TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN wraca do Warszawy
Karol Wach - Opublikowano: 09.07.2010 23:14:16 5 komentarzy
MAN wraca do Warszawy

Już za 16 tygodni, czyli w listopadzie br., do Warszawy przybędzie 10 przegubowych MAN-ów. Łącznie Miejskie Zakłady Autobusowe wzbogacą się o 70 takich pojazdów, które sukcesywnie będą docierały do Warszawy –w 17, 18, 19, 20, 21 i 22 tygodnie od momentu podpisania umowy, a więc od 8 lipca 2010 roku. To właśnie tego dnia Miejskie Zakłady Autobusowe zawarły z MAN Truck&Bus Polska kontrakt. Autobusy zostaną sfinansowane przez ING Lease Polska. Wartość transakcji, która będzie miała formę leasingu operacyjnego to 118.272.509,60 zł. Taka właśnie suma zagwarantowywała zwycięstwo „lwów”w Warszawie, które pokonały Solarisa. Oferta firmy z Bolechowa okazała się nieco droższa. Konsorcjum Solaris Bus &Coach i Bankowy Fundusz Leasingowy Łódź zaproponowało cenę 134.502.865 zł. Właśnie ona zadecydowała o zwycięstwie MAN-a. Cena „ważyła”bowiem aż 75%. Pozostałe kryteria wyboru oferty stanowiły: termin dostawy, parametry silnika, gwarancja i dostosowanie silników do paliwa B100. Warto dodać, iż ING Lease Polska ma także swój udział w leasingu wagonów PESA dla Tramwajów Warszawskich i pociągów dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Jak mówił Mariusz Kurzac - Prezes Zarządu ING Lease Polska nie jest to pierwsza przygoda firmy z Warszawa…. Być może nie ostatnia. 

To, że MAN przebił ofertę Solarisa nie oznacza jednak wcale, iż w najbliższym czasie do Warszawy nie przybędą kolejne Solarisy. Wręcz przeciwnie. Na mocy rozszerzenia umowy z 2008 roku już niebawem Solaris będzie mógł dostarczyć MZA kolejne 42 przegubowce.

Nowe warszawskie MAN-y będą to autobusy z najwyższej półki –klimatyzowane, nowoczesne, wygodne i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo wyposażone zostaną w elektroniczne tablice, wyświetlające trasę przejazdu, system liczenia pasażerów oraz biletomaty i systemy samogaszące. Po wielu latach zastoju inwestycyjnego w zakresie komunikacji miejskiej nadrabiamy zaległości, zdobywamy fundusze zewnętrzne na zakup taboru, korzystamy z dogodnych, nowoczesnych form finansowania. Działamy! –mówiła przed podpisaniem umowy prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Rzeczywiście w ostatnich latach MZA wymieniło znaczną część taboru. Do tego dodać należy kolejne nowe, niskopodłogowe autobusy, jakie na stołeczne ulice wyjechały w barwach prywatnych przewoźników, realizujących zadania przewozowe na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego. Przez ostatnie trzy lata na stołecznych ulicach pojawiło się ponad 600 nowych autobusów. Warszawa już wkrótce będzie mogła przestać zazdrościć Gdyni, w której od kilkudziesięciu już miesięcy jeżdżą tylko wozy niskopodłogowe. Jeden z nich –przegubowy MAN w barwach PKS Gdańsk –można było w czwartek podziwiać przed stołecznym ratuszem. To właśnie takie pojazdy już niebawem zasilą flotę Miejskich Zakładów Autobusowych.      

     

Podpisana umowa MZA –MAN nie kończy flirtu tych dwu firm. Jeszcze w sierpniu na ulice stolicy ma wyjechać 12-metrowy autobus tej marki. Będzie to pojazd hybrydowy, jego testy potrwają około miesiąca i pozwolą na ocenę efektywności autobusu hybrydowego w warunkach miejskich.

Innym projektem, realizowanym wspólnie przez MZA i firmę MAN będzie przygotowanie warunków technicznych zakupu 80 pojazdów zasilanych gazem CNG. Spółka ma bardzo dużą szansę uzyskania na ten projekt środków unijnych. Know-how MAN-a pozwoli MZA na takie opracowanie warunków przetargowych, by autobusy spełniały najwyższe standardy. Już wkrótce ma zostać ogłoszony przetarg na zakup takich autobusów –mówił szef przewoźnika Mieczysław Magierski. Jak wiadomo przetargi rządzą się swoimi prawami i nikt wygranej pewny być nie może, tym niemniej Magierski liczy na to, że producent złoży równie korzystną ofertę jak ta na dostawę 70 przegubowców. Specjalnie dla jednostek zasilanych tym paliwem zostanie przystosowana jedna z zajezdni, ta przy ul. Redutowej, która po zaplanowanych na najbliższe miesiące procesach modernizacyjnych stanie się jedną z najnowocześniejszych, wzorcowych zajezdni w Polsce –zapewnia rzecznik prasowy MZA Adam Stawicki.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MZA
Warszawa
MAN
  • Fitek – 10.07.2010

    Coś mi się zdaje że Solarisy się już znudziły

  • tom – 10.07.2010

    Coś czuje że nadciąga dobra passa MANa w Warszawie. Solaris cng raczej nie ma szans bo będą wymagali doświadczenia w produkcji a oni chyba tylko jedną sztuke przegubowca wyprodukowali. A zakup solówek cng jest średnio opłacalny.

  • dobry – 10.07.2010

    Wcześniej Redutowa miała być zajezdnią przystosowaną do etanolowych scanii. Nie wierzcie w te bajki, to tylko kiełbasa wyborcza, z resztą wcześniej mówiono o przetargu na 68 autobusów, który MZA mają ogłosić jeszcze w tym roku

  • Piotr – 12.07.2010

    MZA od kilku lat zapowiada, że kupi autobusy zasilane CNG i jak na razie nic z tego nie wynika, więc ja bym się zbytnio nie cieszył, bo chyba jeszcze długo będziemy słyszeć o tych planach.

  • kolo – 12.07.2010

    Panowie zobaczymy jak wyjdzie MAN na karach, dlatego Solaris odpuścił.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....