TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN wrócił do Konina. Na 2 lata wynajmu w MZK
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.09.2019 13:00:05
fot. Koniński Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, facebook.com

MAN wrócił do Konina. Co prawda tylko na chwilę, ale idealnie się to wpisuje w przebudzenie rynku używanych autobusów. Miejski Zakład Komunikacji jest już w posiadaniu sześciu ex genewsko-krakowskich MAN-ów A21.

Ośmioletnie MAN-y NL283 Lion's City koniński przewoźnik wynajmie od mLeasing. Spółka zależna mBanku zaoferowała wynajem na dwa lata sześciu "dwunastek" za 1 246 930,11 PLN brutto. Nabycie jednego autobusu w takiej formie to wydatek rzędu niespełna 169 000 PLN netto. Pora przyjrzeć im się bliżej.

Każdy z konińskich "lwów" umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom. 34 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W znakomitej większości są to fotele Kiel Centra. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE.

Skoro mamy autobusy typu A21 to siłą rzeczy z silnikami leżącymi. Sercem każdego z MAN-ów jest jednostka typu D2066LUH41, która spełnia normę EEV, a więc pośrednią między Euro 5, a Euro 6. Silnik o pojemności nieco ponad 10,5 l ma 206 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa została zblokowana ze skrzynią biegów Voith D854.5. Dobra dynamika oraz miły dla ucha dźwięk pracy powerpack'a gwarantowane.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewniają tylko dwa uchylne okna oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Wersja zachodnioeuropejska, więc można rzecz, że standard w tej kwestii.

Każdy "lew" jest monitorowany. Autobusy posiadają mało rozbudowany system informacji pasażerskiej firmy R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz zamontowano trzy wyświetlacze diodowe o standardowej rozdzielczości. W środku, za kabiną kierowcy znalazła się tablica LED typu ETL416120. I to ona odpowiada za prezentacją informacji liniowej. Całością steruje autokomputer SRG3100P.

Ex genewsko-krakowskie MAN-y to spory zastrzyk dla MZK. Jednak to nie koniec zakupów. W przyszłym roku spółka wzbogaci się o 12 nowych Solarisów- sześć elektrycznych i tyle samo hybrydowych, choć w przypadku tych ostatnich przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Konin
MAN
mLeasing
używane
wynajem
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....