje rozszerzone funkcje, które umożliwiają na przykład automatyczne uwierzytelnianie pojazdów bez oddzielnej karty do ładowania. Dzięki rozszerzonej transmisji danych, Mercedes-Benz opracował funkcję automatycznego sterowania autobusach za pośrednictwem złącza ładowania. W związku z tym nie ma potrzeby stosowania dodatkowych przewodów lub przewodów do sprężonego powietrza, niskiego napięcia czy dodatkowej komunikacji.

Nowo opracowane urządzenie ma zostać dostarczone do rnv razem z eCitaro. Zdaniem niemieckiego producenta, gwarantuje to najprostszy, najszybszy i najkorzystniejszy cenowo wariant zasilania.

Kilka słów o rnv

Firma Rhein-Neckar-Verkehr GmbH zajmuje ważne miejsce wśród lokalnych firm transportu publicznego w Niemczech. Jest to przedsiębiorstwo transportu miejskiego, które zostało założone przez miasta Heidelberg, Ludwigshafen i Mannheim, i działa w trzech landach: Badenii-Wirtembergii, Nadrenii-Palatynacie i Hesji. rnv obsługuje zarówno pociągi miejskie, tramwaje i linie autobusowe w miastach Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen oraz w regionie metropolitarnym. Zatrudnienie w spółce to ponad 2000 osób. Flota rnv liczy sobie ponad 180 tramwajów i pociągów miejskich oraz około 180 autobusów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Mercedes-Benz
Niemcy
  • Piotr Kamyszek – 15.01.2019

    Brzydkie te elektobusy Mercedesa. ..😛Solaris robi Ładniejsze 😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....