TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin z nowoczesną zajezdnią dla trolejbusów
PAP - Opublikowano: 12.04.2015 19:36:42 6 komentarzy
Lublin z nowoczesną zajezdnią dla trolejbusów

Nową zajezdnię dla 100 trolejbusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie oddano w piątek do użytku. Budowa zajezdni, wraz z zapleczem do obsługi i naprawy trolejbusów, kosztowała 42 mln zł.

- To największa i najbardziej nowoczesna zajezdnia w Polsce. Nowością jest system Vetra umożliwiający automatyczne sterowanie zwrotnicami na terenie zajezdni ?mówił Prezes Zarządu MPK Lublin, Tomasz Fulara.Inwestycja jest częścią Zintegrowanego Systemu Miejskiego Transportu Publicznego, największego projektu unijnego, jaki realizuje miasto Lublin.  Nowa zajezdnia przystosowana jest do obsługi 100 trolejbusów oraz 25 pojazdów zaplecza technicznego. Dla trolejbusów wybudowano dwie duże wiaty, pod którymi będą parkować pojazdy. Zbudowana została też hala obsługowo-naprawcza z nowoczesną myjnią, lakiernią oraz w pełni wyposażone warsztaty dla elektromonterów i mechaników m.in. w urządzenia do kontroli hamulców czy monitorowania stanu technicznego pojazdu. W zajezdni funkcjonuje też specjalny system umożliwiający automatyczne sterowanie zwrotnicami na terenie zajezdni. Ułatwia on kierowcom trolejbusów manewrowanie pojazdem i ustawianie go w określonym miejscu zajezdni, bez konieczności ?tak jak dotychczas - samodzielnego sterowania zwrotnicami.

Nowa lokalizacja

Nową zajezdnię trolejbusową ulokowano na obrzeżach miasta, w sąsiedztwie funkcjonującej tu zajezdni autobusowej. Wykonawcą robót była warszawska firma BUDIMEX S.A. Fulara powiedział, że MPK ma obecnie 97 trolejbusów, z czego 80 proc. taboru ma nie więcej niż trzy lata. Dodał, że do nowej zajezdni trolejbusy będą sukcesywnie przenoszone w ciągu miesiąca. Teren dotychczasowej zajezdni trolejbusowej przy al. Kraśnickiej został już sprzedany. Budowa zajezdni trolejbusowej kosztowała 42 mln zł. To jeden z elementów programu Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego - największego miejskiego projektu współfinansowanego ze środków unijnych. Jest to projekt kompleksowej modernizacji obejmujący m.in. wymianę taboru, czyli zakup 100 nowych autobusów i 70 nowych trolejbusów, a także budowę ponad 25 km nowych linii trolejbusowych oraz zajezdni dla tych pojazdów. Łączna wartość projektu wynosi ponad 520 mln zł, z czego przeszło 310 mln zł to dofinasowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 ?2013.

Czas na ITS

Ostatnim elementem programu jest budowany obecnie w Lublinie Inteligentny System Zarządzania Ruchem. System ten, wykorzystujący sygnalizację świetlną (połączoną światłowodami) ma preferować transport komunikacji miejskiej, ale też upłynnić ruch w mieście. System obejmie 65 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną (ponad połowę w mieście) znajdujących się na głównych, najbardziej zatłoczonych ulicach oraz na drogach prowadzących do obwodnicy miasta lub tras wylotowych z Lublina w kierunku Rzeszowa, Warszawy, Zamościa. System będzie kosztował blisko 28 mln zł. Ma być gotowy do końca października. -?Poza Lublinem nikt tak kompleksowo nie inwestuje w transport zbiorowy??powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Żuk zapowiedział kontynuowanie projektu rozwoju transportu publicznego w oparciu o fundusze unijne z nowej perspektywy finansowej. W kolejnych etapach planowany jest zakup m.in. autobusów elektrycznych, a także rozbudowa Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem o kolejne rejony miasta. - Poza Lublinem nikt tak kompleksowo nie inwestuje w transport zbiorowy. Mamy tabor trolejbusowy, ale i autobusowy. Mamy nową zajezdnię, trakcję trolejbusową oraz nowe drogi. I chcemy ten ponad 520 mln projekt z tej perspektywy unijnej, która minęła, kontynuować w nowej perspektywie. Liczymy na co najmniej tyle samo środków. Jesteśmy zainteresowani zakupem kolejnych nowych autobusów i trolejbusów. Stawiamy na zeroemisyjny, ekologiczny transport, m.in. autobusy elektryczne ?mówił podczas przekazania obiektu Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zajezdnia
Lublin
trolejbus
  • niezadowolony – 13.04.2015

    Tylko żeby znowu nie kupili tej tandety marki UrsusoBogdan

  • niezadowolony – 13.04.2015

    Tylko żeby znowu nie kupili tej tandety marki UrsusoBogdan

  • criters – 14.04.2015

    Brawo Lublin! Ogromnie cieszy fakt, iż Lublin wykorzystuje daną szanse. Jeszcze bardziej cieszy zapowiedź kolejnych planów. Pozostaje tylko życzyć, aby te plany przekuły się w rzeczywistość. Tak trzymać!

  • Lublinianin – 14.04.2015

    Gdynia testuje trolejbusy z zasiegiem 20 km bez trakcji z normalna dynamiką jazdy. Boże strzeż nas przed kolejnymi wynalazkami typu Ursus.

  • Lublinianin2 – 14.04.2015

    Ojcze nasz....A całe to ursusowe plemie co pod lekką górkę udaje że jedzie......

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....