Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Madryt i 400 autobusów CNG. Scania-Castrosua-Mercedes-Benz

infobus
09.03.2017 08:22
0 Komentarzy

W ramach długofalowej strategii ograniczenia emisji spalin wMadrycie, stolica Hiszpanii zamówiła kolejne autobusy zasilane gazem. Wybór EMTponowie padł na duet Scania-Castrosua oraz po raz drugi na integralnepojazdy Mercedes-Benz Citaro NGT (po zamówieniu 82 szt. w 2016 r). Łączna wartość kontraktu to 119mln EUR.

Termin dostaw 160 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich ma podwoziach Scania z zabudową CastrosuaN280 GNC został ustalony następująco:

  • 80 szt. w 2017 r.

  • 80 szt. w 2018 r.

To oznacza, że w tym roku Scania będzie miał kumulację dostawswoich podwozi dla Madrytu, gdyż najnowsza transza zbiegnie się z ubiegłorocznymkontraktem, który przewidywał dostawę w 2017 r. 46 pojazdów. Razem to 126 szt.pojazdów z logo Scania.

Z kolei Mercedes-Benz dostarczy swoje pojazdy wyprodukowanew Mannheim także w dwóch transzach:

  • 120 szt. Mercedes-Benz Citaro NGT w 2017 r.

  • 120 szt. Mercedes-Benz Citaro NGT w 2018 r.

Madryt stawia na gaz

Przypomnijmy, że kilka lat temu Madryt zainicjował ambitnyprogram na rzecz poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.Ostrze tej strategii skierowane jest przede wszystkim w silniki diesla. Od 2025roku połowa floty EMT (czyli razem ponad 1500 autobusów) ma być zasilana CNG. Ztego co już wiadomo ten udział w rzeczywistości będzie jeszcze wyższy i zkażdym kolejnym rokiem będzie rósł.

-„Dzięki niższej emisji dwutlenku węgla i zmniejszeniahałasu, udział gazowych konstrukcji w rynku autobusów miejskich rośnie na całymświcie ” ? zauważa Anna Carmo e Silva, szefowa Działu Autobusów i Autokaróww Scania. – „Sprawność autobusów Scania z silnikami CNG Euro 6 jestporównywalna z pojazdami wyposażonymi w jednostki wysokoprężne, dlatego ciesząsię one coraz większa popularnością, zwłaszcza wśród europejskich operatorów.”

Elektryczne testy

W tym roku EMT Madrid przetestowało także już dwa autobusyelektryczne. W styczniu model Irizar i2e, a w lutym egzemplarz BYD K9, cooznacza, że niebawem w stolicy Hiszpanii możemy spodziewać się elektrycznegoprzetargu.

Komentarze