Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN wrócił do Ostrowa Wlkp. Po 13 latach

infobus
10.05.2019 08:00
0 Komentarzy

8 maja trzy nowe autobusy MAN Lion`s City oficjalnie wyruszyły na ulice Ostrowa Wlkp. O dostawie kolejnych pojazdów dla MZK – sześciu elektrycznych Ursusach – jak na razie panuje cisza. 

Koszt zakupu trzech nowych miejskich ekologicznych iniskoemisyjnych marki MAN wyniósł 2 997 000 zł netto (3 686310, 00 zł brutto), ale co szczególnie ważne, aż 85% tej kwoty to dofinansowanie unijne pozyskanew ramach projektu „Unowocześnienie transportu miejskiego OstrowaWielkopolskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi na terenieAglomeracji Kalisko – Ostrowskiej”.

-„Kolejne 3 nowoczesne i ekologiczne miejskie autobusy toważny element jednego z największych projektów unijnych realizowanych przezMiasto o łącznej wartości ponad 42,5 miliona złotych, w tym niemal 32 milionypozyskanej dotacji z funduszy europejskich – podkreśla Beata Klimek, prezydentOstrowa Wielkopolskiego.

Unijny projekt

Cały kompleksowy projekt objął budowę miejskiego CentrumPrzesiadkowego, ale także biletomaty, które pojawią się w naszych autobusach iprzystankach już w czerwcu, oraz nowe wiaty przystankowe i tabliceelektroniczne, ścieżki rowerowe, rozbudowę systemu Ostrowskiego RoweruMiejskiego, modernizację oświetlenia ulicznego i wdrożenie systemu ITS.

-„Wdrożenie do ruchu nowych autobusów to po rozpoczęciubudowy pierwszej w Polsce sieci miejskiej „zielonej” energii i podpisaniu umowyna największą modernizację sieci kanalizacyjnej w historii miasta kolejne wostatnim czasie duże i znaczące wydarzenie w ostrowskiej gospodarce komunalnej– wskazuje Bartosz Ziółkowski, prezes Centrum Rozwoju Komunalnego.

Ostrowski standard

Nowe autobusy to 12-metrowe pojazdy z silnikami diesla Euro6, z 29 miejscami siedzącymi oraz 59 stojącymi. Dostosowane są dla osóbniepełnosprawnych przez m.in. 2 wydzielone miejsca, rampę do wjazdu wózkówinwalidzkich czy przyciski oznaczone alfabetem Braiile'a.

-„Co szczególnie istotne nowe autobusy posiadają ekologicznysilnik diesla spełniający Normę EURO 6, a także system cichej, przyjaznejklimatyzacji – wskazuje Janusz Marczak, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji wOstrowie Wlkp.

Nowością są defibrylatory w autobusach, a wyposażenieobejmuje również darmową sieć Wi-Fi i gniazda ładowania telefonów czy tabletów.

Taborowa historia

W ostatnich latach dzięki pozyskaniu funduszy unijnych doOstrowa trafiło 10 nowoczesnych autobusów. Najpierw – pierwsze w Wielkopolscecztery autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 electric plus trzy Solaris Urbino12 z silnikami diesla.

Teraz na ostrowskie ulice wyruszają trzy lwy z kolejnegoprojektu unijnego. Razem to aż 10 nowych pojazdów.

-„Kolejne nowe autobusy to krok z myślą o mieszkańcach –ostrowskich pasażerach, szczególnie dzieciach i młodzieży korzystających zmiejskiej komunikacji w drodze do szkoły oraz naszych seniorach jadącychostrowskimi autobusami do wnuków czy przychodni lekarskich. Ostrowski tabormiejskiej komunikacji został w ostatnich latach bardzo mocno zmieniony iodnowiony, w dodatku co ważne, na ekologiczny i niskoemisyjny – podsumowujeprezydent Beata Klimek.

Dodajmy na koniec, że w taborze MZK eksploatowanych jestobecnie 18 pojazdów z logo MAN. Ostatni trafił do floty wielkopolskiego przewoźnikaw 2006 r., a więc 13 lat temu…

Komentarze