TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN wraca do Torunia po 10 latach przerwy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.03.2018 17:00:01 2 komentarze
fot. wikipedia

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął dziś, 6 marca przetarg na dostawę 14 autobusów hybrydowych klasy MAXI i jednego pojazdu pogotowia technicznego. Przewoźnik zaakceptował ofertę MAN-a.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę autobusów hybrydowych i pogotowia technicznego dla Torunia ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Nowe hybrydy mają być niskopodłogowe, klasy MAXI (ok. 12 m), zasilane olejem napędowym, z silnikami diesla spełniającymi wymagania normy minimum Euro 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiej.

Do 15 grudnia 2017 r. MZK czekało na oferty. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy. Oferta dla Torunia opiewała na kwotę 24 802 212,00 zł brutto. Było to o nieco ponad 400 000 PLN mniej od szacunków toruńskiego przewoźnika.

Trochę musieliśmy poczekać na rozstrzygnięcie. Dziś MZK podjęło decyzję o akceptacji oferty producenta "lwów". Oznacza to, że pierwsze siedem wozów ma zostać dostarczonych do 15 października, natomiast pozostałe siedem i pojazd pogotowia technicznego - do końca października 2018 roku. Tym samym MAN wraca na toruńskie ulice po 10 latach przerwy.

Nie są to jedyne tegoroczne autobusowe zakupy w Toruniu. Niespełna miesiąc temu MZK zamówiło u Solarisa 21 autobusów na olej napędowy. Dostawy Nowych Urbino 12 do Torunia odbędą się w trzech partiach, każda po 7 sztuk: pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r.

Dzięki pozyskaniu 34 nowych autobusów MZK Toruń będzie mogło wymienić ponad ¼ swojego taboru. Dostawy hybrydowych MAN-ów I spalinowych Solarisów pozwolą na definitywne wycofanie z ruchu wysokopodłogowych Jelczy 120M, które są obecnie najstarszymi autobusami poruszającymi się po toruńskich ulicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Toruń
MAN
hybryda
  • czeslaw2 – 06.03.2018

    Tylko jedna oferta? wow :o w sumie nie jest to dziwne, wszak Potentat Autobusowy ma wypełniony koszyk zamówień.

  • Ashir – 06.03.2018

    Widzę, że część błędów została już poprawiona, ale byki są nadal. Autobusów będzie łącznie 35, a nie 34 i zdecydowanie nie pozwoli to na definitywne (definitywne? MZK nigdy tego nie deklarowało) wycofania Jelczy 120M. Takie stwierdzenie mogło paść tylko od osoby, która z toruńską komunikacją nie ma wiele wspólnego. Jelczy na stanie jest 51, w tym 47 to Jelcze 120M. Owszem taki ogromny zakup Solarisów i Manów (który w XXI w się nigdy nie zdarzył) znacznie odmieni komunikację, ale nie wyeliminuje wszystkich Jelczy z ruchu. Prawdopodobnie zostanie ich ok. 15-20 (obecnie rezerwa praktycznie nie istnieje), więc dodatki w godzinach szczytu nadal będą obsadzały, ale już nie jak dotychczas przez cały tydzień od rana do wieczora, obojętnie czy to dzień roboczy, weekend czy święto. Jelcze codziennie były do spotkania. :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....