TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lux Express vs. PolskiBus
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 20.03.2015 23:30:36 9 komentarzy
Lux Express vs. PolskiBus

Wielka wojna cenowa Estończyków z Szkotami na trasie łączącej Warszawę z Krakowem. Zaczęło się od obniżenia cen przez PolskiBus.com ?do 12 zł. W odpowiedzi Lux Express przebił tą ofertę niedzielną promocją od 9 zł. Co zrobił konkurent? W mailingu do klientów napisał: -?Jeżeli znajdziesz niższą cenę na połączenie autokarowe pomiędzy tymi miastami poinformuj nas o tym, a my ją obniżymy!?To argument doskonale znany z reklam Castoramy, jednak po raz pierwszy zastosowany w branży transportowej. Nie do końca wiadomo w jaki sposób PolskiBus obniży cenę ?czy indywidulanie czy systemowo, ale jak na razie to Lux Express ma w swoim cenniku atrakcyjniejszą ofertę. Kupując bilet w niedzielę (22.03) za podróż w dniach 23-26 marca (poniedziałek-czwartek) pasażerowie zapłacą za podróż estońskim autokarem tylko 9 zł. Aby znaleźć taki bilet nie trzeba wpisywać kodu promocyjnego ?cena pojawi się automatycznie. Tak tanie bilety obowiązują zarówno w relacji Warszawa - Kraków, jak i Kraków ?Warszawa. Jak podkreśla Lux Express liczba promocyjnych biletów jest ograniczona. Estończycy dodatkowo zachwalają swoje autobusy Irizar i6 jako gwarantujące najwięcej przestrzeni na nogi, a także jako jedyne na naszym rynku oferujące dostęp do pokładowego centrum rozrywki (poprzez dotykowe tablety zamontowane w oparciu każdego fotela).

Jednak najważniejszym argumentem jest czas podróży: Lux Express wg rozkładu jazdy wykonuje kursy w tej relacji w ciągu rekordowych 4 godzin 25 minut. Z kolei PolskiBus jedzie o pół godziny dłużej, ale zatrzymuje się w Radomiu i Kielcach. Warto tutaj zauważyć, że promocja biło-czerwonego przewoźnika dotyczy tylko bezpośrednich połączeń. Jeżeli kupimy kurs z Krakowa do Radomia czy Kielc zapłacimy zdecydowanie drożej niż do Warszawy. Ponadto przewoźnik podkreśla, że oferuje na tej trasie 10. dogodnymi połączeń, a jego autokary mają możliwość zabrania wózka inwalidzkiego. I to jest rzeczywiście konkretny argument. Lux Express tego nie ma. Natomiast obie firmy oferują uchylne wygodne skórzane fotele, klimatyzację, toaletę, bezpłatne Wi-Fi czy gniazdka elektryczne. To jest już standardem.

Tak ostro konkurencja powoduje, że pasażerowie mogą tylko zacierać ręce. A to dopiero początek cenowej wojny. Lux Express planuje dalszą ekspansję na krajowych liniach, a zapewne za moment pojawi się u nas także niemiecki gigant ?MeinFernbus FlixBus, który jak na razie jest zajęty ekspansją w Europie Zachodniej i uruchamia nowe połączenia do Paryża. Na pewno nie zapomni jednak o wschodnich kierunkach, gdzie jak pokazuje przykład pozostałych zagranicznych konkurentów ?wejść na rynek jest zadziwiająco łatwo. W naszym kraju kompletnie nie działa ochrona rodzinnych przewoźników, a próba walki podjęta przez lubelskich przewoźników ?mimo, że skuteczna ?za moment zaginie w medialnym szumie o kolejnych, jeszcze tańszych biletach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lux Express
PolskiBus
Kraków
Warszawa
  • wersatis – 21.03.2015

    Lubelskie bydlobusy konkurencją dla PB. Wolne żarty. Jedyna sensownym konkurentem na trasie Warszawa Lublin jest Albatrosbus jezdzacy autobusami. Po co Państwo polskie ma chronic gangsterów busiarskich?

  • chłodnym okiem – 21.03.2015

    Polska to i tak już niczego nie chroni rozpieprzyli całą gospodarkę banki, handel, przemysł ciężki teraz transport - jesteśmy tylko wyrobnikami obcego kapitału tak jak by niemożna było budować w swoim kraju dobrobytu dla samych siebie. Ale po co lepiej jak obce firmy/ banki transferują setki miliardów rocznie za granicę a kierowca w takim niby Polskim busie czy tym Luxexpresie zapieprza po kilkanaście godzin za pewnie 600 euro miesięcznie bo przy takich stawkach za bilet to przecież cudów niema - normalnie super.

  • Krecik – 21.03.2015

    Skoro nasz rynek przez tyle lat nie umiał się przygotować na konkurencję, to za czym płakać. Posiadanie PKSów, które uważają, że im się należy i że to "ich trasy" jest głupotą, która sprawia, że jeździmy coraz starszymi i gorszymi pojazdami. To, że wchodzą firmy z dużym kapitałem wprowadzając nowy standard, to akurat dobrze, szkoda jedynie, że takiego standardu wcześniej nie wprowadziły polskie firmy, to by się szkot z estończykiem zastanowili dwa razy.

  • lol – 21.03.2015

    Piękne czasy. Tak tanio nie było nigdy ale polak będzie dalej narzekał. Teraz narzekamy ze tanio a i kolej upadnie przez autobusy. I że upadła jakieś śmieszna państwowe firmy transportowe. Jesteście żałośni jak cały ten kraj. Tanio źle. Drogo źle. Szybko źle. Wygodnie źle. Zawsze źle.

  • rodak – 23.03.2015

    1. Tylko że sama w sobie linia Warszawa-Kraków jest nieporozumieniem skoro podróż pendolino trwa 2 godziny. Frekwencja też nie jest więc wysoka. 2. PolskiBus sobie poradzi bo inne kierunki zarabiają a LuxExpress jak ograniczy się tylko do tej relacji wtopi sporo kasy..

  • rysiek p – 23.03.2015

    Żebyś się nie zdziwił

  • PKSol – 23.03.2015

    Polonus na tej trasie 50 zł. Można za to zwiedzić Białobrzegi, Grójec, Skarżysko czy Jędrzejów. A nie tak tylko śmignąć.

  • Byle tanio... – 24.03.2015

    Jak czytam te wasze rzygowiny intelektualne to sie dziwie że ten kraj jeszcze istnieje. Po co się zbroić i walczyć jak Polaczka można kupic za złotówkę, a za 1EURO sam sobie w łeb strzeli

  • jozef – 14.07.2015

    Mial polski bus jeździć z lublina do Katowic. Krakowa Pragi ale jakość cicho tylko Warszawa i Rzeszów to przez ty gaksteru busiarzy dla czego nato pozwalamy do Rzeszów uruchamiają a Lublin. Biala plama w poloczeniach

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....