TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN z umową w Głogowie. Hybrydowe i spalinowe Lion'sy City A37
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.09.2017 13:32:12 3 komentarze
fot. KM Głogów

25 września Komunikacja Miejska w Głogowie podpisała dwie umowy z MAN-em na dostawy ośmiu nowych autobusów. Dzięki temu najpóźniej do 27 czerwca 2018 roku w mieście pojawią się autobusy typu Lion's City A37 z dwoma rodzajami napędu. To także powrót "lwa" do Głogowa po wieloletniej przerwie.

Przypomnijmy, że dwuczęściowy przetarg na zakup łącznie ośmiu autobusów klasy MAXI (sześciu spalinowych i dwóch hybrydowych) głogowski przewoźnik ogłosił w połowie czerwca. Pisaliśmy o tym tutaj. Wobec wszystkich pojazdów KM miała następujące wymagania. Autobusy mają mieć nadwozia o długości 11,5 – 12 m. Hybrydy muszą zapewniać podróż minimum 80 pasażerom, a diesle przynajmniej 90 0s0b0m. Na pokładzie ma być zamontowanych przynajmniej odpowiednio 26 i 28 siedzeń, w tym nie mniej niż cztery dostępne z niskiej podłogi. Do pojazdów będzie można wejść dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami na olej napędowy i co oczywiste spełniać normę EURO6. Jego pojemność skokową określono na 4,5 – 7 l w przypadku hybryd oraz 6 - 7 l w odniesieniu do diesli. Silnik spalinowy miał być zintegrowany z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać program umożliwiający optymalizację spalania paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

W przypadku hybryd KM nie położyła nacisku na zastosowanie konkretnego typu napędu. Stwierdziła jedynie, że wymaga silnika trakcyjnego o mocy przynajmniej 110 kW oraz udzielenia minimum dziesięcioletniej gwarancji na akumulatory, jeżeli wymagałyby one doładowywania w bieżącej eksploatacji. Dodatkowo pojazdy muszą posiadać funkcję start-stop.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią przesuwne okna z możliwością ryglowania. Wspomagane one będą dodatkowo sterowanymi elektrycznie lukami dachowymi oraz nadmuchem. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.

3 sierpnia KM otrzymała oferty od czterech producentów. Przedstawili je SOR, Solaris, MAN i Urus. 5 września rozstrzygnięto przetarg. Zamówienia w obydwu częściach powędrowały do MAN-a. 25 września przewoźnik podpisał ze zwycięzcą umowy.

Producent "lwów" za dostawę sześciu spalinowych Lion'sów City A37 zarobi 5324400 PLN netto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 887 400 PLN netto. Z kolei za hybrydowe A37 KM Głogów zapłaci 2 996 000 PLN netto. Oznacza to, że jeden taki autobus kosztował 1 498 000 PLN netto. Tym samy powrót MAN-a na Głowskie ulice po paroletniej przerwie stał się faktem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KM Głogów
MAN
przetarg
tabor
hybryda
  • Ciekawy – 26.09.2017

    Czy może to już będzie nowa generacja Lions'City?

  • Ursus Man – 26.09.2017

    Nie, to będzie nowe CitiSmile z Lwem. Wszak Ursus opanował Świat, zapomniałeś?

  • 321 – 27.09.2017

    Nowa generacja Lion'sa jeszcze nie jest w sprzedaży. Nastąpi to w połowie 2018r

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...