Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Madryt stawia tylko na autobusy CNG

infobus
14.04.2017 11:28
0 Komentarzy

Spółka EMT Madryt poinformowała o kolejnym przetargu nazakup autobusów CNG. Ostatnie zamówienie wygrał duet Scania-Castrosua orazMercedes-Benz. Jak będzie tym razem?

Firma Empresa Municipal de Transportes de Madrid ogłosiła w marcu2017 r. kolejny przetargu na zakup 74. szt. niskopodłogowych autobusówmiejskich CNG. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 23526 000 EUR netto.

EMT podzieliło kontrakt na dwa zadania:

  • dostawa 60 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXIo długości 12 m z silnikami CNG Euro 6 oszacunkowej wartość 17 940 000 EUR netto, co daje jednostkową cenę netto napoziomie 299000 EUR netto;

  • dostawa 14 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich przegubowychklasy MEGA o długości 18 m z silnikami CNG Euro 6 o szacunkowej wartość 5 586 000 EUR netto, codaje jednostkową cenę netto na poziomie 399 000 EUR netto;

Termin dostaw jest następujący:

  • Rok 2017 – 38 szt. autobusów CNG klasy MAXI

  • Rok 2018 – 22 szt. autobusów CNG klasy MAXI + 14 szt. klasyMEGA

O tym kto podejdzie do kontraktu na gazowe autobusy wMadrycie, dowiemy się 9 maja, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przypomnijmy,że ostatnio wybór EMT padł ponowie na duet Scania-Castrosua z modelem Castrosua N280 GNC oraz po raz drugina integralne pojazdy Mercedes-Benz Citaro NGT (po zamówieniu 82 szt. w 2016r). Łączna wartość kontraktu z 2016 r. wyniosła  119 mln EUR.

Miejska strategia

Przypomnijmy, że kilka lat temu Madryt zainicjował ambitnyprogram na rzecz poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji dwutlenkuwęgla. Ostrze tej strategii skierowane jest przede wszystkim w silniki diesla.Od 2025 roku połowa floty EMT (czyli razem ponad 1500 autobusów) ma byćzasilana CNG. Z tego co już wiadomo ten udział w rzeczywistości będzie jeszczewyższy i z każdym kolejnym rokiem będzie rósł.

Komentarze