TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN znów w Białymstoku. Symboliczny, czyli ciekawy i mocny powrót
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.11.2018 15:00:40 2 komentarze
fot. Kubul, phototrans.pl

Kiedyś Białystok mocno MAN-ami stał. Na przestrzeni ostatniej dekady zaszło sporo zmian. "Lew" jednak znów wrócił do stolicy Podlasia. Co prawda symbolicznie, ale w dosyć ciekawej i mocnej odsłonie.

Chodzi o dwuletni egzemplarz MAN-a A21 Lion's City, który od kilku tygodni stał się własnością Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Białymstoku. Do tej pory autobus służył niemieckiej centrali producenta jako autobus pokazowy. Przyszedł jednak czas na koniec tułaczki. Warto jeszcze w tym miejscu zaznaczyć, że pojazd charakteryzuje się jednym rozwiązaniem, które jest nadal bardzo rzadko spotykane w Polsce, a jeśli już to w zasadzie tylko w autobusach miejskich z "drugiej ręki"

Ex testowy MAN, który trafił do białostockiego KPK umożliwia podróżować maksymalnie 82 pasażerów. 33 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na fotelach Kiel Ideo. Dziewięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w dedykowanej dla niego wersji. Jest to jednak starszy wariant tych płatów, który producent "lwów" stosował do 2016 roku.

Czas powiedzieć kilka słów o napędzie, który jest największą atrakcją tego autobusu. Posiada on leżący silnik MAN D2066LUH52, który spełnia normę Euro 6. Oznaczenie silnika niektórym niewiele mówi, więc przechodzimy do konkretów. To jednostka, która jest przede wszystkich dedykowana dużym autobusom. Silnik o pojemności niespełna 10,5 l ma 265 kW mocy i osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To bardzo dużo jak na pojazd standardowy. Jednostka napędowa krótkiego MAN-a została zblokowana ze skrzynią biegów ZF Ecolife. To sześciobiegowa automatyczna przekładnia typu 6AP 1700B.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana prawdopodobnie za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia tylko trzy okna uchylne oraz sterowane elektrycznie szyberdachy.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o standardowej liczbie punktów świetlnych. W środku znajdziemy jeden monitor LCD typu XID 230. Zamontowano także dwa rodzaje kasowników Pixela- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do "przejazdówek" na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer Asterix.

Obecność MAN-a w Białymstoku w ciągu ostatniej dekady była bardzo symboliczna. W 2008 roku KPK kupiło sześć Lion'sów City po bydgoskim ForBusie. Rok później we flocie przewoźnika pojawił się nowy NL283. Z kolei w 2013 i 2016 roku spółka jako pierwsza z "białostockiego komunalnego trio" wprowadziła do ruchu autobusy hybrydowe, także z logo lwa na masce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KPK Białystok
MAN
używane
  • Antek Stefański – 27.11.2018

    Powtórzę za pewnym użytkownikiem z Bydzi: Przecudowne 🥰 („hurrr, durrrr!!!1!!!111!!!” za 3... 2... 1...)

  • czeslaw2 – 27.11.2018

    @antek stefański: współczuję, że musisz kogoś papugować. Chorągiewko.

  • Kamil Nowakowski – 27.11.2018

    Wnętrze typowo polskie czy niemieckie? (Niemieckie wnętrze o niebo lepsze, niż polskie) ale widać, że ma namiastke nowej generacji 😁

  • Zdzich – 27.11.2018

    Miałem okazje kilka razy prowadzić Mana z takim silnikiem ale z przekładnią Voith. Trzeba przyznać że przy pełnym obciążeniu radzi sobie świetnie nawet na wzniesieniach.Dużo lepiej się zbiera i ma lepszego kopa.No ale pewnie więcej paliwa idzie.@czesław2 potrafisz napisać coś innego oprócz chorągiewka?

  • Mateusz Jadziński – 27.11.2018

    Niemieckie autobusy są ok, ale oni pod jednym względem robić ich nie potrafią- okien. Mało który niemkecki autobus ma zamontowane normalnie otwierane okna, zdecydowana większość ma okna uchylne. Pół biedy gdy autobus ma klimatyzację, jeżeli jej nie ma (a takich jeździ sporo np. w Bielsku Białej) to latem robi się NIEPRZYJEMNIE w środku

  • Marcin Piotrowski – 27.11.2018

    Piękny MAN <3

  • Piotr Bochenko – 28.11.2018

    Mógł być naprawdę wielki powrót. Ale 4 ostatnie przetargi MAN olał. Więc o czym tu pisać?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....