Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Luxtorpeda, czyli rząd o elektrycznych autobusach [FILM]

infobus
17.02.2016 12:34
0 Komentarzy

-Proponujemy rozwiązania w skali makro, ale ich efektyodczujemy w skali mikro ? w naszych miejscach pracy, portfelach, przyzałatwianiu spraw urzędowych. W najbliższych miesiącach i latach będziemywprowadzać nasze projekty w życie”? powiedział wicepremier Morawiecki. Poniżej pokazujemyfilm z wystąpieniem ministra Morawieckiego:

{https://www.youtube.com/watch?v=JmAxUwGheA0}

Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oprze rozwój Polskina pięciu filarach:

  • reindustrializacja (wspieranie istniejących i rozwijanienowych przewag konkurencyjnych i specjalizacji polskiej gospodarki),

  • rozwój innowacyjnych firm (budowa przyjaznego otoczenia dlafirm i systemu wsparcia innowacji),

  • kapitał dla rozwoju (więcej inwestycji i budowanieoszczędności Polaków),

  • ekspansja zagraniczna (wsparcie eksportu i inwestycjizagranicznych polskich firm, reforma dyplomacji ekonomicznej, promowaniepolskich marek),

  • rozwój społeczny i regionalny (m.in. reforma szkolnictwazawodowego, włączenie obszarów wiejskich i małych miast w procesy rozwojowe).

Luxtorpeda 2.0,

W każdym z filarów zawarte są propozycje konkretnychrozwiązań, m.in.: sektorze reindustrializacji mamy pakiet Luxtorpeda 2.0,którego celem jest zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów napotrzeby komunikacji miejskiej. W efekcie mają powstać silne podmioty nawszystkich etapach łańcucha wartości w sektorze produkcji taboru komunikacjimiejskiej (autobusy elektryczne, tramwaje). Inżynieria finansowa Luxtorpedy ma opieraćsię na środkach z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata2014-2020. Będą one napływały z dwóch osi: V (Rozwój transportu kolejowego w Polsce),która przewiduje inwestycje na poziomie 5893 mln PLN oraz VI (Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach) z budżetem 2704 mln PLN.

Jak ma wyglądać geograficznie zasięg projektu Luxtorpeda 2.0pokazuje poniższa mapa. To generalnie klaster bydgosko-poznańskich firm (czyliPESA i Solaris), które już od dawna zajmują się produkcją na potrzeby transportupublicznego.

Mapa zasięgu projektu wskazuje co prawda przede wszystkim nazakłady bydgoskie i poznańskie, natomiast na pewno Ministerstwo Infrastruktury niezapomni o Newagu i Ursusie, który od niedawna także zajmuje się produkcjąautobusów elektrycznych. Poniżej założenia rządowego pakietu Luxtorpeda 2.0,:

Cel:

  • Zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów napotrzeby komunikacji miejskiej

  • Zakładany efekt: Budowasilnych podmiotów na wszystkich etapach łańcucha wartości w sektorze produkcjitaboru komunikacji miejskiej (autobusy elektryczne, tramwaje)

Przesłanki rynkowe

  • Duże projekty planowane w perspektywie 2014-2020

  • Rosnący na całym świecie popyt na pojazdy z napędemniskoemisyjnym

Potencjał na kolejne projekty

  • Polskie pociągi metra

  • Pociągi regionalne

  • Stworzenie aglomeracji łódzko-warszawskiej w oparciu oszybką kolej.

Tak według rządu powinna wyglądaćspecjalizacja regionalna (Ministerstwo Rozwoju),

Komentarze