TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN przenosi produkcję autokarów z Plauen do Ankary
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 21.05.2014 08:53:19 8 komentarzy
MAN przenosi produkcję autokarów z Plauen do Ankary
Koncern MAN zaprezentował plany przeniesienia produkcji autobusów turystycznych Neoplan z fabryki w Plauen do zakładu w Ankarze, gdzie m.in. powstają już międzymiastowe modele MAN Lion`s Regio czy turystyczne Neoplan Tourliner. Niestety, ta decyzja oznacza niepewny los projektu Premium, czy dostaw gotowych szkieletów konstrukcyjnych, które do tej pory były produkowane w Starachowicach i eksportowane do Plauen. Ta działalność świętokrzyskiego zakładu została uruchomiona w sierpniu 2011 r., o czym przesądziła istniejąca tutaj infrastruktura do malowanie kataforetycznego, z której wcześniej korzystały tylko autobusy miejskiej MAN. To był najważniejszy argument za uruchomianiem współpracy Plauen-Starachowice, w której to ramach zbudowano łącznie ponad 700 pojazdów marki Neoplan. Niestety, zakład w Ankarze też posiada kataforezę i w tej sytuacji eksport konstrukcji z Polski do Turcji nie będzie miał większego sensu. Jak na razie jednak nikt nie chce się oficjalnie o tym wypowiadać, natomiast już wiadomo, że wszystkim, 420. pracownikom z zakładu w Plauen zostaną zaoferowane nowe pozycje pracy w ramach grupy Volkswagena w rejonie Zwickau. Niemiecki koncern uzyskał już zgodę związków zawodowych na to posunięcie, także wprowadzenie tych zmian w życie jest tylko kwestią czasu. Szczegóły umowy zostaną sfinalizowane w ciągu najbliższych kilku dni.Cała operacja przeniesienie autobusowej produkcji z Plauen do Ankary ma zostać przeprowadzona do końca marca 2015 r. O tej decyzji zadecydowała twarda ekonomia. Utrzymanie montowni w Niemczech okazało się zbyt drogie i koncern kierując się tutaj przede wszystkim wynikami finansowymi (które na w turystycznych i międzymiastowych w Ankarze wydaje się być logicznym posunięciem –podobnie jak wcześniej skupienie całości produkcji autobusów miejskich w Polsce. Można tylko żałować, że MAN nie zdecydował się na ulokowanie autokarowej produkcji w Starachowicach, gdzie do tej pory powstawały szkielety do turystycznych modeli Neoplan. To byłaby ogromna szansa rozwojowa nie tylko dla zakładów MAN, ale dla całego rynku dostawców komponentów. Oprócz niższych kosztów produkcyjnych w fabryce w Ankarze, na decyzję o wyborze tureckiego zakładu miała także dobra kondycja tamtejszego rynku autokarowego, czego nie można powiedzieć o Europie Zachodniej. Jak głosi oficjalny komunikat MAN: - „Wielkość rynku dla autobusów turystycznych w Europie jest cały czas na niskim poziomie. Ze względu na złą sytuację gospodarczą na ważnych rynkach oraz niski popyt na autokary Premium nie jest już ekonomicznie opłacalne utrzymanie produkcji w Plauen.”Z kolei Anders Nielsen, prezes MAN Truck &Bus powiedział: -„Żałujemy tej sytuacji. Była to naprawdę trudna decyzja. Zdajemy sobie sprawę z długiej tradycji Neoplana w Plauen, jednak w tej sytuacji nie mamy innego wyjścia, jak przenieść przenieść produkcję do Ankary, aby podnieść naszą wydajności.\' Do już ostatnia niemiecka fabryka Neoplana. W zeszłym roku marka Viseon, która przejęła fabrykę w Plauen zbankrutowała i na autobusowej mapie pozostało tylko Plauen. W ostatnim czasie produkowano tutaj autokary typu Starliner, Cityliner i Jetliner. Teraz dołączą one do modelu Tourliner , który już od kilku lat jest produkowany w Turcji. Podsumowując: naprawdę bardzo szkoda Plauen. To tutaj były realizowane w latach 2007-2009 strategiczne kontrakty –m.in. obejmujące dostawę 331 szt. miejskich autobusów piętrowych MAN dla BVG Berlin czy 170 szt. „pięter”Centroliner DD dla Dubaju. To już tylko kawał autobusowej historii. Warto dodać, że ostatnio produkcja zakładu w Plauen ogniskowała się głównie na dwóch modelach: Starliner i Cityliner, a największych odbiorcą Starliner-ów w Europie jest …Turcja. I o ile Mercedes-Benz uruchomił w Hosdere produkcję Travego SHD na tamtejszy rynek, tak MAN produkował autokary klasy Premium na turecki rynek w Niemczech i w Polsce. Teraz to się zmieni.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
Ankara
Starachowice
Plauen
  • daro – 21.05.2014

    Dziwne co? niech polacy dalej uszczelniają swój rynek autobusowy to wkrótce wszyscy się z wyprowadzą z polski. Polaczki myślały że solaris y tylko w Polsce będzie się kupować a pozostali będą mieć rzucane kłody pod nogi ale nadal będą w Polsce inwestować.Wkrótce będzie solaris wszędzie blokowany a inwestorzy przeniosą fabryki tam gdzie jest klimat dla inwestycji a produkty są kupowane. Zobaczy polski producent czy wyżyje wtedy z polskiego rynku zwłaszcza jak środki z UE obetną.

  • Ramzi – 21.05.2014

    O jakim uszczelnianiu mówisz ? Czyzby o tym, że w jego efekcie, najwięcej autobusów sprzedaje niemiecko-turecki Mercedes ? Ta nienawiść do wszelkiego co polskie jest jeszcze uleczalna, wystarczy udać się do lekarza. Co do blokowania Solarisa to nie widziałem jeszcze takich działań(gospodarka rynkowa i wspólny europejski rynek) poza ewidentnie ustawionymi przetargami. Smutne jest tylko że na rynku europejskim tak mocno stoi turecka filia merca - czyżby cła Unii były takie niskie że te merce w przetargach są tak tanie ?

  • @ramzi – 21.05.2014

    A jakie halo teraz jest że raptem 10szt . chińskich autobusów może wjechać do warszawy? Solaris staje na głowie i rusza ziemie i niebo żeby chińczyków przestraszyć nawet do TVNu się poskarżyli - to jest nieuleczalne...

  • tantus – 21.05.2014

    @daro: jakie uszczelnianie rynku? Jeszcze ze 20 lat temu, w Niemczech 90% taboru stanowiły MANy, MB, Neoplany i Setry, we Francji - Renault i Heuliez, w Beneluksie - Van Hoole, Berkhofy, Bovy i Jonckheere, w Szwecji - Scania i Volvo z miejscowymi nadwoziami, a we Włoszech - IVECO, BMB i Autodromo. Dziś nikogo już nie dziwią MANy w Szwecji, Mercedesy we Włoszech, Solarisy w Niemczech, czy Scanie we Francji. Jednolity rynek UE powoli staje się faktem. Co nie znaczy, że nie mamy prawa bronić wewnętrznego rynku UE przed zakusami nie do końca uczciwych państw z Dalekiego Wschodu.

  • ww – 22.05.2014

    dlatego mam nadzieje że chińczyki będą w wawie..

  • Teofilow – 22.05.2014

    Polska zostala sprzedana. Teraz nazywa sie to cos "Niemiecka aglomeracja"..

  • Janek – 22.05.2014

    @daro - jak ty nic nie rozumiesz. Dobrze, że Turcy pozwalają na masowy import nowych autobusów i wcale nie preferują tych produkowanych lokalnie.

  • Janek raz jeszcze – 22.05.2014

    PS. Poza tym, chodzi o autobusy turystyczne i ew. lokalne - a tu cały rynek takich nowych autobusów w RP kuleje i Solaris też ma niewielkie sukcesy na tym polu. Vacanza blokuje tureckie Merce?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....