Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN Lion's City E z designerską nagrodą iF2020

infobus
25.02.2020 07:00
0 Komentarzy

Zespół projektantów autobusów MAN i Neoplan po raz piąty zdobyłnagrodę iF Design Award. Tym razem dla elektrobusu MAN Lion's City E, który jestprodukowany w Starachowicach.

Pięć tytułów iF

Niezwykła seria stylistycznych sukcesów MAN-a obejmuje takiemodele jak :

  • MAN Lion's Intercity (2016),

  • Neoplan Tourliner (2017),

  • MAN Lion'sCoach (2018),

  • MAN Lion's City (2019)

  • i MAN Lion's City E (2020).

Przypomnijmy, że wyboru w ramach iF Design Award dokonuje 78międzynarodowych ekspertów z ponad 20 krajów.

W tym roku otrzymali oni 7 298 zgłoszeń z 56 krajów. Spośródnich – w ramach kategorii „Automobiles / Vehicle / Bikes” – wybrali oni autobusMAN Lion's City E, który otrzymał specjalną nagrodę: złotą nagrodę iF. Firmaotrzyma ją 4 maja – podczas ceremonii w Berlinie.

-„W porównaniu do ubiegłego roku liczba zgłoszeń w iF DesignAward wzrosła o około 1000. Mając to na uwadze, możemy być naprawdę dumni zfaktu, że MAN Lion's City E wyszedł na szczyt – i zdobył złotą nagrodę iF na swoimrynkowym starcie”- powiedział Rudi Kuchta, szef działu autobusów w MAN Truck& Bus i dodał: – „Po raz kolejny nasz zespół projektowy wykonał niesamowityprojekt. Dzięki temu jesteśmy o krok od zostania dostawcą nr 1 w europejskimsegmencie autobusów miejskich. Potwierdza to również opinii wielu klientów, że najnowszyLion`s City jest najpiękniejszym autobusem miejskim na rynku. „

Za co nagroda?

Zdaniem jury, MAN Lion's City od pierwszego spojrzenia wyróżniaelegancka i nowoczesna konstrukcja autobusu. Co więcej, niezależne elementy nadwoziapodkreślają specjalną cechę pojazdu, czyli napęd elektryczny. Szczególnie rzucasię w oczy wygląd ściany bocznej z charakterystyczną listwą oraz elegancka iproporcjonalna konstrukcja dachu.

Mimo baterii zlokalizowanych na dachu nie mamy wrażenia, żepojazd jest zbyt wysoki, a jednocześnie jego sylwetka ma dynamiczny wygląd. Imponującą cechą wewnątrz pojazdu jest zoptymalizowana częśćtylna, wynikająca z pominięcia wieży silnika. Twórcy wykorzystali ten fakt, abystworzyć bardziej atrakcyjne oświetlenie i zainstalować tutaj cztery dodatkowe miejscasiedzące.

Tym samym jury uznało wygląd autobusu elektrycznego za ergonomiczny,estetyczny, przejrzysty i spójny w najdrobniejszych szczegółach. Oficjalnaopinia panelu oceniającego design na Międzynarodowym Forum iF brzmi:

-„Jeślichodzi o wygląd zewnętrzny pojazdu, byliśmy pod wrażeniem przedniej części zcharakterystycznymi dla marki reflektorami, nie wspominając o zastosowaniuszklanych powierzchni i modułowego nadwozia. Wnętrze pojazdu charakteryzuje sięlśniącymi materiałami wysokiej jakości i nowoczesną kolorystyką, która znajdujeodzwierciedlenie nawet w najdrobniejszych szczegółach.”

Premiera 2018

Na koniec przypomnijmy, że MAN Lion's City E ma już dwalata. Pojazd został pokazany publiczności na targach pojazdów użytkowych IAA 2018i aktualnie jest on testowany przez wybrane firmy transportowe przed wejściemna rynek e-mobilności, co ma nastąpić w przyszłym roku.

12-metrowa wersjaLion's City E oferuje 88 miejsc dla pasażerów. W pełni elektryczny układnapędowy wytwarza od 160 kW do maksymalnie 240 kW. Energia pochodzi zakumulatorów modułowych o mocy do 480 kWh. Lion's City E osiąga zasięg 200 km wcałym okresie użytkowania akumulatorów, a nawet do 270 km w sprzyjającychwarunkach.

Komentarze