TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN z zamówieniami z Madrytu i Barcelony. Gaz i hybrydy
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.08.2016 14:00:20 27 komentarzy
fot. MAN

W tym roku MAN Truck & Bus dostarczy w sumie 87 autobusów do dwóch hiszpańskich klientów. Ich odbiorcami będą spółki Empresa Municipal de Trabsportes z Madrytu (EMT) oraz Transport Metropolitans de Barcelona (TMB). 

Niemiecki producent jest zadowolony z faktu przyznania mu tych kontraktów. Do Barcelony trafi 28 autobusów. Będzie to 18 gazowych Lionsów City A21 oraz dziesięć hybrydowych w wersji A37. Będą one kosztowały TMB nieco ponad 8,5 mln euro. Wszystkie zostaną dostarczone do końca tego roku.

Według Francisco Gonzáleza Balmasa, dyrektora technicznego TMB w Barcelonie wybór hybrydowych Lionsów City w dużej mierze był podyktowany przez to, że MAN gwarantuje doskonałą równowagę między kosztami zakupu a utrzymaniem, co zostało już udowodnione przez jego pojazdy dostarczone w 2010 roku. Ponadto ciągłe wsparcie ze strony serwisu producenta, który znajduje się na miejscu miało równie istotne znaczenie.

Do Madrytu z kolei przyjedzie 59 "lwów" w wariantach A21 i A37. EMT zamówiło autobusy napędzane CNG oraz hybrydy. Tych pierwszych do hiszpańskiej stolicy trafi 47, natomiast spalinowo-elektrycznych będzie 12. Za ich dostawę MAN zainkasuje 17,75 mln euro.

Warto dodać, że będzie to hybrydowy debiut rodziny Lions City w Madrycie. Pojazdy te będą posiadać kilka nowych rozwiązań, których nie stosowało EMT. To m.in. automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika, dwa stanowiska dla wózków inwalidzkich, WiFi, multimedialne ekrany informacyjne i porty USB.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników jakie osiągnęliśmy w Barcelonie i Madrycie. TMB przyznało udział w 35,9 % swoich tegorocznych zamówień autobusowych. Do Madrytu dostarczymy 30% nowych autobusów, które w tym roku kupiło EMT. Dzięki temu MAN będzie dominującą marką hybrydową we flocie tych dwóch operatorów" - wyjaśniał Manuel Fraile, dyrektor MAN Truck & Bus Iberia.

MAN w sposób wyraźny akcentuje swoje dotychczasowe doświadczenia z pojazdami gazowymi oraz hybrydowymi. 42 gazowce, które trafią do Madrytu będą produkowane przez lokalnego partnera producenta, firmę Burillo. Natomiast pozostałe autobusy zostaną najprawdopodobniej zmontowane w Starachowicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TMB Barcelona
EMT Madryt
MAN
CNG
hybryda
  • simos – 13.08.2016

    Czemu polscy przewoźnicy nie zamawiają Lionsów..? To chyba najporzadniejsze z wozów dostępnych na nasz rynek.

  • konstanty – 13.08.2016

    Przecież u nas też są przewoźnicy, których flota opiera się na znacznej ilości lwów, np: Wrocławskie przedsiębiorstwa, PKM Świerklaniec, czy wozy w Warszawie. Nie ma u nas niestety az tak ogromnych ilościowo zamówień, kto potrzebuje wozu na już, wybiera Solarisa, jest najtańszy i chyba najszybciej go klepia w fabryce. Raz na jakiś czas zdarzy się zamówienie na większą ilość manowskich wozów, no a szkoda; bo Lionsy to naprawdę fajne wózki.

  • K – 14.08.2016

    Solaris jest tańszy w zakupie, ale droższy w eksploatacji. Każdy patrzy tylko na cenę zakupu...

  • mmm – 14.08.2016

    @simosDlaczego? Bo MAN nie potrafi porządnie przygotować oferty, tak, aby była zgodna ze SIWZem oraz wymogami Zamawiającego. W Sosnowcu przeszło koło nosa całkiem spore zamówienie dla MANa :)

  • rozmus – 14.08.2016

    Z Sosnowcem to rzeczywiście była porażka na całej linii, na Śląsku wreszcie mogły znowu zacząć dominować Lionsy obok świerklanieckich, ale Man zmaścił zadanie.Racja, niestety patrzy się tylko na tanioche zakupu Solarisow, ale podczas wielu lat eksploatacji Many są o wiele oplacalniejsze, i co najważniejsze to dużo mocniejsze i wygodniejsze wozy. Przykładem może być PKM Świerklaniec, wyżej wspominany, którego flota opiera się głównie na Lionsach City i dzięki temu mają chyba najnowocześniejszą flotę autobusową w GOP-ie. No ale Man przepuszcza przez drobne niedociągnięcia wielkie zamówienia, a przewoźnicy wolą zamówić po tanioszce. A szkoda.

  • K – 14.08.2016

    W Sosnowcu zdajsie szerokość pojazdu była 2,55m a man ma 2,50 m więc nie wiem czy o to nie chodziło??

  • Jigsaw – 15.08.2016

    podobno poszło o kabinę

  • K – 15.08.2016

    A coś konkretniej??

  • Jigsaw – 15.08.2016

    mianowicie że PKM chciał zamkniętą a Man takiej nie posiada

  • K – 15.08.2016

    Zaszczeles mnie jakoś tego nie doczytałem

  • zita – 15.08.2016

    Temat kabiny to chyba sprawa drugorzędna. Many mają przyjemne dla kierowcy kabiny, więc tutaj w aspekcie kierowcy, Ci nie ucierpieliby. W zamian mieliby mocne auta, ale lepiej wybrać Solarisa który po 2 latach będzie się telepal, nie logiczna jest teoria wybierania wygranych przetargów, tutaj w ogóle nie chodzi o komfort dla pasażera i kierowcy; bp wybierane sa raczej te marki (Solaris), które w forum komfortu wysoko nie goruja, no ale czy to ważne.. lepiej odrzucić najlepsza markę zgłoszoną w przetargu z powodu i tak porządnej ich kabiny ;) pozdrowienia dla Sosnowca i dla jego przyszłej floty znowu jakże Bolechowskiej :)

  • kumpel – 15.08.2016

    Wiadomo czy te Solarisy będą chociaż cień podobne do tych nowych z PKM Świerklaniec z 168 i 820? To chyba jedyne w miarę porządne okazy Solarisa :)

  • K – 15.08.2016

    Jako kierowca potwierdzam kabina w manie jest o wiele lepsza u mnie po manach przyszła seria 3 solariów to nawet kasa fiskalna się nie zmiscila musieli wycinać szybę, gdzie w wyższym Manie weszła bez problemu, teraz przez otwór ciągnie zima :(

  • Strażak sam – 15.08.2016

    Man ma problemy z ofertami patrz na 2012 rok i przetarg w Rzeszowie przez błędne tłumaczenie przepadli tam zamówienie na w sumie 50 autobusów jak nie więcej a przetarg był pisany pod lwa zaś jeżeli chodzi o koszty to Man wcale nie jest tani spalanie przegubów Warszawie potrafi dochodzić do 80 Litrow na godzinę pracy nie wspomnę o cenach części zamiennych nie wiem skąd info ze Many sa tanie w obsłudze nie mówiąc o tym ze wszystkie diesele euro 6 mają fabryczna wadę i producent nie tylko w Polsce ma z tym poważny problem

  • K – 15.08.2016

    U mnie w firmie w 2013 r przyszły dwa many lion's city NL293 z wierzowa zabudowa spalanie wychodzi na wysokości 24 do 28 L na 100 km porównywanie przyszedł solaris i poli 30 do 34 l na 100 km różnica jest

  • uran – 15.08.2016

    Spalanie w Manie jest dużo niższe, to powie praktycznie każdy kto miał styczność że statystyką spalania porównując Mana z np Solarisem. Man jest droższy w budowie (przy zakupie) Ale dużo tańszy i oplacalniejszy w utrzymaniu. Co do kabiny to w Manie jest rzeczywiście dużo przestronniejsza i lepiej zbudowana niż nawet w najnowszych Solarach. O komforcie dla pasażera to nawet nie wspomnę... według mnie Lionsy to chyba najlepsze wozy eksploatowane na polskim rynku, szkoda, że Man systematycznie w przetargach popełniła błache błędy i przez to traci zamówienia, chciał trzeba wspomnieć, że sami polscy przewoźnicy też nie kierują się priorytetowo Lionsarami a raczej tanimi Urbino, wiele tracą i oni, i kierowcy i pasażerowie. Tylko czemu? Polityka przewoźników jest aż tak uboga? Jakoś Wrocław, Warszawa czy Świerklaniec (przykłady wspomniane w powyższych wypowiedziach) potrafią operować flotą skladajaca sie glownie z Lionsów, i ani jedna z tych firm na te wozy nie narzeka i nie żałuję ich zakupu. No ale dla reszty tańszy przy zakupie Solaris to świętość nie do przebicia.

  • kierowca222 – 15.08.2016

    Ja jako kierowca miałem do dyspozycji przez kilka lat na zmianę Many i Solarisy. Wolałem jeździć Manami, sa o wiele zwrotniejsze i elastyczniejsze przy operowaniu. Solarisy sa strasznie sztywne na drogach przez co gorzej się nimi wykonuje różne manewry. Kabinę Man ma lepszą, jest większa i lepiej się nią obsługuje niż w ciasnych Solarisach. Dla mnie to raczej jasne, że Many to lepsze auta szkoda że ich tak mało w porównaniu do wszystkich wozów :/

  • K – 15.08.2016

    A miałeś też takie odczucie, że ster ciężko chodzi w solarisie????????????

  • Strażak sam – 15.08.2016

    Prawie każdy wie na temat spalania Mana z tym ze prawie robi wielka różnicę 3 lata temu firma w której pracuje testowo montowana w mza Warszawa systemy mające ograniczyć spalanie w autobusach urządzenie się nie sprawdziło ale miałem podgląd spalania mam ów z ostatniej dostawy oraz solarisow i solbusow many miały najwyższe spalanie może w mniejszych miejscowościach o innym natężeniu ruchu spalanie jest korzystniejsze w W-wie przegubowe many pala więcej od.solarisow. W takim cyklu jakim tu pracują autobusy nie liczy się spalania na 100 km tylko na godziny. W Warszawie many sa tak drogie w eksploatacji ze przewoźnik nie był pewny czy wykupić leasing na ceny części skarżą się też np w Opolu

  • K – 15.08.2016

    Przegubowe solarisa w Poznaniu też pala po 80 litrów na 100. Żeby porównać cokolwiek by trzeba było zrobić zestawienie wozów o podobny wieku i przebiegu. W moim przykładzie podał wozy o różnicy 1 roku . Warszawskie liony są delikatne mówiąc zajechane. :)

  • hilary – 15.08.2016

    Ja miałem okazję zobaczyć statystyki z kilku firm, miejscowości i w porównaniu Solarisa i Mana, też drugi wypadal jednak lepiej. Większość firm bada zużycie paliwa porównując dane na 100km, praktycznie w każdej statystyce Man wypadal korzystniej, w jednej bardziej ; w drugiej mniej, Ale za każdym razem spalanie w Manie było niższe. Man dysponuje równowagę cenowo wykonawcza, czyli wysoka cena zakupu ale niskie koszta eksploatacji, co daje lepsze z czasem wyniki niż nisko kosztowny ale drogo eksploatacyjnie Solaris. Jakby się przyjrzeć wynikom za trochę dłuższy okres niż testowy, widać, ze czasowo Man przynosi większe korzyści i oszczędności. Przewoźnicy jednak boją się załapać na niego z powodu wysokiej ceny zakupu.

  • ikar – 15.08.2016

    Many są przede wszystkim bardzo wygodne i porzadnie wykonane. Nic w nich nie trzeszczy o nie rdzewieje (oczywiście, jeżeli przewoźnik dba), w innych markach wozy same się rozlatuja i nie wiele trzeba aby zaczęły trzeszczec. Many to też mocniejsze auta no i korzystniejsze pod względem zużycia paliwa. Sa lepsze ale droższe

  • kierowca222 – 16.08.2016

    ~K - oczywiście, ze miałem. Mam tak po dzień dzisiejszy, trudniej się steruje Solarisem.

  • denik – 16.08.2016

    Wystarczy spojrzeć na największy polski rynek autobusowy czyli na Śląsk, tam PKM Tychy i PKM Świerklaniec mają najnowoczesniejsza flotę w województwie. A na jakich wozach opiera się ich flota? Właśnie na Lionsach

  • Strażak sam – 19.08.2016

    Pkm Tychy owszem nowoczesny tabor ale chyba zapomniałeś dodać ze w większości jest to tabor napędzany cng więc ciężko porównywać co z innymi flotami dodatkowo epizody przewoźnika z mazami najlepiej o nim nie świadcząA Świerklaniec paraferazujaz Tomasza lisa z połowy lat 90 co to K....A jest Świerklaniec to tak jak by o komunikacji na Mazowszu pisać przez pryzmat km Łomianki albo skoro Nowy Sącz zamówił 3 lata temu 10 solbusow to pisać ze małopolska stawia na producenta z solca błagam nie zaklinajmy rzeczywistości

  • Strażak sam – 19.08.2016

    Pkm Tychy owszem nowoczesny tabor ale chyba zapomniałeś dodać ze w większości jest to tabor napędzany cng więc ciężko porównywać co z innymi flotami dodatkowo epizody przewoźnika z mazami najlepiej o nim nie świadcząA Świerklaniec paraferazujaz Tomasza lisa z połowy lat 90 co to K....A jest Świerklaniec to tak jak by o komunikacji na Mazowszu pisać przez pryzmat km Łomianki albo skoro Nowy Sącz zamówił 3 lata temu 10 solbusow to pisać ze małopolska stawia na producenta z solca błagam nie zaklinajmy rzeczywistości

  • smog – 20.08.2016

    Chyba niektórzy poprzednicy nie do końca rozumieją wzajemne wypowiedzi... ja również potwierdzam, że Tychy i Świerklaniec reprezentują chyba jako jedyne jaki kolwiek poziom na Śląsku. Przed zakupem 43 nowych Lionsów przez Świerklaniec, mało kto w ogóle myślał o Manach, dopiero PKM pokazał jakie to fajne autka. W jego ślady poszły Tychy i zakupily gazowe lwy, i jak na moje zdanie popieram poprzedników, to są firmy na Śląsku z najporzadniejszym taborem i już, to nie podlega jakiejkolwiek dyskusji, tam jest zachowany jakiś chociaż poziom, nie Solary klepane albo ukraińskie badziewia. Te firmy mają głównie Many, i mają najlepsze w tym rejonie floty, bo posiadaja porządne wozy. Wydaje mi się ze jednak Świerklaniec to coś więcej niż "co to kur... jest", bo mimo, ze nie jestem stamtąd, nie znam innej firmy która miałaby tylu miłośników co Świerklaniec, raczej ceniona i chętnie obserwowana firma. Lwy rządzą u nich, oni rządzą na Śląsku :))

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....