TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN bierze Sofię i Sewillę. 90 autobusów na CNG!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.01.2019 15:30:59
MAN bierze Sofię i Sewillę. 78 autobusów na CNG!

MAN dostarczy 78 autobusów przegubowych na CNG na południu Europy. Do Sofii przyjedzie 60 długich "garbatych lwów". Mniej, bo 30 gazowych przegubowców z fabryki w Starachowicach przyjedzie do hiszpańskiej Sewilli.

Sofia
Przypomnijmy, że sofijski AUTOTRANSPORT chciał wziąć w ośmioletni leasing z późniejszym wykupem 60 autobusów klasy MEGA z silnikami na CNG. Maiały to być całkowicie niskopodłogowe pojazdy przegubowe z nadwoziami o długości 17,8 – 18,5 m, szerokości 2,5 m (+- 0,05 m) i wysokości do 3,5 m. Musiały umożliwiać podróż min. 120 pasażerom, w tym nie mniej niż 33 osobom na miejscach siedzących.

Na realizację zamówienia spółka chciała wydać maksymalnie 43 mln BNG netto, czyli ok. 92,56 mln PLN netto. Oznacza to, że koszt ośmioletnego leasing oraz wykupu jednego gazowego przegubowca AUTOTRANSPORT skalkulowano na ok. 1,540 – 1,545 mln PLN netto.

Jedyną ofertę przedstawiła firma Sogelease, która zaoferowała sofijskiemu przewoźnikowi gazowe MAN-y A23. Jej propozycja opiewała na 40,556 mln BGN (ok. 89,05 mln PLN). To daje cenę za ośmioletni leasing z ewentualną opcją wykupu jednego gazowego "lwa" w wysokości ok. 1,484 mln PLN netto.
AUTOTRANSPORT zaakceptował tą ofertę i kolejne przegubowe MAN-y na gaz zaczną się pojawiać w stolicy Bułgarii wczesną wiosną.

Sewilla
Nieco skromniejszy konrakt padł łupem MAN-a w Sewilli. Trafi tam 30 gazowych Lion'sów City G. Kontrakt opiewa na 11,62 mln EUR (ok. 49,98 mln PLN), co daje jednostkową cenę za autobus w wysokości ok. 1,67 mln PLN. Będą to kolejne autobusy gazowe w hiszpańskim mieście. Do tej pory kupiono tam jedynie 20 autobusów na takie paliwo.

Czy zatem rezygnacja MAN-a z kontraktu we Wrocławiu była dobrym posunięciem? W świetle cen dla klientów z Hiszpanii i Bułgarii wydaje się to być dobrym posunięciem. Ceny mówią same za siebie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MAN
Bułgaria
Sofia
Hiszpania
Sewilla
CNG
  • Antek Stefański – 07.01.2019

    Otwieramy korki od szampanów? 😃

  • Michał Tarasiuk – 07.01.2019

    Adam Gielniewski Kuba Seregiet

  • Jan Kucharczyk – 07.01.2019

    Bez sensu...

  • Konrad Filip – 07.01.2019

    Ciekawe czy już nowe Lionsy czy jeszcze 'stare'. ;)

  • Marcin Kaczmarek – 07.01.2019

    W sumie logiczne wzięli to na czym można wyjść na plusie i czego jest więcej. A jednego i drugiego nie mogli bo by się nie wyrobił. Słuszna decyzja :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....