Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolskie pozytywnie o polsko-słowackiej Eurolinii

infobus
31.07.2020 17:00
0 Komentarzy

Mieszkańcy i turyści w Tatrach mogli w ubiegłą sobotę – 25 lipca – poczućsię młodsi o kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat. Po tatrzańskich drogachkursował 35-letni zabytkowy autobus Autosan H9-20.

Specjalne kursy były wykonywane w ramach Eurolinii Tatry,która łączy tatrzańskie miejscowości oraz polskie Tatry ze słowackimi TatramiZachodnimi. Pasażerowie mogli nie tylko przenieść się na chwilę w czasie, aleteż podziwiać niesamowite widoki krajobrazu Tatr.

Transport i turystyka

Zabytkowy Autosan stał się też miejscem symbolicznegospotkania. Właśnie na polsko-słowackiej granicy, na jego pokładzie, spotkalisię samorządowcy z obu stron granicy oraz przedstawiciele UrzęduMarszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Była to jedna z pierwszych okazjido spotkania po okresie zamknięcia granicy z powodu pandemii. We wspólnychrozmowach samorządowcy zwrócili uwagę, że Eurolinia Tatry nie tylko zapewniacodzienną obsługę komunikacyjną regionów po obu stronach granicy – pomaga też wrozwoju transgranicznego ruchu turystycznego pomiędzy Polską i Słowacją.Organizatorem linii jest Marszałek Województwa Małopolskiego (z któregoinicjatywy linia powstała w listopadzie 2019 roku). To pierwsza wojewódzkaautobusowa linia transgraniczna w Polsce.

Od 3 zł

-„Codziennie można dojechać z Podhala na Słowację, kupującbilety w bardzo korzystnej cenie. Gorąco zachęcam mieszkańców naszego regionuoraz turystów do podróżowania autobusami To oryginalna i ciekawa formaspędzania czasu wolnego połączona ze zwiedzaniem i podziwianiem walorówMałopolski i atrakcji Słowacji – podkreślił wicemarszałek Łukasz Smółka.

-„Eurolinia Tatry cieszy się coraz większą popularnością.Choć kursuje od zaledwie paru miesięcy, autobusy zdążyły już przewieźćkilkanaście tysięcy pasażerów. To mieszkańcy, dojeżdżający w związku zcodziennymi potrzebami, ale też turyści. Polacy bardzo chętnie odwiedzająprzepiękny Zamek Orawski oraz słowackie Tatry Zachodnie. Wśród Słowaków zaśpopularne są polskie termy oraz Zakopane – mówił Peter Jančovič, prezes zarząduEurozebra sp. z o.o., która jest operatorem Euroliniii Tatry.

Autobusy Eurolinii Tatry kursują przez cały rok – 3 razydziennie w sezonie letnim, oraz 2 razy dziennie poza sezonem. Godziny kursówumożliwiają nawet jednodniowe wyjazdy: odjazdy są zaplanowane rano i wieczorem.Podróżni mogą skorzystać z niskich cen biletów – przejazd po Podhalu to kosztod 3 zł do 4,50 zł, a bilet aż na Słowację to koszt maksymalnie kilkanaściezłotych – w zależności od dokładnej trasy. Szczegółowy rozkład oraz cennikbiletów można znaleźć na stronie internetowej linii www.eurolinia.pl.

Komentarze