TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin z nowym odcinkiem trakcji trolejbusowej
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.01.2018 11:05:40 13 komentarzy
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Od dziś, 15 stycznia w Lublinie funkcjonuje nowy odcinek trakcji trolejbusowej. Sieć zawisła na odcinku ul. Jana Pawła II od skrzyżowania z al. Kraśnicką do krańca na Osiedlu Poręba. Do jej obsługi skierowano linię trolejbusową nr 161.

Nowy odcinek trakcji trolejbusowej kosztował miasto niespełna 5,5 mln PLN brutto. Jego wykonawcą była firma ZUE z Krakowa. Ciągnie się on od pętli końcowej na Węglinie przy al. Kraśnickiej, następnie odbija na wschód wzdłuż ul. Jana Pawła II i dociera do krańca Osiedle Poręba, który zlokalizowany jest przy ul. Granitowej. Nowa trasa ma długość ok. 3 km.

Pierwotnie Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zakładał, że wydłużeniu ulegną trasy przejazdu trolejbusów linii nr 151 i 161. Jednak plany uległy małej zmianie. Wydłużona zostanie na razie trasa linii 161. Zamiast kończyć kursy na krańcu Węglin, trolejbusy pojadą wzdłuż nowych osiedli przy ul. Jana Pawła II. Nie wpłynie to na zmianę częstotliwości tego połączenia.

Na razie trolejbusy wzdłuż nowych osiedli nie pojadą zbyt często. Spowodowane jest to tym, że kraniec na Osiedlu Poręba ma ograniczoną przepustowość. To główny powód, dla którego ZTM nie zdecydował się na przedłużenie także linii nr 151, która obecnie jest najczęściej kursującym połączeniem, jakie oferuje lubelska komunikacja miejska.

Ale stan ten ma ulec już za dwa lata zmianie. Pełna obsługa nowego odcinka sieci trakcyjnej na ul. Jana Pawła II będzie możliwa dopiero po modernizacji pętli na Osiedlu Poręba, która jest zaplanowana na rok 2020. Wtedy kraniec będzie miał możliwość przyjęcia większej niż obecnie ilości trolejbusów i autobusów.

To jednak nie jedyny nowy odcinek trakcji trolejbusowej, o który powiększy się lubelska sieć. Miasto wyłoniło już wykonawców m.in. przedłużenia trakcji z ul. Chodźki na Czechów, a także z ul. Mełgiewskiej do ul. Grygowej. Inwestycje mają z jednej strony domknąć obecną sieć (mowa o drugim odcinku) oraz zapewnić obsługę kolejnej części Lublina zeroemisyjnym transportem, jakim są trolejbusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
ZTM Lublin
trolejbus
  • tymek – 15.01.2018

    taki zeroemisyjny to ten transport nie jest. Elektrowniew Polsce kopcą na potęgę, a "dobra zmiana" ukrecila łeb elektrowniom wiatrow i wspiera wegiel

  • Xms – 15.01.2018

    A już niebawem Lublin z trzydziestką Solarisów Urbino 18 III generacji! Brawo Lublin! Wszyscy idą do przodu, tylko wy wstecz.

  • YoYo – 15.01.2018

    ^^^ XmsNaprawdę Lublin kupił III generację? :D Niezła beka :D. Jeśli to prawda to tylko współczuć takich rajców co to jak nie 53 prototypy autosana, to kupią 30 Solarisów poprzedniej generacji w ile to już lat po premierze IV generacji... 3? 4?

  • Anzelmoniusz – 15.01.2018

    tymek zerknij na komin takowej elektrowni,porównaj z rurami kilku samochodzików i wydedukuj.Jak będziesz mądry to dojdziesz do wniosku że dymek jest porównywalny ale z elektrowni zasilasz pół województwa a w tych samochodzikach to tylko kilka tłustych dupek przewieziesz.

  • tymonek – 15.01.2018

    xms - a oparu nowych ursusach na szelkach zapomniałeś czy wstyd ci ?

  • abc – 15.01.2018

    YoYo: Lublin naprawdę kupił 3 generację. Dotyczy to zarówno zakupu przegubów przez ZTM, jak i MPK. Pierwsze wozy są na ukończeniu i można je spotkać w okolicach fabryki na jazdach próbnych. Nie od dziś wiadomo, że infobus lubi się mylić.

  • abc – 15.01.2018

    Co więcej - pilnie obserwujcie, co przyjedzie do Grudziądza. To dopiero będzie zaskoczenie.

  • XYZ – 15.01.2018

    abc: Wiesz może, jaki pulpit zastosowano do tych SU 18 III dla Lublina? A sam fakt zakupu przez miasto wojewódzkie III generacji, gdzie nawet malutkie miasta wchodzą od dłuższego czasu w IV, to bardzo delikatnie mówiąc obciach...

  • Pytanie – 16.01.2018

    Mam pytanie do wszystkich biadolących, że Lublin kupił III generacje.Co kasa wam się nie zgadza. Chcielibyście na większą skroić Lublin.Pazerne pyry z oblechowa.

  • Ursus C-330 przegubowy – 16.01.2018

    Śmieszne są te lamenty o generacji. Nie ma to żadnego znaczenia poza ambicjonalnym. Gimby się nadymają a Lublin robi swoje. Ofensywa trolejbusowa na wielką skalę. Nie wiem tylko po co w ogóle wyróżniać linie trolejbusowe w rozkładach, skoro jeżdżą także bez trakcji a linie autobusowe bywają obsługiwane przez trolejbusy na znacznych odcinkach.

  • abc – 16.01.2018

    @XYZ: Actia, ale ta "stara" wersja.

  • solaris2284 – 17.01.2018

    Obciach,zależy dla kogo;trzecia generacja ma bardziej wyjściową mordkę,jest fajnie symetryczna,całość pasuje do barw miejskich,autobusy są już opatrzone,dograne,a 4 generacja jest nazbyt fikuśna,przesadziście powyginana i ciężko sobie wyobrazić lubelskie malowanie tak z przodu jak i z boku pojazdu.Aczkolwiek gdyby symbolicznie znalazł się jeden nowy na 29 starych byłoby chociaż ciekawie .

  • solaris2284 – 17.01.2018

    Jeszcze sprawa trajtków 161.Nikt o zdrowych zmysłach z Poręby nie jeździ tą linią,Po co ktoś miałby jechać do celu okrężną drogą i to dużo dłużej.Ktoś,kto wymyślił przebudowę pętli na Węglinie z brakiem możliwości wyjazdu z niej w lewo w stronę Poręby powinien za to słono zapłacić.Jest winien tej sytuacji,że mieszkańcy okolic ul.Jana Pawła II nie mogą korzystać z trolejbusów,by najkrótszą drogą dotrzeć w kierunku centrum miasta.Sytuacja poprawić ma się dopiero za kilka lat,kiedy miasto wybuduje kolejną w okolicy pętlę niedaleko skrzyżowania al.Kraśnickiej i ul. JPII.Póki co linia 161 wykorzystywana będzie po to,by złomiarze nie zwinęli sieci tak jak sieć PKP na Śląsku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....