TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / UE news / MAN walczy o Wiedeń 
MAN walczy o Wiedeń
InfoBus - Opublikowano: 04.04.2014 19:37:05
MAN walczy o Wiedeń
Firma transportowa dr Richard, obsługująca m.in. część miejskich linii w stolicy Austrii, zamówiła 64 niskopodłogowe autobusy MAN Lion`s City. To wielki powrót niemieckiej marki do Wiednia, gdzie wydawało się, że dostawy nowych pojazdów zdominuje Mercedes-Benz. Przypomnijmy, że to do tej pory to właśnie autobusy MAN były najbardziej widoczne na wiedeńskich ulicach. To m.in. efekt zakupu floty ponad 200 szt. pojazdów MAN A21 w 2001 r., która dodatkowo w latach 2003-2005-2009 została wzmocniona zakupem aż 180 szt. MAN-ów zasilanych LPG. Teraz miasto zdecydowanie odwróciło się od tego źródła napędu i stawia na Diesla oraz Euro 6. O tym m.in. świadczy najnowszy taborowy kontrakt Wiener Linien. Do końca 2016 r. stołeczny przewoźnik w stolicy Austrii odbierze aż 217 szt. autobusów typu Mercedes-Benz Citaro. Najnowsze pojazdy z logo trójramiennej gwiazdy już są widoczne w miejskim krajobrazie Wiednia. Do tej pory przewoźnik odebrał łącznie 23 egzemplarze tego typu, a do końca bieżącego roku przekazanych zostanie 57 szt. Mercedesów. Teraz obok nich pojawią się 64 nowe „lwy”dr Richarda. Pierwsza „piętnastka”Lion`s City już obsługuje linie nad Dunajem (między Rennbahnweg i Prater), a całość dostaw ma zakończyć się w maju br. Wszystkie zamówione egzemplarze zostaną wyprodukowane w polskich zakładach MAN w Sadach i Starachowicach. Poza dwoma egzemplarzamiLion`s City M o długości 10,5 m, zamówienie obejmuje wersje 12-metrowe, z układem drzwi 2-2-0. Ich pojemność pasażerska to 87 miejsc, w tym 34 miejscasiedzące. Środkowo platforma może pomieścić dwa wózki. Wysoki komfort pasażerom zapewni także całopojazdowa klimatyzacja o mocy 33 kW. W układzie napędowym najnowszych wiedeńskich MAN-ów zastosowano silniki D20 o mocy 320 KM, zgodnych z najnowszą normą emisji spalin Euro 6. Współpracują one z automatycznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów ZF EcoLifez system TopoDyn, który steruje zmianą przełożeń w zależności od topograficznego przebiegu trasy. Co ciekawe, ze względów na bezpieczeństwo kabina kierowcy autobusach jest oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. To oznacza odwrót od filozofii bliskiego kontaktu prowadzącego pojazd z pasażerami i zastosowanie rozwiązania znanego m.in. z polskim rynku.–„Po wielu testach autobusów MAN z silnikami Euro 6 byliśmy pod wrażeniem zarówno ich zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu, jak i wszechstronnie przetestowanej technologii. Ich stosunkowo niski koszt cyklu życia był ostatecznym czynnikiem, który zaważył na naszej decyzji. Wyniki eksploatacyjne pierwszych dostarczonych już egzemplarzy potwierdzają słuszność wyboru przez nas autobusów MAN”–mówi Johann Strasser, dyrektor techniczny w spółce Dr Richard. Dodajmy, że ta firma przewozowa to drugi co do wielkości autobusowym przewoźnikiem w Austrii (po Wiener Linien). Jej flota liczy ok. 800 pojazdów –w zdecydowanej większości marki MAN. To efekt dobrej współpracyaustriackiej firmy z producentem z Monachium, która trwa już od 40 lat.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wiedeń
MAN
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....