TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Madryt stawia na CNG i Citaro. Prawie 700 gazowych gwiazd!
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.07.2019 12:00:13
Madryt stawia na CNG i Citaro. Prawie 700 gazowych gwiazd!

Madryt ma jedną z największych gazowych flot w Europie, która w znacznej mierze opiera się na modelu Mercedes-Benz Citaro NGT. W przyszłym roku stolica Hiszpanii będzie miała ich już 672 sztuk.

Zdaniem właściciela wszystkich gazowych gwiazd - firmy transportowej EMT Madrid (Empresa Municipal de Transportes de Madrid) - napęd na CNG to szybki i opłacalny sposób na obniżenie emisji w lokalnym transporcie autobusowym. Dlatego przewoźnik z powodzeniem obsługuje kilkaset autobusów Mercedes-Benz Citaro NGT z napędem na gaz ziemny w stolicy Hiszpanii. W 2020 roku ich liczba - po realizacji najnowszego kontraktu - wzrośnie aż do 672 sztuk.

Madrycka historia

Mercedes rozpoczął swoją gazową współpracę z Madrytem w 2016 r., kiedy spółka EMT Madrid po raz pierwszy zamówiła łącznie 82 autobusy, w tym wersje solo Citaro NGT i przegubowe Citaro G NGT. Autobusy sprawdziły się w stolicy Hiszpanii i dlatego madrycka firma transportowa zdecydowała się na kolejne zamówienia Citaro NGT i to już w zdecydowanie większych ilościach.

Eko-cele

Flota EMT w Madrycie składa się z ok. 2000 autobusów, które pokonują ponad milion kilometrów rocznie i przewożą 425 milionów pasażerów w sieci tras o długości około 3800 kilometrów. Dzięki sieci różnych środków transportu i niezwykle regularnemu rozkładowi jazdy autobusów, lokalny transport publiczny w Madrycie jest popularny, a popyt na przejazdy miejska komunikacją rośnie. Jednocześnie zmniejszył się zauważalnie ruch samochodowy w centrum miasta.

Dlatego Madryt idzie za ciosem i samorządowa firma EMT Madrid ma do końca 2020 roku zmienić całą swoją flotę autobusową na pojazdy niskoemisyjne, a setki Citaro NGT - stacjonujące w największej w Europie zajezdni obsługującej pojazdy napędzane gazem - stanowią podstawę tej koncepcji.

Gazowe serce

Sercem Mercedes-Benz Citaro NGT jest silnik Mercedes-Benz M 936 G. Dzięki pojemności skokowej 7,7 litra jest obecnie najbardziej kompaktowym silnikiem na gaz ziemny w swojej klasie. Pionowo zainstalowany sześciocylindrowy silnik działa na CNG lub na biogaz. Z mocą 222 kW (302 KM) osiąga maksymalny moment obrotowy 1200 Nm i znacznie ogranicza limity emisji Euro 6.

Podczas korzystania z gazu ziemnego eksploatacja napędzanego gazem autobusu miejskiego jest prawie neutralna pod względem emisji CO2. Dodatkowym argumentem za korzystaniem z Mercedes-Benz Citaro NGT jest emisja hałasu, która jest do 4 dB (A) niższa niż w autobusach z silnikiem diesla. To subiektywne zmniejszenie o połowę postrzeganego poziomu hałasu.

Dzięki tym pozytywnym cechom i stosunkowo korzystnym kosztom zakupu, hiszpański operator uważa, że ​​napędzane gazem miejskie autobusy są dobrym rozwiązaniem, które w długoterminowej perspektywie połączy miasto z elektromobilnością.

Gazowy bastion

Zalety autobusów miejskich napędzanych gazem stają się jasne, gdy odwiedzasz nowoczesną zajezdnię autobusową w dzielnicy Sanchinarro, która została otwarta w 2010 r. Zajezdnia jest przystosowana do obsługi 400 autobusów CNG. Pojazdy mogą być zatankowane gazem w ciągu kilku minut - na dziewięciu stacjach jednocześnie. Specjalnie wyszkoleni pracownicy są odpowiedzialni za napełnianie zbiorników. Firma posiada również trzy inne zajezdnie, które zostały przystosowane do eksploatacji autobusów napędzanych gazem.

Na koniec dodajmy, że Citaro NGT są bardzo popularne wśród kierowców EMT Madrid. Doceniają oni nowoczesny design tych modeli i praktyczne miejsce pracy. Kabina może być indywidualnie klimatyzowana, a drzwi chroniące kierowcę i dodatkowe okno oddzielają kabinę od kabiny pasażerskiej.

Do tego przestrzeń pasażerska madryckich Citaro NGT charakteryzują się także specjalnym wyposażeniem. Dla pasażerów dostępne są m.in. podwójne gniazda USB oraz wydajniejszy system klimatyzacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
Mercedes
Hiszpania
  • Otta Norbert – 09.07.2019

    A ja, głupi, myślałem że w Gdańsku z rozmachem polecieli 🤐

  • Jan Kucharczyk – 09.07.2019

    Adam Błachewicz pacz 😍

  • Anh Minh Nguyen – 13.07.2019

    Zazdro i gratulacje :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....