TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Magelys jako "Coach of the Year 2016" [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2015 15:21:28 2 komentarze
Iveco Magelys jako Coach of the Year 2016

W naszej konkursowej sondzie zwyciężyła (i to zdecydowanie) Setra S 516 HD. Natomiast międzynarodowi dziennikarze wybrali Iveco Magelys, jako ?Coach of the Year 2016?. To pierwsza wygrana Iveco od 20 lat!

Ostatni raz włoski koncern triumfował w Coach Euro Test w 1994 r., Wówczas model Iveco EuroClass HD zdobył tytuł ?Coach of the Year 1995?. Teraz po dwudziestu latach firma ponownie stanęła na szczycie autobusowego podium. To generalnie dość zaskakująca decyzja, gdyż Magelys obecny jest na europejskim rynku już od dobrych kilku lat,  a podobno ten konkurs przeznaczony jest dla debiutantów... Prawdopodobnie chodzi tutaj o jego wersję Euro 6, która rzeczywiście po raz pierwszy pojawiła się w Europie dwa lata temu. Z koeli przyglądając się bliżej jego konkurentom ? w oderwaniu od aspektów technicznych czy ekonomicznych  ? to widać, że w zasadzie decyzja jury nie mogła być inna. Setra wygrała konkurs w poprzedniej edycji. Koncern MAN (czyli także marka Neoplan) triumfował w zeszłym roku w konkursie na autobusy miejskie. Temsa i Sunsundegui to cały czas jednak autokarowa II liga. Natomiast VDL Futura MD to mimo wszytko ta sama konstrukcja, która nagrodzona została przez jury w 2011 r. Tak wiec wybór padł na markę Iveco, która przez te wszystkie lata pomijana była w konkursowych wyborach. Okazuje się jednak, że wybór Magelys-a można łatwo obronić.

Sześciu pretendentów

Iveco Magelys na swojej drodze po upragniony tytuł musiał pokonać w bułgarskim mieście Plovp aż pięciu kandydatów, czyli konstrukcje: Neoplan Skyliner, Setra S 516 HDH, Sunsundegui SC7, Temsa HD12 i VDL Futura MD. Ostateczny wybór Magelys-a jako ?Coach of the Year 2016?, dziennikarskie jury argumentowało przede wszystkim stosunkowo niską ceną pojazdu w stosunku do oferowanego komfortu. Katalogowy koszt zakupu włoskiego autokaru to ok. 245 000 EUR. W tej cenie otrzymamy wysokopokładowy autokar przystopowany do obsługi międzynarodowych i wycieczek. Jego sercem jest 9-litrowy silnik FPT Cursor , który w wersji Euro 6 ma o 10% niższe spalanie niż jego poprzednik w wersji Euro 5. To najważniejszy atut włoskiego autokaru. W przeciwieństwie do poprzednika, silnik Cursor 9 Euro 6 zaprojektowano przy wykorzystaniu najnowszej generacji wtrysku Common Rail, zainstalowanego pod pokrywą zaworów. To wyjątkowe rozwiązanie FPT Industrial pozwala na znaczne wyciszenie hałasu wewnątrz pojazdów. Dodatkowo w celu spełnienia nowych rozporządzeń Euro 6, w silniku zastosowano system redukcji katalitycznej HI-SCR opatentowany przez FPT Industrial. Ta wyjątkowa technologia zachowuje optymalny poziom spalania w silniku poprzez pojedynczy dopływ powietrza. Czyszczenie odbywa się w pełni za pomocą procesu oczyszczania za silnikiem, przez co w rezultacie nie wymaga użycia recyrkulacji spalin (EGR). Takie rozwiązanie nadaje się szczególnie do autobusów i autokarów z silnikami znajdującymi się z tyłu, które mają wysokie ograniczenia chłodzenia (biorąc pod uwagę, że system EGR potrzebuje minimum 30% więcej chłodzenia dla tej samej mocy). W efekcie włoski zespół napędowy ma niższą masę i zwiększoną niezawodność.

Pierwsze wrażenie

Po wejściu do Magelysa od razu zauważamy znakomite doświetlenie wnętrza. To znak charakterystyczny dla najnowszych autokarów Iveco, gdzie standardowo montuje się zachodzące wysoko na dach szyby boczne (na szerokość pierwszego fotela) oraz ogromne, panoramiczne szyby przednie. To znakomite rozwiązanie podczas zwiedzania zabytkowych miast czy widokowych tras. Zdaniem włoskich konstruktorów gwarantuje to o 35% większą widoczność dla pasażerów przy zachowaniu prawie identycznego komfortu termicznego w porównaniu z dotychczas oferowanymi rozwiązaniami. Kolejny plus to przestronność przestrzeni pasażerskiej, gdzie wysokość mierzona przy oknie wynosi aż 2,1 m. To umożliwia nawet wysokim osobom swobodne przemieszczania się po całym pojeździe.

Magelys oferuje także najnowsze dodatki takie jak podłączenie Wi-Fi, kontakty 220 V, wtyczki USB dla każdego rodzaju urządzeń elektronicznych oraz trzy ekrany LCD, które sprawiają, że Magelys jest pojazdem dostosowanym do potrzeb każdego pasażera podczas każdej podróży.

Pełny zestaw systemów

Magelys posiada także wszystkie wymagane systemy czynnego i biernego bezpieczeństwa. Czyli w standardzie mamy: ABS, ASR, EBS - elektronicznie sterowany system hamulców, który zmniejsza drogę hamowania i zapewnia znaczną poprawę stabilności oraz ESP - elektroniczny program stabilizujący, który poprawia stabilność pojazdu przez wykrywanie i zmniejszenie utraty kontroli nad pojazdem. Zgodnie najnowszymi regulacja prawnymi, autokar wspomaga kierowcę także poprzez systemy: ACC - adaptacyjny tempomat, korzystający z technologii radarowej w celu zachowania bezpiecznej odległości od pojazdu znajdującego się z przodu i automatycznie stosujący hamowanie silnikiem oraz zwalniacz w przypadku nagłego spadku tej odległości; - oraz LDWS, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu, który wykorzystuje czujnik do wykrywania, czy pojazd mimowolnie nie opuszcza pasa ruchu i aktywuje ostrzegawczy system wibracyjny zainstalowany w siedzeniu kierowcy.

Z francuskim rodowodem

Na koniec przypomnijmy, że cała rodzina Magelys występuje w trzech długościach (12.20m, 12.80 m i 13.80m (6x2) i dwóch wysokościach (HD - 3.62m i HDH - 3.81m). Pojazdy produkowane są tylko w fabryce w Annonay (Francja), gdzie istnieje odpowiednia wanna do zanurzeniowego malowania kataferetycznego o długości do 15 m. Oprócz Meglysa powstaje tutaj także miejska rodzina Citelis. Podobna infrastruktura do KTL-u działa w fabryce w Vysokie Myto, gdzie Iveco produkuje z kolei kompletną gamę pojazdów międzymiastowych, czyli Crossway plus wybrane miejskie modele (Crossway + Citelis).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Iveco
Neoplan
Setra
Sunsundegui
Volvo
Temsa
VDL
konkurs
Coach of the Year
  • rafał – 09.09.2015

    Wielka szkoda że to nie Setra byłem w 100% przekonany

  • MichalK – 09.09.2015

    I bardzo dobrze że nie Setra - te autokary już od dobrych kilku lat delikatnie mówiąc "trącą myszką".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....