TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin wybiera przegubowe trolejbusy Ursusa
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.05.2017 19:33:44 28 komentarzy
Lublin wybiera przegubowe trolejbusy Ursusa

Bez niespodzianek w Lublinie. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wybrał ofertę Ursusa jako najkorzystniejszą w przetargu na zakup 15 szt. przegubowych trolejbusów klasy MEGA.

Zarząd długo nie zastanawiał się na wyborem, bo też nie było nad czym debatować. Oferta lubelskiego producenta jest bardzo atrakcyjna cenowo, mieści się w budżecie, a dotykowo pojazdy mają powstać na miejscu, w zakładach na ulicy Frezerów. Jedyne ryzyko polega na tym, że Ursus nie ma takiego pojazdu, istnieje on tylko wirtualnie. Nawet nie widzieliśmy jego wizualizacji. Pisząc podobne słowa w poprzednim artykule na ten temat, zostaliśmy pomówieni o jakieś sympatie i preferowanie innej marki. Z faktami się nie dyskutuje. Ursus nie wyprodukował żadnego niskopodłogowego autobusu przegubowego - zarówno z silnikiem diesla, jak i wersji trolejbus. AMZ zbudował jeden przegub dla Szwecji jako elektrobus i była to konstrukcja niskowejściowa na bazie City Smile. Takie są fakty, reszta to niepotrzebna demagogia i czarny PR.

Natomiast doskonale rozumiemy decyzję ZTM i wszelkie jej uwarunkowania. Preferowanie lokalnego producenta jest czymś zupełnie normalnym i spotykanym w innych miastach w Polsce. Lublin już raz wybrał trolejbusy Ursusa w ramach poprzedniego, unijnego zamówienia na 38 pojazdów klasy MAXI i widocznie modele T70116 sprawdziły się na tyle, że ZTM postawił zakupić pojazdy tej marki ponownie. Liczymy, że powstaną one na bazie nowocześniejszej konstrukcji City Smile i tym zapewnią pasażerom oraz kierowcom większy komfort. I tyle.

Prawie 8 mln zł brutto

O tyle tańsza jest oferta Ursusa od propozycji Solarisa w unijnym przetargu ZTM w Lublinie na zakup 15 szt. przegubowych trolejbusów klasy MEGA i dodatkowo jako jedyna zmieściła się w budżecie zamawiającego.

Ursus za 15 szt. niskopodłogowych trolejbusów klasy MEGA zaproponował 34 077 150 PLN brutto / 27 705 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 847 000 PLN brutto.

Z kolei Solaris zaoferował Lublinowi 15 szt. Trollino 18 w cenie 42 066 000 PLN brutt / 34 200 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2280 000 PLN netto.

Lubelskie kryteria

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty były następujące:

  • Warunki gwarancji / Waga: 25

  • Warunki techniczne / Waga: 10, gdzie ZTM przyzna dodatkowe punkty za większa pojemność baterii oraz za wyższą prędkość przejazdu przez izolatory z jednoczesnym podtrzymaniem pracy sprężarek klimatyzacji.

  • Ekologia / Waga: 3, czyli zużycie energii

  • Komfort trolejbusów / Waga: 2, czyli liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi (najwyżej premiowana jest liczba powyżej 14)

  • Cena - Waga: 60

Poniżej oferty ocenione przez ZTM W Lublinie:


Liczba punktów w kryterium-
60 % cena

Liczba punktów w kryterium-
25 % warunki gwarancji

Liczba punktów w kryterium- 10 % Warunki techniczne

Liczba punktów w kryterium- 3 % Ekologia

Liczba punktów w kryterium- 2% Komfort trolejbusów

Łączna
punktacja


URSUS BUS

60 pkt

16,86 pkt

10 pkt

1,09 pkt

1 pkt

88,95 pkt

Solaris Bus & Coach

48,61 pkt

20 pkt

10 pkt

2,18 pkt

2 pkt

82,79 pkt

Unijny projekt

Przegubowe trolejbusy zakupione zostaną w ramach projektu "Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF" w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Wcześniej lubelski Zarząd Dróg i Mostów ogłosił przetarg na przedłużenie trakcji trolejbusowej na ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej. To zlecenie trafiło do krakowskiej spółki ZUE, która dostanie na realizację 5,5 mln zł.

Nowa sieć pobiegnie od skrzyżowania z ul. Granitową do pętli Węglin. Pozwoli to na wydłużenie linii 151 i 161 do pętli os. Poręba, co nastąpić ma dopiero pod koniec roku, chociaż sama sieć ma być gotowa w sierpniu.

Kontrakt obejmie nie tylko trakcję, ale też podstację zasilającą, przyłącza elektryczne na przystankach przy ul. Jana Pawła II oraz dostawę wiat przystankowych na ul. Jana Pawła II oraz przedłużoną ul. Muzyczną.

ZDM Lublin chce, aby cała inwestycja została wykonana najpóźniej do końca sierpnia 2017 r. W tej sytuacji dostawa nowego taboru do maja 2018 r. jest idealnym terminem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Lublin
trolejbus
Ursus
  • eh – 31.05.2017

    już im współczujemy.

  • Lublinianin – 31.05.2017

    Będzie ciekawie...

  • X – 31.05.2017

    Gratuluje , wspolczuje . ŻYCIE TO NIE BAJKA ,

  • LU – 31.05.2017

    Tylko URSUS !!!

  • Mirek – 31.05.2017

    Skąpy płaci dwa razy...

  • Wszechpolak – 01.06.2017

    Redaktorek dalej liże pale płaskiego nochala. Żenujący poziom dziennikarstwa na usługach, kundle na smyczy niemieckich parobków

  • tera/gg – 01.06.2017

    czego się spodziewać po niejakim Piotrze Górce, starym busofilem, który nie może powstrzymać się od od swojej solarisofilii

  • krzysiek – 01.06.2017

    ostatnie dwie wypowiedzi świadczą o chamstwie dyskutantów i powinny być usunięte

  • L.M. – 01.06.2017

    do tera/gg - A kim jest Pan Piotr Górka? W stopce redakcyjnej nie ma takiego nazwiska. Widać że portal zaczyna pisac wg schematu "artykuły".

  • Baloon – 01.06.2017

    Bo ci z ZTM nie jeżdżą komunikacją miejską i nie wiedzą jaki szajs z tych URSUS-ów. Wykończeniówka to najmniejszy problem. Dobrze, że już wywietrzały, bo na początku waliło tandetnym plastikiem czy innym ścierwem, tak że po dłuższej przejażdżce bolała głowa

  • wiesio – 01.06.2017

    w Poznaniu jeżdżą prawie same Solarisy, a w Bydgoszczy tramwaje Pesy,gdzie maja sprzedawać jak nie u siebie ? serwis na miejscu, a i doświadczenia jakieś po bogdanach już mają, więc może nie będzie tak żle.

  • Zduńskowolanin – 01.06.2017

    Panie redaktorze, pisze Pan że w poprzednim artykule został Pan pomówiony o sympatie względem innego producenta. Tym czasem w powyższym pseudo artykule aż kipi od tendencyjnego podejścia do tematu i sympatii wobec konkurencyjnego producenta. Szanowny Panie to co Pan uprawia, trudno nazwać dziennikarstwem.

  • Żenada – 01.06.2017

    Piszący artykuł to nie dziennikarz to piarowiec

  • Tralalolo – 01.06.2017

    I to ma być opiniotwórczy portal i to niezależny? Kpina z czytających - tuba piarowa Solarisa - teraz jak na dłoni. Kończy się złodziejstwo S to i kasa dla redaktorzyny się utnie - przypomina mi to jęki świń z kodu i peło kiedy ich od koryta odrywano.

  • nbvc – 01.06.2017

    Kończy się złodziejstwo S to i kasa dla redaktorzyny się utnie - przypomina mi to jęki świń z kodu i peło kiedy ich od koryta odrywano.Taa jedno złodziejstwo zastąpiło inne taka jest prawda. Ponadto nie jest to chyba miejsce na wyrażanie swoich politycznych sympatii.

  • kierowca – 01.06.2017

    Najpierw uszczęśliwiono NAS kierowców MPK Lublin , wyrobami trolejbusopodobnymi Bogdano-Ursus , teraz "urzędasy" uszczęśliwiają nas kolejnymi prototypami trolejbusopodobnymi.Ale co to urzędników obchodzi , przecież oni tym badziewiem nie jeżdżą .

  • Kiler – 01.06.2017

    Życzę dużo siły i wytrwałości z prototypami .Tylko żeby później nie było tak samo jak wCzestochowie z hybrydami gazowymi

  • Nick – 01.06.2017

    Dadzą radęGratulacje!

  • gigi – 01.06.2017

    Do kierowcy 2 posty wyżej: 1. Kto ci dał prawo wypowiadać się za Nas kierowców MPK - nam się dobrze jeżdzi ursusami. 2. co są "winni" urzędnicy że konkurencja złożyła słabszą ofertę. Przetarg nie polega na wybraniu tego co się chce tylko ocenie oferty

  • volferssj – 02.06.2017

    @gigi: Może, tak na przykład, są winni tego, że nie zabezpieczyli przetargu przed dostawą pojazdów prototypowych?Przetarg polega też na napisaniu SIWZ. Nie ma żadnego problemu żeby wpisać "wymagane dostarczenie x szt. modelu w ciągu ostatnich y lat".

  • Do gigi – 02.06.2017

    Wyczaję cię którym jeździsz i cały czas przykleję się,przepraszam przypadkowo oprę o przycisk tego dziadka z laską i po zmianie wylądujesz w psychiatryku.No i oczywiście co 15 minut będę dzwonił ze skargą że kierowca jest pijany bo non stop szarpie gdy widzi innego Ursusa.

  • Filutek – 02.06.2017

    Ja pierd..le. Nawet na tym portalu zalęgły te piso-bolszewickie trole. Pieprzone dziw..ki moskiewskie.

  • X – 04.06.2017

    Temat zamknięty . TROLLE NIE TROLLE ja to pier.............. . Lubin jedynym miastem na skale światową który kupił zonka . Brawo Ursus , spróbujcie Berlina lub MOSKWY . Jeśli ten numer przejdzie , napisze hymn na waszą cześć.

  • DarekP – 07.06.2017

    Oj, coś poziom komentarzy znacznie się zniżył.Jedna uwaga, cena Ursusa to też netto, tak wychodzi z obliczeń.URSUS 1847 tys. NETTOSolaris 2280 tys. netto.Róznica jest spora, a skoro kryterium ceny było kluczowe, to temat jest zamknięty.

  • z – 07.06.2017

    Ciekawe czy ty byś kupił np Fiata za 100000 czy za 75000 nową WARSZAWĘ który JEST DOPIERO w głowie np JARKA . I CIEKAWE CO TO BĘDZIE JAK JUŻ WYPRODUKUJE ,może ryksza . CO wtedy zrobisz ,ryksza za taką kasę ,ja bym się na twoim miejscu pochlastał .

  • k – 09.06.2017

    Kupic pojazdy ktorych nie ma.To mozliwe tylko w Lublinie.

  • 5554 – 14.06.2017

    Nie tylko. Pierwsza była Częstochowa :)

  • trajtek! – 15.06.2017

    Biedna dzieciarnia neo. Zobaczymy jak będzie. Lublin ma wozy obu marek. Który będzię bardziej żywotny? Obstawiam w ciemno, że właśnie Solaris (nawet po tym katowaniu dieselagregatów na liniach autobusowych). Ursynki szybko pójdą na przemiał. Nie dziwota więc, że lepszy (w domyśle Solaris) ma więcej zwolenników i nawet autorowi branżowego portalu ciężko zachować obiektywizm... po prostu się nie da. Lublin chciał tańsze? No to będzie je miał. Chytry dwa razy traci!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....