TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN z najlepszą ofertą w Białymstoku!
Piotr Bochenko - Opublikowano: 21.05.2015 09:10:16 29 komentarzy
MAN Lion`s City G w barwach KPK Białystok

Firma MAN Truck & Bus Polska przedstawiła najkorzystniejszą ofertę cenową w przetargu na zakup 5 fabrycznie nowych w pełni niskopodłogowych autobusów przegubowych dla KPK Białystok. To spore zaskoczenie, gdyż w postępowaniu wzięła udział także firma EvoBus Polska ? nieoficjalny faworyt w wyścigu do tego kontraktu. MAN zaoferował dobrze znany w Białymstoku model Lion?s City G (A23) z leżącym silnikiem diesla MAN D20 Euro 6 o pojemności skokowej 10,5 litra, mocy 265 kW i momencie obrotowym 1800 Nm, osiąganym w zakresie od 1000 do 1400 obrotów na minutę. Co ważne, zdaniem producenta silnik ten nie wymaga dopalania spalin podczas postoju. MAN za swoje autobusy zaoferował cenę 7.724.400 zł brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.544.880 zł brutto za jeden autobus przegubowy Lion?s City G.
Z kolei spółka EvoBus Polska zaoferowała również dobrze znany w Białymstoku model Mercedes-Benz Citaro G z stojącym silnikiem diesla Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności skokowej 10,7 litra, mocy 265 kW i momencie obrotowym 1700 Nm, osiąganym przy 1100 obrotach na minutę. Cena tej oferty wyniosła 8.264.370 zł brutto, czyli 1.652.874 zł brutto za jeden autobus przegubowy Mercedes-Benz Citaro G. Przypomnijmy, że KPK na najnowsze zakupy przeznaczyło kwotę 8.068.800 zł brutto, co oznacza, że EvoBus się w niej nie zmieścił.

Do dwóch razy sztuka

To już drugie w tym roku podejście białostockie przewoźnika do zakupu nowych autobusów. Poprzedni przetarg na zakup trzech fabrycznie nowych niskopodłogowych przegubowców został w styczniu br. anulowany, gdyż jedyny wówczas oferent ? firma EvoBus Polska ? złożył zbyt drogą ofertę. Wówczas niemiecki producent za trzy autobusy Mercedes-Benz Citaro G chciał kwotę 5.147.550 zł brutto, co daje 1.715.850 zł brutto za jeden autobus. KPK było skłonne wydać 4.605.000 zł brutto, czyli 1.535.000 zł za jeden autobus. Jak widać teraz EvoBus mocno ?zszedł? z ceny i to o blisko 100.000 zł na pojeździe, jednak nie przebił tańszej oferta MAN-a, która dodatkowo zmieściła się w kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. To oznacza, że przetarg nie zostanie anulowany.
Autobusy dla KPK Białystok będą bardzo bogato wyposażone. Wszystkie mają być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i oddzielną kierowcy. System informacji pasażerskiej ma składać się z głosowej zapowiedzi przystanków, 2 monitorów LCD umieszczonych pod sufitem po jednym w obu sekcjach oraz po 2 monitory LCD do wyświetlania trasy przejazdu (tzw. koraliki). Nowością jest wymóg umieszczenia dwóch wyświetlaczy z numerem linii dla osób niedowidzących (dotychczas był jeden). System monitoringu ma składać się z 9 kamer, w tym 3 zewnętrzne (przednia, boczna i tylna) oraz 6 wewnętrznych. Autobusy mają posiadać instalację do montażu kasowników biletów elektronicznych i papierowych, instalację do montażu wi-fi oraz instalację do montażu mobilnych biletomatów (nowość). Zewnętrzne wyświetlacze mają być wykonane w technologii LED w kolorze zielonym. Autobusy mają być całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w rampę dla wózków.

Taborowa mozaika

Komunalny Zakład Komunikacyjny w Białymstoku eksploatuje łącznie równo sto autobusów, w tym 43 Solarisy Urbino (15 szt. Urbino 12 i 28 szt. Urbino 18), 38 szt. MAN-ów (w tym 10 szt. NG 312, 2 szt. EL 283, 5 szt. Lion?s City G, 21 Lion?s City, w tym 1 wersję hybrydową Lion?s City Hybrid), 16 szt. autobusów marki Mercedes-Benz (w tym 2 szt. Conecto LF, 2 szt. Conecto G, 11 szt. Citaro G, w tym 3 przegubowce w wersji C2 z silnikiem Euro 6 oraz 1 ex-testowy solowy Citaro C2 z silnikiem Euro 6). Firma posiada w swojej flocie także dwa odremontowane Jelcze 043 (?ogórki?), w tym jeden w wersji pogotowia technicznego oraz? International 3800, czyli amerykański gimbus.
Na koniec dodajmy, że majowe otwarcie ofert KPK to drugie tegoroczne zamówienie na nowe autobusy w Białymstoku. W kwietniu swój przetarg na zakup trzy fabrycznie nowe niskopodłogowe autobusy przegubowe rozstrzygnął Komunalny Zakład Komunikacyjny. Najkorzystniejszą (i jedyną) ofertę złożył Solaris Bus & Coach. Tak więc jeszcze w tym roku, w Białymstoku pojawi się osiem fabrycznie nowych autobusów przegubowych (trzy Solarisy i pięć MAN-ów). A to nie wszystko. Równolegle trwa przetarg w PKS Białystok rozpoczął na leasing aż 60 fabrycznie nowych autobusów, a pod koniec roku swój przetarg na unijne autobusy ogłosi Miasto Białystok. Zapowiada się zatem ciekawy rok.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KPK Białystok
MAN
EvoBus
  • Teofilow – 21.05.2015

    I dobrze tym zdziorom tak. W Niemczech moga zdzierac. Tam i tak tylko ci korzystaja z KM co musza. Wiec moga sobie pozwolic na kosmicznie drogie bilety, absurdalne wsiadanie pierwszymi drzwiami, brak ostatnich drzwi, kretynski uklad siedzen oraz jak naj mniej miesc siedzacych. Ale nie w Polsce. Dobrze, ze wygral MAN. Miejsca pracy w Polsce, podatek tez.

  • podlasiak – 21.05.2015

    Czy naprawdę tym ignorantom gwiazdka oczy zasłonia i nie widzą jakimi oszustami się jawią. Autobusy im tanieją z przetargu na przetarg o grube dziesiątki tysięcy. Czy ci amatorzy od sprzedawania mercedesów wstydu nie mają i wierzą w bezkresny debilizm klientów.

  • gonzo – 21.05.2015

    "faworyt przetargu" - dobre sobie. ...gratulacje dla prezesa KPK, że się nie dał oszukać "faworytowi".

  • ben_hur – 21.05.2015

    podlasiak co chcesz od mercedesiaków. Daj im spokój. Oni porostu wpadli w samozajebistość i z niej wypaść nie mogo.

  • ijkse – 22.05.2015

    Wpadli w samozajebistość debilizm kretynski podział na citaro,conecto

  • hs – 22.05.2015

    Dobrze że MAN

  • hs – 22.05.2015

    A kzk zdecydował sie na urbino niestety jeszcze stare

  • adas – 22.05.2015

    Szkoda że nie bedzie C2 to zajebiste autobusy

  • adas – 22.05.2015

    @hs To taka taktyka solarisa tym dadzą nowe tym stare ,zależy od sympatii

  • sebek – 22.05.2015

    W Białymstoku są też nowe kapeny nikt nie wspomniał na info busie

  • sebek – 22.05.2015

    W niemczech system wejścia przednimi drzwiami nie jest kretynski a bardzo dobry

  • sebek – 22.05.2015

    Niestety debilizm jest w Polsce gdzie można wejść każdymi drzwiami dlatego jest w autobusach tyle żuli (Warszawa)

  • js – 22.05.2015

    MAN gut

  • js – 22.05.2015

    MB samozajebistość -błogi stan

  • Teofilow – 22.05.2015

    sebek co za dziwna osoba z ciebie.. "Zule" znajduja sie tez w niemieckich autobusach, takze w tych, w ktorych musza wsiasc pierwszymi drzwiami. Nie wiem czy slyszales cos o bilecie "Sozialticket". Kazdy, kto pobiera zasilek "Hartz IV" czy "ALG I lub II", ma prawo poruszac sie takim biletm w KM. Wiec nie pisz glupot, jak nie masz pojecia. Ten system kosztuje tylko nerwy, czas i cenne miejsca w autobusie, bo przez ta glupote na przodzie jest tlum i wszyscy stoja a z tylu sa wolne miejsca siedzace.

  • Teofilow – 22.05.2015

    Oby juz nikt w Polsce nie dostal Szmelcedesa. No z pominieciem podniemieckiego miasta "Litzmannstadt" z fetyszem do turkow.

  • dexter – 22.05.2015

    @Teofilow. Bądź spokojny, obecna ekipa z EvoBusa jest handlowo nieszkodliwa. Potrafią tylko gadać, obiecywać, a konkretów brak. Jeśli ktoś nie pragnie Mercedesów bardziej niż Duda prezydentury to nie mają szans na sprzedaż.

  • Piotr Bochenko – 22.05.2015

    Niestety, Laszlo odszedł na emeryturę i sprzedaż Mercedesa się zawaliła. Najlepsze jest to, iż po otwarciu ofert chłopaki z Mercedesa złożyli wniosek o udostępnienie oferty konkurencji. Może być protest. Strasznie chcieli sprzedać te Citara, a KPK strasznie chciało je kupić. Boję się, że MAN polegnie na ocenie technicznej. Mam nadzieję, że starczy im punktów, by wygrać z Mercedesem.

  • Piotr Bochenko – 22.05.2015

    @adas To nie tak. Solaris nie ma jeszcze homologacji na przeguba czwartej generacji, a KZK wymagało homologacji już na etapie składania ofert, a nie dostawy autobusu. Tak byłaby czwórka.

  • ASER – 23.05.2015

    Teofil nie pieprz glupot ,glupote walisz jedną za drugą Łodz jest polskim miastem

  • ASER – 23.05.2015

    Człowieku co ma zasiłek Hartz 4dla biednych do zarzyganych żuli i naćpanej dresiarni ,te zasiłki są dla słabiej sobie radzących w życiu a nie dla hołoty

  • hsw – 23.05.2015

    Skąd taka pewność że będzie Conecto?

  • hsw – 23.05.2015

    Może bedą solarisy akurat nie ma co z góry zakładać co bedzie

  • adas – 23.05.2015

    Solaris,Man duża różnorodność taboru w tak małej liczbie

  • adas – 23.05.2015

    Łódz nigdy nie była miastem niemieckim jeśli już o zabory chodzi to jest porosyjska -kongresówka ,kto was takich glupot nauczyl.Limanstadt=II Wojna światowa -okupacja to zupełnie coś innego ,po co taką glupote rozpowiadać

  • Teofilow – 23.05.2015

    W kaydzm bady rayie MPK Lody sie tak yachowuje. Najlepiej wsyzstko niemieckie juy i nic polskiego.

  • Mateusz K. – 25.05.2015

    Chłopaki z Mercedesa to nich lepiej te swoje tabelki dalej tłuką, bo to jedyne co obecnie potrafią. Marka jest dobra, ale zestaw ludzi do rządzenia obecnie słabiutki, zarówno il presidente bello jak i herr halb direktor. Mają klienta, a nie wiedzą co z nim zrobić ... opss, chyba mieli klienta.

  • Niemiec – 25.05.2015

    Marka byla dobra, ale odkad zaczeli oszczedzac sukcesywnie spada na dno.

  • Stachu – 31.05.2015

    Szkoda że Solbusów albo Autosanów nie mają.Jedyne prawdziwie polskie autobusy :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....