TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mamiński: Odchodzimy od modelu dużych obiektów handlowych przy dworcach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.09.2019 10:00:44
Mamiński: Odchodzimy od modelu dużych obiektów handlowych przy dworcach (foto: mat. pras)

Dworce kolejowe mają spełniać oczekiwania klientów; odchodzimy od modelu, w którym przy dworcach powstawały duże obiekty handlowe, gdzie przez 40 minut szuka się kasy biletowej - mówił w środę w Krynicy-Zdroju prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

Prezes PKP SA odpowiadając na pytanie, o zaawansowanie Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016–2023, przypomniał, że obejmuje on ok. 200 dworców, które zostaną odnowione lub zbudowane na nowo za ok. 1,5 mld zł.

"To duża kwota - w dużej części budżet Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ale też budżet państwa i środki własne PKP SA. Z tych 200 dworców 105 to obiekty zabytkowe, które będą przywracane do swojej świetności" - wskazał Mamiński.

"Nie tak dawno, bo w ub. tygodniu podpisywaliśmy umowę na remont i modernizację dworca głównego w Gdańsku" - przypomniał akcentując, że to największa inwestycja dworcowa ostatnich lat, o wartości ok. 100 mln zł.

Powstanie też 40 nowych tzw. dworców systemowych, które będą "nową jakością, nową marką kolejową". Według Mamińskiego wykorzystane w nich zostaną wszelkie dostępne nowoczesne źródła energii, jak instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła, instalacje tzw. szarej wody odzyskiwanej z deszczówki.

"Dworce zabytkowe, jak i dworce nowoczesne, przede wszystkim mają spełniać oczekiwania klientów. To wydawałoby się oczywistość, ale nowa formuła, bo rozpoczynając każdy proces projektowania odbywamy tzw. warsztaty kreatywne, czyli spotykamy się z klientami, którzy mówią, co oprócz typowej obsługi klienta, czyli kas, poczekalni, powinno się jeszcze na tych dworcach znaleźć" - wyjaśniał prezes.

Dzięki temu w ramach programu powstaną dworce, np. z pokojami dla matek z dziećmi, poczekalniami, miejscami lokalnych imprez kulturalnych. "Po prostu dworzec ma być miejscem, które żyje, na który chętnie się przychodzi" - mówił Mamiński. "Już dziś zapraszam, kilkanaście dworców oddanych – warto to zobaczyć" - dodał.

Zapewnił przy tym, że PKP SA chce odwrócić tendencję, w której przy dworcach powstawały duże obiekty handlowe, "w których poświęca się 40 minut na znalezienie kasy". "Takie modele niestety były, a to nie tak: dworzec powinien mieścić jego funkcje, i to, co danej społeczności jest potrzebne: jeżeli będzie to centrum handlowe, to tak, jeżeli kawiarnie, restauracje, to to chcemy robić" - podkreślił.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
Krzysztof Mamiński
dworzec
  • Mateusz Osuchowski – 05.09.2019

    Jeszcze Poznań !!

  • Krzysztof Pogłódek – 05.09.2019

    W Krakowie to akurat sie sprawdza.

  • Paweł Gadomski – 05.09.2019

    to czekamy w koncu na reaktywacje dworca w Poznaniu

  • Paweł Pasternak – 05.09.2019

    To znaczy że zaoraja projekty z Konina i Mińska gdzie mialy powstać dworcogalerie?

  • Kamila Kulik – 05.09.2019

    Te słowa są po to, żeby nie było narzekania na puste lokale na dworcu Łódź Fabryczna.

  • Ryszard Kownacki – 05.09.2019

    może kiedyś wytną wrzoda w Katowicach i odbuduja dworzec i plac

  • Tomek Pieńkowski – 05.09.2019

    Dawno temu, tj. już po oddaniu nowych peronów na stacji Kraków Główny, a przy utrzymaniu starego dworca (kasy &c.) słyszałem złośliwe komentarze, że z dworca na perony idzie się mniej więcej tyle, co z dworca na rynek Starego Miasta. Reaktywacja starego dworca w Krakowie nie ma sensu w obecnych realiach, ale cały układ jakoś się broni.

  • Bartosz Klimek – 05.09.2019

    Jak czytam o poczekalniach, to umiera we mnie nadzieja, że mentalność kolejarzy się cokolwiek zmieniła od czasów PRL :( Przy dobrze funkcjonującej kolei poczekalnie są zbędne. Nikt nie będzie jeździł koleją, jak trzeba będzie czekać dłużej niż te 10-15 min.

  • Piotr Gardynik – 05.09.2019

    Ja twierdzę że w Krakowie cała infrastruktura dwroca, który jest połączony z Galerią Handlową, Dworcem Autobusowym, Pętlą autobusową, liniami tramwajowymi w Krakowie zdaje genialny rezultat, oby inne miasta uczyły się na takim przykładzie jak Kraków 😉

  • Piotr Dobosz – 05.09.2019

    W Poznaniu to porażka...

  • Paweł Krzysztof Kołodziej – 06.09.2019

    Jak widzę dworzec w Krakowie zabity płytami pilśniowymi to mi się pieść zaciska.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....