TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN-y A23 dla MZK Jelenia Góra. Czego chcieć więcej?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.11.2018 17:10:53 6 komentarzy
fot. MZK Jelenia Góra

Dwa przegubowe MAN-y A23 służą już od miesiąca pasażerom w Jeleniej Górze. Miejski Zakład Komunikacji kupił autobusy, które w pełni odzwierciedlają wymagania stawiane współczesnym przegubowcom.

Zakup dwóch Lion'sów City G kosztował jeleniogórskie MZK 2 770 000 PLN netto. Łatwo więc policzyć, że jeden był dla przewoźnika wydatkiem w wysokości 1 385 000 PLN netto. Wydawało się, że spółka otrzyma- w pewnym sensie- jedną z dwóch standardowych wersji przegubowych "lwów". Tak się jednak nie stało, ale o tym za chwilę.

Każdym z długich MAN-ów może podróżować 145 pasażerów. 41 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach stały się znakiem rozpoznawczym miejskich Lion'sów. 14 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Nadwozia autobusów pomalowano w kolory, które wybrali mieszkańcy Jeleniej Góry. Na wizualizacjach wyglądało to dosyć przeciętnie. Jednak w rzeczywistości “lwy" A23 prezentują się znakomicie w nich tak samo jak już dostarczone do Jeleniej Góry hybrydowe Volvo oraz krótkie MAN-y A37. Mieszanka czerwonego i czerni powoduje, że autobusy wyglądają bardzo elegancko i swoim wyglądem zdecydowanie odstają od trendów, które preferuje większość polskich miast i przewoźników. Prostota i kontrast w jednym. Dla nas to zdecydowanie jeden z kolorystycznych hitów tegorocznego sezonu autobusowego.

Sercem układu napędowego jest leżący silnik D2066LUH48. Jednostka o pojemności nieco ponad 10,5 l ma 265 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1800 Nm. Oczywiście spełnia normę Euro 6. Silnik został zblokowany z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. Mowa o przekładni Voith Diwa 6. Aby osiągnąć niższe zużycie paliwa oraz optymalną charakterystykę pracy w warunkach jeleniogórskich skrzynie wyposażono program SensoTop.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia 12 okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. Pasażerowie mogą skorzystać z biletomatów grodziskiej firmy Mera-Systemy. Urządzenie BM-02 umożliwia płatność za bilet kartą jak i bilonem.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje MZK. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne monitory LCD ETM-38 (czyli "e-korale") i ETM-23, tablice LED typu ETL416120 oraz głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer SRG5000P.

Jeleniogórskie MAN-y NG363 Lion's City G po względem wyposażenia w pełni spełniają oczekiwania pasażerów. Mają bowiem wszystko czego się obecnie wymaga, aby podróż była jak najbardziej komfortowa. Do tego powerpack z mocnym silnikiem powoduje, że nie ma się naprawdę czego przyczepić.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Jelenia Góra
MAN
  • Antek Stefański – 28.11.2018

    Nie za słaby ten silnik?

  • Krzysztof Kawa – 28.11.2018

    To nie jest ciekawostka, to pazerna i bardzo pozorna oszczędność. A przy tym będą to straszne muły.

  • Aleksander Ziółkowski – 28.11.2018

    Wyglądają rewelacyjnie, ale jakim cudem one dają radę po jeleniogórskich drogach?

  • Daniel Zyner – 28.11.2018

    Wbew pozorom, to one w JG jeżdżą po płaskim.

  • Zdzich – 28.11.2018

    Cała tajemniczość wynika z nieznajomości położenia geograficznego Jeleniej Góry autora tekstu.Jelenia Góra leży w kotlinie i praktycznie te autobusy po żadnych górach nie jeżdżą.Jedynym podjazdem na ich trasie jest niewielka górka w okolicach zajezdni i podjazd pod wiadukt na W.Pola.Sporadycznie krótki podjazd na Spółdzielczej.Przegubowce nie wyjeżdżają poza miasto.Inna sprawa gdyby taki wóz miał jechać np. do Przesieki(4) albo Chrośnicy(1) to już byłoby ciężko.W mieście radzą sobie przeciętnie,tragedii nie ma ale szału też.No ale taki sobie silnik dopuścili w przetargu to dostali co chcieli :)

  • czeslaw2 – 28.11.2018

    3x nie, dziękujemy:-)

  • kajman – 29.11.2018

    Absolutne bzdury!!! Jeleniogórskie MAN'y posiadają silniki o mocy 265 kW czyli w najmocniejszej konfiguracji.

  • Zdzich – 29.11.2018

    No właśnie sprawdziłem. Racja kajman.

  • empek – 01.12.2018

    Piękne autka. A we Wrocławiu pewni dalej jeżdżą starymi Ikarami czy innymi szrotami. Nie wspominając, że komunikacja miejska w Jeleniej Górze w ogóle działa dużo lepiej niż we Wrocławiu.

  • kajman – 01.12.2018

    :))) Mój komentarz nieaktualny ponieważ redaktor przeredagował artykuł! A wydaje mi się że powinno być sprostowanie:)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....