TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN z dwiema ofertami dla Opola
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.07.2017 17:21:48 6 komentarzy
MAN z dwiema ofertami dla Opola

Tylko jeden producent zainteresował się dwuczęściowym przetargiem na 28 nowych autobusów dla Opola. 20 lipca MAN przedstawił miastu swoją "podwójną" ofertę w cenach, które mieszczą się w jego możliwościach finansowych.

W pierwszej części urzędnicy chcieli kupić 13 autobusów klasy maxi. Mieli przeznaczone na nie 14,8 mln PLN brutto. W pierwszej miasto chciało wybrać dostawcę 10 pojazdów klasy MAXI. Mają to być autobusy z nadwoziami o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości max. 3,2 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym co najmniej 27 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności skokowej 6,5 - 8 l. Silniki mają mieć 200 – 220 kW i osiągać maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Jednostki muszą być zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. W celu poprawy bezpieczeństwa w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Z kolei na 15 całkowicie niskopodłogowych autobusów przegubowych Opole miało zarezerwowane 24,05 mln PLN brutto. Mają mieć nadwozia o długości 17,9 – 18,75 m, szerokości do 2,55 m i wysokości max. 3,2 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym co najmniej 38 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem parom drzwi w układzie 2-2-2-2.

Przegubowce muszą być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności skokowej 10 - 12 l. Silniki mają mieć 235 – 265 kW i osiągać maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1300 Nm. Jednostki muszą być zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. W celu poprawy bezpieczeństwa w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

20 lipca miasto otrzymało po jednej ofercie na każde z zadań przetargowych. Każdą z nich przedstawił MAN. I tak w części na dostawę autobusów klasy MAXI propozycja producenta "lwów" opiewa na 13 751 400 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za w wysokości 860 000 PLN netto za Lion'sa City A37. Propozycja ta mieści się w opolskim kosztorysie, a to oznacza, że w mieście pojawi się zupełnie nowa wersja standardowych autobusów MAN-a. Do tej pory w Opolu można było spotkać "lwy" jedynie w wersji A21.

Z kolei w zadaniu "przegubowym" oferta MAN-a opiewa na 22 804 200 PLN brutto, a więc nieco ponad 1,2 mln PLN brutto mniej niż szacunki urzędników. Daje to cenę jednostkową za jednego Lion'sa City G A23 na poziomie 1 236 000 PLN netto. W efekcie do jednego używanego egzemplarza z tej serii dołączy jeszcze 15 nowych fabrycznie jego braci.

Dodatkowo będą to pierwsze od wielu lat nowe autobusy przegubowe. Ostatnimi były… Ikarusy 280.26. Potem opolskie MZK posiłkowało się jedynie zakupami używanych MAN-ów A11. Dzięki nowym Lion'som City G możliwe będzie ich wycofanie z ruchu.

Ciężko podejrzewać, że MAN popełnił błędy w swoich ofertach dla Opola. Zatem należy cierpliwie czekać na akceptację jego propozycji i podpisanie umów. Na realizację dostaw producent "lwów" będzie miał 150 dni od zawarcia kontraktu.

Na tym jednak plany odnowy taboru opolskiej komunikacji się nie kończą. Miasto chce jeszcze pozyskać 33 autobusy. W tym gronie znajdą się kolejne 22 klasy MAXI, osiem hybryd i trzy MIDI lub MINI. Do ich zakupu dołoży się UE w ramach wsparcia z POIŚ.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
MZK Opole
MAN
przetarg
tabor
  • solaris150 – 20.07.2017

    Czym różni się MAN A21 od MAN A23 ?

  • solaris150 – 20.07.2017

    Czym różni się MAN A21 od A37 ? wyżej jest błąd ;)

  • ten – 20.07.2017

    @Solaris150: ułożeniem silnika głównie.

  • maniak – 20.07.2017

    A-21 to autobus 12mA-23 to autobus przegubowyA-37 to autobus 12m ze stojącym silnikiem

  • zdegustowany – 21.07.2017

    Czytacie w ogóle przed publikacją co wytwarzacie? Widać jednak nie, zdanie nr 1 i 3 przeczą sobie wzajemnie...

  • Opolanin – 26.07.2017

    Opole nie kupuje hybryd...Wszystkie pojazdy będą tradycyjnymi dieslami z silnikiem Euro 6.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....