Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN dla Kairu: 122 autobusy na gaz

infobus
11.02.2019 13:00
0 Komentarzy

Kairski zarząd transportu Kair Transportation Authority(CTA) kontynuuje współpracę z MAN izamówił 122 gazowych autobusów na podwoziach niemieckiego producenta zzabudową Kastour Egypt.

Wszystkie pojazdy zamówione w niebiesko-żółtej kolorystyce trafiądo floty największego miejskiego przewoźnika – Greater Cairo Bus Company(GCBC) – transportowej spółki zależnej CTA. To jednocześnie największyprzewoźnik autobusowy w Egipcie. Pierwsze nowe pojazdy weszły dosłużby w grudniu 2018 roku. Kolejna transza w liczbie 60 autobusów jest zaplanowanana lipiec 2019 roku, a ostatnia dostawa ma mieć miejsce w pierwszym kwartale2020 r.

Jak informuje CTA, powody dla których Kair wybrał gazowe autobusysą dwa: ekologia i ekonomia. Do tego dochodzi wsparcie dla rodzimego przemysłu- wszystkie pojazdy powstają w zakładach Kastour Egipt. Obie firmywspółpracowały w rozwoju projektu autobusu miejskiego o obniżonej podłodze, a Kastourprodukuje nadwozia do samochodów ciężarowych i autobusów MAN od ponad 23 lat.Dodajmy, że stolica Egiptu chce stopniowo dokonać konwersji całej miejskiej flotywłaśnie na CNG. I wygląda na to, że ten projekt wesprze o konstrukcje MAN.

MAN pod piramidami

Zamówione przez CTA gazowe autobusy miejskie bazują napodwoziach MAN A69. To dwuosiowa konstrukcja Low Entry, którą napędzana silnikgazowy MAN o mocy 310 KM (228 kW) z emisją EEV. Pojemność pasażerska to 33 miejscsiedzących i 67 stojących.

-„W stolicy Egiptu codziennie z transportu publicznego korzystaponad 20 milionów ludzi, w związku z tym miasto pilnie potrzebuje nowoczesnego,bezpiecznego i trwałego środka transportu. Gazowe autobusy są tutaj dobrym rozwiązaniem, gdyż mają długie interwały serwisowe, łatwą obsługę i generują niższe kosztypaliwa – powiedział Adel Lunz, dyrektor zarządzający MAN Center NWC Afrika.

Do tego w kairskich pojazdach mamy takie nowinki techniczne, jak: elektronicznyukład hamulcowy (EBS), hamulce tarczowe, czy system automatycznego gaszenia pożaruw komorze silnika. W układzie napędowym zastosowano automat ZF Ecolife z wbudowanym zwalniaczem hydraulicznym. Dotego dochodzi elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie zfunkcja przyklęku (ECAS). To jak na egipskie warunki autobusowy wypas.

Komentarze