TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lux Express vs. PolskiBus
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 20.03.2015 23:30:36 9 komentarzy
Lux Express vs. PolskiBus

Wielka wojna cenowa Estończyków z Szkotami na trasie łączącej Warszawę z Krakowem. Zaczęło się od obniżenia cen przez PolskiBus.com ?do 12 zł. W odpowiedzi Lux Express przebił tą ofertę niedzielną promocją od 9 zł. Co zrobił konkurent? W mailingu do klientów napisał: -?Jeżeli znajdziesz niższą cenę na połączenie autokarowe pomiędzy tymi miastami poinformuj nas o tym, a my ją obniżymy!?To argument doskonale znany z reklam Castoramy, jednak po raz pierwszy zastosowany w branży transportowej. Nie do końca wiadomo w jaki sposób PolskiBus obniży cenę ?czy indywidulanie czy systemowo, ale jak na razie to Lux Express ma w swoim cenniku atrakcyjniejszą ofertę. Kupując bilet w niedzielę (22.03) za podróż w dniach 23-26 marca (poniedziałek-czwartek) pasażerowie zapłacą za podróż estońskim autokarem tylko 9 zł. Aby znaleźć taki bilet nie trzeba wpisywać kodu promocyjnego ?cena pojawi się automatycznie. Tak tanie bilety obowiązują zarówno w relacji Warszawa - Kraków, jak i Kraków ?Warszawa. Jak podkreśla Lux Express liczba promocyjnych biletów jest ograniczona. Estończycy dodatkowo zachwalają swoje autobusy Irizar i6 jako gwarantujące najwięcej przestrzeni na nogi, a także jako jedyne na naszym rynku oferujące dostęp do pokładowego centrum rozrywki (poprzez dotykowe tablety zamontowane w oparciu każdego fotela).

Jednak najważniejszym argumentem jest czas podróży: Lux Express wg rozkładu jazdy wykonuje kursy w tej relacji w ciągu rekordowych 4 godzin 25 minut. Z kolei PolskiBus jedzie o pół godziny dłużej, ale zatrzymuje się w Radomiu i Kielcach. Warto tutaj zauważyć, że promocja biło-czerwonego przewoźnika dotyczy tylko bezpośrednich połączeń. Jeżeli kupimy kurs z Krakowa do Radomia czy Kielc zapłacimy zdecydowanie drożej niż do Warszawy. Ponadto przewoźnik podkreśla, że oferuje na tej trasie 10. dogodnymi połączeń, a jego autokary mają możliwość zabrania wózka inwalidzkiego. I to jest rzeczywiście konkretny argument. Lux Express tego nie ma. Natomiast obie firmy oferują uchylne wygodne skórzane fotele, klimatyzację, toaletę, bezpłatne Wi-Fi czy gniazdka elektryczne. To jest już standardem.

Tak ostro konkurencja powoduje, że pasażerowie mogą tylko zacierać ręce. A to dopiero początek cenowej wojny. Lux Express planuje dalszą ekspansję na krajowych liniach, a zapewne za moment pojawi się u nas także niemiecki gigant ?MeinFernbus FlixBus, który jak na razie jest zajęty ekspansją w Europie Zachodniej i uruchamia nowe połączenia do Paryża. Na pewno nie zapomni jednak o wschodnich kierunkach, gdzie jak pokazuje przykład pozostałych zagranicznych konkurentów ?wejść na rynek jest zadziwiająco łatwo. W naszym kraju kompletnie nie działa ochrona rodzinnych przewoźników, a próba walki podjęta przez lubelskich przewoźników ?mimo, że skuteczna ?za moment zaginie w medialnym szumie o kolejnych, jeszcze tańszych biletach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lux Express
PolskiBus
Kraków
Warszawa
  • wersatis – 21.03.2015

    Lubelskie bydlobusy konkurencją dla PB. Wolne żarty. Jedyna sensownym konkurentem na trasie Warszawa Lublin jest Albatrosbus jezdzacy autobusami. Po co Państwo polskie ma chronic gangsterów busiarskich?

  • chłodnym okiem – 21.03.2015

    Polska to i tak już niczego nie chroni rozpieprzyli całą gospodarkę banki, handel, przemysł ciężki teraz transport - jesteśmy tylko wyrobnikami obcego kapitału tak jak by niemożna było budować w swoim kraju dobrobytu dla samych siebie. Ale po co lepiej jak obce firmy/ banki transferują setki miliardów rocznie za granicę a kierowca w takim niby Polskim busie czy tym Luxexpresie zapieprza po kilkanaście godzin za pewnie 600 euro miesięcznie bo przy takich stawkach za bilet to przecież cudów niema - normalnie super.

  • Krecik – 21.03.2015

    Skoro nasz rynek przez tyle lat nie umiał się przygotować na konkurencję, to za czym płakać. Posiadanie PKSów, które uważają, że im się należy i że to "ich trasy" jest głupotą, która sprawia, że jeździmy coraz starszymi i gorszymi pojazdami. To, że wchodzą firmy z dużym kapitałem wprowadzając nowy standard, to akurat dobrze, szkoda jedynie, że takiego standardu wcześniej nie wprowadziły polskie firmy, to by się szkot z estończykiem zastanowili dwa razy.

  • lol – 21.03.2015

    Piękne czasy. Tak tanio nie było nigdy ale polak będzie dalej narzekał. Teraz narzekamy ze tanio a i kolej upadnie przez autobusy. I że upadła jakieś śmieszna państwowe firmy transportowe. Jesteście żałośni jak cały ten kraj. Tanio źle. Drogo źle. Szybko źle. Wygodnie źle. Zawsze źle.

  • rodak – 23.03.2015

    1. Tylko że sama w sobie linia Warszawa-Kraków jest nieporozumieniem skoro podróż pendolino trwa 2 godziny. Frekwencja też nie jest więc wysoka. 2. PolskiBus sobie poradzi bo inne kierunki zarabiają a LuxExpress jak ograniczy się tylko do tej relacji wtopi sporo kasy..

  • rysiek p – 23.03.2015

    Żebyś się nie zdziwił

  • PKSol – 23.03.2015

    Polonus na tej trasie 50 zł. Można za to zwiedzić Białobrzegi, Grójec, Skarżysko czy Jędrzejów. A nie tak tylko śmignąć.

  • Byle tanio... – 24.03.2015

    Jak czytam te wasze rzygowiny intelektualne to sie dziwie że ten kraj jeszcze istnieje. Po co się zbroić i walczyć jak Polaczka można kupic za złotówkę, a za 1EURO sam sobie w łeb strzeli

  • jozef – 14.07.2015

    Mial polski bus jeździć z lublina do Katowic. Krakowa Pragi ale jakość cicho tylko Warszawa i Rzeszów to przez ty gaksteru busiarzy dla czego nato pozwalamy do Rzeszów uruchamiają a Lublin. Biala plama w poloczeniach

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....