Lux Express wchodzi do Polski

infobus
10.02.2015 11:35
0 Komentarzy

Estoński przewoźnik Lux Express już oficjalnie w Polsce. Na dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor generalny Hannes Saarpuu otwarcie zapowiada, że jego firma chce wypełnić lukę, jaka powstała między drogimi pociągami PKP Intercity i nie chodzi tu tylko o Pendolino a pociągami tanimi, które nie oferują wysokiego standardu. Między nimi są jeszcze auta osobowe. Lux Express chce także skusić na pokłady swoich autobusów właśnie kierowców, którzy obecnie wybierają samochody. Dotychczas estońska firma znana była w naszym kraju pod marką Simple Express, oferującą połączenia na trasach z Berlina do stolic krajów nadbałtyckich.  Czym kusi estoński przewoźnik? Przede wszystkim komfortem i tańszymi biletami. Przewoźnik od marca uruchomi 7 kursów na trasie Kraków ?Warszawa ?Kraków. Do ich obsługi zakupionych zostało 5 wspomnianych Irizarów. Na ich pokładzie pasażer będzie miał do dyspozycji zestawy multimedialne z tabletem na poprzedzającym siedzeniu, gorące napoje, klimatyzację i komfortowe fotele. Wszystko w cenie biletu. Standard autobusów rzeczywiście imponujący, ale porównywalny z tym, co dziś proponuje PolskiBus.com. Przewagą Estończyków są gadżety w postaci tabletów z treściami multimedialnymi.  Skoro już o biletach wspomnieliśmy to za pokonanie trasy Kraków ?Warszawa zapłacimy maksymalnie 59 zł. Przewoźnik przygotował też cenę promocyjną ?15 zł. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny pakiet zniżek. I tak w ramach programu lojalnościowego PINS pasażerowie, którzy odbędą 11-25 podróży z Lex Express dostaną na kolejne wyjazdy 15 % zniżki. Dalej, ci, którzy wybiorą przewoźnika 26-40 razy zyskają 30%, zaś VIP-y, czyli ci z ponad 40 kursami dostaną 40% zniżki. Czas przejazdu na trasie Kraków ?Warszawa to 4 godziny i 25 minut. Hannes Saarpuu zdaje sobie sprawę z tego, że pociąg jadący CMK jest bezkonkurencyjny. Ale i drogi ?zastrzega. Dodajmy, że Lux Express chce przełamać także monopolistyczną pozycję PolskiegoBusa.com. Czerwone autobusy zatrzymują się po drodze do stolicy Małopolski w Kielcach, Estończycy pojadą non stop. Nie będzie biletów za 1 zł. Jak podkreśla Saarpuu określono nie minimalną a maksymalną cenę biletu. Według ambitnych planów przewoźnika trasa Kraków ?Warszawa ma być dopiero początkiem ekspansji. Na razie przewoźnik ma 5 autobusów. Dalszy rozwój firmy zakłada flotę na poziomie 80 pojazdów. Jeszcze w te wakacje ma ich być 15. Także latem Lux Express chce uruchomić kolejne połączenia. Gdzie? To na razie tajemnica. W kręgu zainteresowania Estończyków pozostają kursy z Warszawy do: Gdańska, Olsztyna, Białegostoku, Kielc, Wrocławia, Łodzi Poznania i Torunia. Na wszystkich obecny jest także PolskiBus.com. Szykuje się zatem ciekawa rywalizacja. Do 2019 roku przewoźnik planuje uruchamiać po 2-3 trasy rocznie.

Komentarze