TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Luksemburg zamawia podwójnie przegubowe hybrydy
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.01.2015 20:48:16 2 komentarze
Luksemburg zamawia podwójnie przegubowe hybrydy

Ostatnio informowaliśmy o nowatorskim projekcie Solarisa, który chce zbudować podwójne przegubowy autobus hybrydowy z wykorzystaniem ogniw paliwowych. O popycie na takie konstrukcje świadczy fakt, że Luksemburg odebrał właśnie trzy takie pojazdy, które wykonał szwajcarski Hess i niemiecki Vossloh Kiepe. Pojazdy trafiły do taboru spółki Voyages Emile Weber. Długość aluminiowych konstrukcji o nazwie 'LighTram' to 24 m. Historia współpracy obu firmy przy tego typu projektach sięga roku 2009, kiedy obaj partnerzy przedstawili pierwszą generację podwójnych autobusów przegubowych hybrydowych. Trafiły one właśnie do Luksemburga. Przez okres pięciu lat bez większych problemów funkcjonowały one w miejskiej komunikacji i stąd też najnowsza decyzja przewoźnika o powiększeniu ich floty. Zgodnie z dotychczasowym podziałem ról ?Hess wykonał gotowe pojazdy, a Vossloh Kiepe uzbroił je we wszystkie urządzenia trakcji elektrycznej, pokładowy system zasilania oraz akumulatory. Zgodnie z wymaganiami klienta, pojazdy są przystosowane do pokonania 3 km strefy zerowej emisji w centrum miasta ?bez załączania silników diesla, pracując tylko w trybie bateryjnym. Aby spełnić ten wymóg, niemiecko-szwajcarskie konsorcjum jeszcze bardziej odchudziło całą konstrukcję i zastosowało akumulatory litowo-jonowe z fosforanu żelaza. Są one ładowane za pomocą generatora diesla, który z kolei napędzany jest przez wysokoprężny silnik (najprawdopodobniej marki Cummins) Euro 6 o mocy 220 kW. Ponadto energia kinetyczna, która powstaje podczas hamowania, jest tymczasowo przechowywana w bateriach, a następnie wykorzystywana do napędu dwóch elektrycznych silników trakcyjnych o mocy 120 kW, które napędzają dwie z czterech osi. W ten sposób pojazd nie tylko posiada dobre właściwości jezdne i super bezpieczne ?elektryczne?hamulce, ale także wysoki stopień odzysku energii. Pełne ładowanie hybrydowych konstrukcji odbywa się podczas nocnego postoju na terenie zajezdni ?poprzez wtyczkę plug-in. Zastosowany inteligentny system zarządzanie energią (z GPS) zapewnia optymalną równowagę pomiędzy dobrą dynamiką dwuprzegubowych autobusów, a stopniem naładowania baterii.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
Vossloh Kiepe
Luksemburg
Hess
  • – 25.01.2015

    Voyages Emile Weber posiada łącznie 6 hybrydowych dwuprzegubowych Hessów, oprócz tego 1 Van Hoola AGG300. Inny przewoźnik z Luksemburga - Sales Lentz - posiada 3 AGG300 i 5 hybrydowych Exquicity 24.

  • hesw – 27.01.2015

    No fakt fascynujace autobusy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....