TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin zamówi 15 bateryjnych trolejbusów. I kwartał 2017
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.12.2016 14:51:10 5 komentarzy
Prezydent Krzysztof Żuk człowiekiem roku Smart City

Dwa dni temu Lubelski Zarząd Dróg i Mostów ogłosił przetarg na przedłużenie trakcji trolejbusowej na ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej. Wkrótce ? pod tę inwestycję - ZTM Lublin zamówi 15 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem bateryjnym. To oznacza, że nowe lubelskie osiedla (m.in. wzdłuż ul. Jana Pawła II w rejonie Gęsiej) połączą z miastem nowoczesne autobusy "na szelkach". To jednocześnie początek trolejbusowych zakupów Lublina w ramach nowych unijnych funduszy.

Nowa sieć trolejbusowa ma sięgać od skrzyżowania z Granitową do al. Kraśnickiej, zaś na samej al. Kraśnickiej nowy odcinek trakcji połączy się z tym doprowadzonym do pętli na Węglinie. ZDM Lublin chce, aby inwestycja z podstacją zasilającą został wykonana najpóźniej do końca sierpnia 2017 r. W tej sytuacji, realnie rzecz biorąc, nowe trolejbusy na nowej linii mogą pojawić się gdzieś na początku 2018 r. Tyle czasu zabiorą proceduralne odbiory, podłączenie zasilania i oczekiwanie na nowe pojazdy.

W ramach tej inwestycji najprawdopodobniej powstaną dwie nowe linie, aczkolwiek ZTM Lublin cały czas analizuje sytuację i wybiera najlepszy scenariusz. Najbardziej prawdopodobny polega na wydłużeniu tras trolejbusów z linii 151 i 161, które teraz mają swoje pętle na Węglinie. W tej wersji trolejbusy miałyby jeździć al. Kraśnicką oraz ul. Jana Pawła II i docierać do pętli "os. Poręba".

Pod tę inwestycję ZDM-u, Lublin chce uruchomić przetarg na zakup 15 szt. niskopodłogowych przegubowych trolejbusów - i to już w I kwartale 2017 r. Wszystkie mają być wyposażone w dodatkowe baterie, które umożliwią przejechanie kilkukilometrowych odcinków bez zasilania z sieci trakcyjnej.

I uwaga - jak zastrzega ZTM - najbliższe zamówienie ma być pierwszym z serii zakupów nowych trolejbusów, jakie przygotowuje Lublin ? oczywiście w oparciu o nową perspektywę finansową unijnych funduszy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
ZTM Lublin
trolejbus
  • Troll – 18.12.2016

    O tym, że trolejbusy ostatecznie zwyciężą w wyścigu z autobusami elektrycznymi, zapowiadałem już ...chwilę po znamiennych słowach Olszewskiego (że niby diesel umarł...) a minęło już od tego czasu z 10 lat. Baterie w będących obecnie "na czasie" autobusach elektrycznych to około 30 - 40 wirtualnych pasażerów. (...), Trolejbusy pozbawione są tej wady i uważam, że idea trolejbusów jest dla przewoźników najbardziej opłacalna zarówno pod względem ekonomicznym, ekologicznym jak i logistycznym. Zatem trzymam kciuki za Lublin !

  • TomTom – 19.12.2016

    @trollW przypadku miast, które posiadają już trolejbusy i mają całą trolejbusową infrastrukturę, byłoby absolutną głupotą odchodzić od pewnego, niezawodnego zasilania z sieci.Miasta, w których takiej infrastruktury nie ma będą szły w kierunku baterii. Szybkie ładowanie z pantografu (co w przypadku posiadania metra lub sieci tramwajowej wymaga minimalnej inwestycji w infrastrukturę i pozwala na wykorzystanie autobusów elektrycznych z mniejszą pojemnością baterii. W mniejszych miejscowościach, przy niskich taktach budowanie twardej infrastruktury trolejbusowej też nie da tak wspaniałych efektów. Trolejbusy nie wyginą, w większości miast będą się nadal rozwijać (co widać w naszym kraju), ale nie spodziewam się gigantycznego wykwitu nowych sieci trolejbusowych.Za Lublin i za kolejne przegubowe trolejbusy w naszym kraju też trzymam kciuki!

  • kierowca z lu – 19.12.2016

    Tylko żeby przetarg nie okazał się tak przygotowany , że wygra ta lokalna tandeta , którą to zostaliśmy już pokarani , bo ta super jakość i wykonanie już rdzewieje i przecieka.

  • LU – 20.12.2016

    TYLKO URSUS !!!

  • Barti:) – 21.12.2016

    LU!! Precz z badziewnym niczym znaczącym Ursusem, lokalna firma to firma nie mają dobrego opracowywania strategi na Trolleybusy to że wygrali w Lublinie nie świadczy to że mają pojęcie na ten temat, moim zdaniem Solaris to firma od lat która nigdy nie zawiodła jeśli chodzi o dostawy zdarzało się lekkie usterki lecz nie takie jak miał Ursus przy odbiorach przez zarząd jak wszystko się opóźniło ale to inny temat tabu. Lublin zasługuję na markę która jest na rynku i spełnia wszystkie wymagania i zna się na specyfikacjach jakie należy rozwiązywać aby klient był zadowolony ze swojego produktu. :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....